Režie:
Glenn WeissÚčinkují:
Jimmy Kimmel (moderátor), Javier Bardem, Leonardo DiCaprio, Jamie Dornan, Gael García Bernal, Dakota Johnson, Brie Larson, Kate McKinnon, Mark Rylance (více)Obsahy(1)
Cena americké Akademie filmového umění a věd se udílí pravidelně od roku 1929. Slavnostní ceremoniál, který se každoročně koná v Dolby Theatre v Hollywoodu, bude poprvé uvádět moderátor, producent a komik Jimmy Kimmel. Z pražského studia diváky večerem provedou filmoví publicisté Tomáš Baldýnský, Saša Michailidis a František Fuka. Favoritem letošního 89. ročníku je filmový muzikál La La Land režiséra Damiena Chazella. Mezi dalšími nominovanými snímky jsou sci-fi Příchozí Denise Villeneuva, Moonlight Barryho Jenkinse, Fences, jehož režie se ujal Denzel Washington, nebo drama Místo u moře Kennetha Lonergana. Šanci na ocenění hereckého výkonu mají také Casey Affleck, Denzel Washington, či Ryan Gosling mezi muži a Meryl Streep, Natalie Portman, nebo Emma Stone mezi ženami... V rámci slavnostního ceremoniálu živě zazní i pět nominovaných písní. Mezi interprety bude například Justin Timberlake s Can´t Stop the Feeling z filmu Trollové nebo po čtvrté nominovaný Sting s písní Empty Chair ze snímku Jim: The James Foley story. Ani v této kategorii nechybí nominace La La Landu, který je zastoupen hned dvěma písněmi – City of Stars a Audition (The Fools Who Dream). (Česká televize)
(více)Recenze (94)
Tak si to tí černošskí rasisti diskriminujúci bielych krásne vyplakali. Najhorší Oscar môjho života. Totálny odpad, toto ocenenie dávno neodráža kvalitu a herecké umenie. Česť výnimkám. Ale za najlepší film označiť príbeh černošského buzíka, to je priveľa. A ten černoch, ktorý to skutočne mohol dostať, Denzel Washington, zase uvoľnil miesto malátnemu Affleckovi. Ženské nominácie neboli ani jedna výnimočné, a tak to poľahky dostala Emma Stone s výkonom, ktorý by si v minulosti nikto ani nevšimol. Nafetovanosť takzvaných celebrít sa ukázala pri vyhlasovaní najlepšieho filmu. No a útoky na prezidenta sú fakt výkvetom politickej korektnosti. Všetci sa tvárme, ako tolerujeme homosexuálov a Afroameričanov, ale o demokraticky zvoleného prezidenta si budeme otierať hubu. Hollywood je už len bandou úbožiakov, čo z tých miliónov nevedia, čo so sebou. ()
Na zakázku vyrobený politickorasově nekorektní žvást Moonlight, přebarvený, stupidní a filmařsky nulový La La Land. Ostudná chyba při vyhlašovaní, falešné proslovy, úsměvy a skrytá nenávist s opovržením. Trump, Trump a zase Trump....ještě budete rádi, že ho máte vy nevděční idioti. Oscaři dosáhli úplného dna. ()
Aneb když se z kdysi váženého ceremoniálu stane politicky korektní brak. U Oscarů už paradoxně nehraje roli kvalita ale barva pleti. Když se nad tím zamyslím, tak už tohle ocenění nemá žádnou hodnotu, negříci si vyřvaly pozornost a jsou spokojeni... taková fraška. Vážně uvažuji nad tím že příští předávání klidně prospím. #oscarssoblack. ()
Já to považuji za docela povedený ročník. Jimmy Kimmel rozhodně minimálně ucházející host, nicméně po loňsku by byl ucházející i kus dřeva. Ale zvládal dobře improvizaci, humor snesitelný. Předávající byli víceméně vtipní, nebo alespoň milí. Nejradši jsem viděla Michael J. Foxe, Brie Larson a Jennifer Aniston. In Memoriam neměl takovou sílu jako v loňských letech, za to Sting geniální. A celá show odstartovaná geniálním Timberlakem. Co se týče tak nějak obsahu a poselství celého večera - začínám být už hodně alergická na rasismus/boj proti rasismu, co se v Hollywoodu odehrává. Co je horší? Nenominovat žádného černocha, jelikož prostě zrovna není za co nebo nominovat plno černochů jen proto, že jsou černí? Moonlight a Fences jsou dva nejvíc přeceněné filmy loňského roku. Nechápejte mě špatně, boj proti rasismu je rozhodně správný, ale když pak každý v proslovu mluví a malých černých dětech, které to můžou dotáhnout až na bělochy...začne to být únavné. Ještě měl Leo začít o kytičkách a globálním oteplování a bylo by to "ceny za moralitu" místo Oscarů... Celkově 4* , mělo to hodně dobrých momentů :) ()
20%. Zpočátku celkem příjemný, ale v každém ohledu zapomenutelný večer pod vedením Jimmyho Kimmela, který nebyl zdaleka nejlepším, ale rozhodně byl důstojným moderátorem. Ona zapomenutelnost večera však přinesla dvě výjimky. Jednu veskrze pozitivní, a sice sympatickou vsuvku s turisty (Gary z Chicaga byl nejvýraznější postavou večera). Druhým nezapomenutelným okamžikem bylo závěrečné faux pass, které nemá v dějinách Oscarů obdoby a dokázalo během několika sekund celkem milý večer zcela odrovnat a posunout ho z příjemně strávené noci (byť tradičně zbytečně dlouhé) v to nejhlubší dno, které si vůbec dokážete představit. Politická korektnost opět zvítězila, a to tím nejtrapnějším a nejubožejším možným způsobem. Pro mě filmem roku zůstává La La Land, a ne proto, že bych se snad nedokázal smířit s tím, že nezvítězil můj favorit, ale nikdy se nesmířím s tím, jakým způsobem nezvítězil. To, co se mnohým může zdát jako úsměvný a omluvitelný trapas, pod jehož klíčovou situací si letošní Oscary zapamatují, já považuji za něco, co dalo tečku zhoršující se obsahové úrovni oscarových ceremoniálů v posledních letech. Letošní ročník, třináctý v řadě, kvůli němuž jsem v noci oka nezamhouřil, byl pro mě zároveň ročníkem posledním. Asi na té "třináctce" vážně něco bude, ale Oscary se v tuto noc staly definitivně jednou velkou fraškou, v jejímž sledování nehodlám nadále pokračovat. Nakolik to bylo reálně zmanipulované, netuším a asi to ani nechci vědět, ale po tomhle už Akademii nevěřím zhola nic a posledním světlým momentem v Oscarech pro mě zůstane navždy ona turistická exkurze, která - jak doufám - zmanipulovaná a připravená nebyla. Dvě hvězdičky jen za Jimmyho Kimmela a Garyho z Chicaga, závěrečných 15 minut by zasloužilo tvrdý odpad. ()
Galerie (3)
Photo © Jeff Lipsky
Zajímavosti (3)
- Dvě minuty a 23 vteřin byl La La Land (2016) vítězem Oscara za nejlepší film. Děkovný proslov producentů ale museli přerušit, omluvit se, a vyhlásit skutečného vítěze; Moonlight (2016). Chybu provedl účetní PricewaterhouseCoopers. (Delock)
Reklama