Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladého muže, které se dlouho oddával lumpárnám, až se ocitl na scestí, převychová teprve tvrdá práce. Jen díky ní opět získá správné společenské uvědomění... (oficiální text distributora)

Recenze (22)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Pod zdánlivou skořápkou socialistické brutky v kulisách počínajících sedmdesátek se odvíjí vcelku reálný pohled do duše mladého kluka, který teprve včera přestal být chlapcem. Mužem však stále ještě není ač by jím byl strašně rád. Vycvičen nefunkční rodinou a drsným okolím bere život jako šanci urvat si co nejvíc a klidně i z cizího vždyť chytit se dá při kradení jen hlupák a on jím není. Sní o tom jak je slavným závodníkem se světem i dívkami u nohou. Jeho realita je odsouzení s podmínkou a práce v kamenolomu. Chlapi z party nad ním zlomili hůl, hlavní mistr se jej však pro ostatní naprosto nepochopitelně ujme a snaží se z něj udělat poctivého chlapa. To se snad nakonec i podaří, bohužel pro hrdinu samotného je to již pozdě. Celkem zajímavé psychologické drama. Tři dynamity. * * * ()

Přemek 

všechny recenze uživatele

Hloupoučký film o nepodařené převýchově mladistvého delikventa. Mladík, živící se krádežemi aut a snící o dráze automobilového závodníka, je místo výkonu trestu přemístěn na převýchovu do kamenolomu. Srdce kolegů dělníků si nezíská (obzvláště dědek v podání M. Homoly mu nemůže přijít na jméno - říká mu tedy posměšně Psanec, čímž jen zdůrazňuje režisérem nastoupenou cestu k socialistickému pseudo - westernu), jediný, kdo je ochoten mu vyjít vstříc, je samotářský lamač Svatopluk. Nechá ho - navzdory špatné pověsti zloděje - přespávat ve své chatě a večer s ním mívá dlouhé, až rodičovské hovory. Mladík se částečně převychovává, ovšem v pauzách jezdí do Prahy krást auta i nadále. Až příliš pozdě si uvědomí, že není cesty zpět - opět u soudu, kde už mu trest napaří natvrdo. Poznává svůj hřích a vyznává se z něj bezpříkladně kladnému Svatoplukovi. Snad se po odpykání mladíkova trestu opět setkají.. - No hnus, velebnosti! - - Situaci zachraňují jen Kachlíkovy občas vtipné pokusy zahrát tenhle žánrový mišmaš do westernového rohu; tam se mu daří nejlépe. Snové vize hlavního představitele coby automobilového závodníka jsou ovšem hloupé a zavádějící. ()

Reklama

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československé drama zabývající se životem mladého muže Jiřího Hudečka, jehož konfliktní povaha ho neustále drží na hraně zákona. Tento velmi nesympatický mladík s příšerným účesem dostavší podmínku, byl přidělen na výpomoc do kamenolomu, kde pochopitelně dochází ke svárům se staršími spolupracovníky (L. Křiváček, J. Krampol). Onoho pacholka, jenž s oblibou nechával stát odcizené vozy na křižovatkách, hrál A. Okuněv, nenápadný herec s výstředním zjevem. Pochopitelně celkově snímek zapadá do škatulky normalizačně-moralistických děl 70.let, nicméně některé prvky mě přece jen zaujaly, bohužel herecké výkony to tentokrát nebyly. Opakovaně byl zobrazován jakýsi sen či představa mladého zloděje, zobrazující jeho slavná vítězství v silničních závodech uvozovaných svižnou a veselou hudbou K. Svobody za zpěvu našeho nejslavnějšího pěvce. Jak hlavní hrdina sám správně v závěru přiznal, že je úplně blbej, neboť kromě jiných hloupostí neměl zájem o velmi sympatickou a pohlednou mladou dívku Zdeňku (A. Kryštofíková?), zatímco myšlenky věnoval zadané hlupačce z bývalé party, jenž o vlásek unikla vězení. Roli jakéhosi Hudečkova ochránce v kamenolomu přijal neznámý L. Večeřa, avšak jeho výkon nebyl nic významného, naopak zajímavou postavou starého ukecaného správce se blýskl pro mě překvapivě M. Homola. Jezdec formule risk nepředstavuje nic převratného, skutečně se jedná o ukázkový příklad tehdejšího normalizačního chápání a morálního tlaku na obyvatele, přesto však ze záhadných důvodů volím průměrné hodnocení. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

"Když tě pustili pro dobré chování, tak se podle toho i chovej!" Docela oblíbený typ příběhu: člověk, který se nedokázal vymanit z bludného kruhu zločinu a navzdory zdánlivým vyhlídkám na lepší život spadl do něj záhy znovu. Docela zajímavá variace na tenhle příběh s tím, že hlavní postavou je zde dospívající kluk z mladistvé delikventské party. Bohužel taky docela průměrné zpracování, které mělo daleko k tomu, aby mě to celé navzdory výbornému námětu i nějak výrazně zasáhlo. Asi nejvíc se zde povedla krásná doprovodní hudba Karla Svobody, v čele s překvapivě úplně neznámou písničkou Karla Gotta. ♫ Život je dráha, jedu závod, v cíli bych byl brzy rád. Život je dráha, hledám návod, jak se teď vítězem stát... Skvělá slova písně, skvělý scénář s některými dialogy. Tohle žel (snad s výjimkou ozvláštnění několika stylizovanými snovými scénami a napínavé akční části k závěru) už za mě nelze říci o samotném, nepříliš záživném zpracování. 55% ()

Galerie (1)

Zajímavosti (6)

  • Sportovní prototyp, do kterého hlavní hrdina Jiří Hudeček (Alexej Okuněv) usedá s dívkou svého srdce Marií Růžičkovou (Marta Rašlová) před podnikem (bývalý Chemapol a.s.), je spider METALEX 2-01, vyrobený v roce 1971. V témže roce, kdy byl film uveden do kin, na něm získal jezdec Karel Jílek titul mistra republiky v kategorii okruhových závodů. (Robbi)
  • Film sa mal pôvodne volať Pláču, protože jsem blbec. (Raccoon.city)
  • Vozy používané pro vložené záběry ze závodů jsou formule Škoda 1-01, které vyráběl podnik MTX, známý též jako METALEX. (Robbi)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno