Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Gang zlodejov po lúpeži unesie auto aj s vodičom. Cestou vezmú rukojemníčku a snažia sa dostať do bezpečia. Vodič sa musí vyrovnať so zlou situáciou, v ktorej sa s rukojemníčkou nachádzajú... (matriosa)

Recenze (38)

Matty 

všechny recenze uživatele

Ve světle Bavových opulentních hororových oper je uplatnění nízkonákladové „tělesné“ estetiky (oškliví, špinaví, zlí, a v detailu) v jeho prvním a jediném thrilleru dvojnásob překvapující (přesnější žánrové zařazení by mohlo být třeba carjacking poliziottesco). Film sice bývá zmiňován jako možný inspirační zdroj pro Gaunery (ačkoli měl oficiální americkou premiéru teprve roku 1998), sám ale zřejmě čerpal inspiraci z amerických feel bad filmů, především z The Last House on the Left (zločinecká banda s jediným racionálně uvažujícím členem, močení pod nátlakem). Bava však jde ve znemožňování identifikace s oběťmi, z nichž si nejvíce psychického i fyzického teroru typicky „užijí“ ženy, ještě dál než Craven (a ještě dál, než šel sám ve svých giallo). Přímočaré řetězení zbytečného násilí, psychopatických projevů a bizarních dialogů završuje extrémně cynický (a celý film zpětně o další vrstvy obohacující) zvrat na samém konci, hořké vyjádření celospolečenské nálady v Itálii 70. let. Namísto stupňování napětí je tenze v klaustrofobním prostoru jednoho auta udržována nepřetržitě, takže jenom čekáme, kdo udělá jakou magořinu. Potěší, že „bavovské“ záběrové kompozice tentokrát neslouží jen potěše oka, ale také k vyjádření rozložení sil, včetně náznaků, že ani oběti nejsou zcela bezbranné. Minimálně v tomto ohledu jde – navzdory exploatační lacinosti, zdání jednorozměrnosti a vysoké nepravděpodobnosti některých situací (neprobuditelné dítě) – o snímek propracovanější než ty, které Bavu proslavily primárně. 70% ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Uzatvorený vnútorný priestor osobného auta ako hlavné dejisko príbehu plného emočných výbuchov, drsného ponižovania, bezohľadného násilia a prekvapivého konca. Všetko v duchu popevku "Únosy, únosy ach tie únosy" spievaného v rytme refrénu piesne Beáty Dubasovej "Účesy": účesy, účesy, ach tie účesy". Sprievodná elektronická hudba k filmu sa hodí skôr k obrázkom z nedeľného výletu do mesta ako k dramatickej útekovej scéne. Talianska thrillerová bizarnosť, ktorá emócie veľmi nevybičuje. Zaslúženú pozornosť však vzbudí konaním postáv, ovládaných nervami, podráždenými, okrem situácie samotnej, aj dusivým teplom v uzatvorenom priestore uprostred leta a napätým súžením sa, ako to celé dopadne. 79% ()

Reklama

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Mario Bava dal svému synkovi Lambertovi možnost přiučit se v odvětví režie, a přizval si ho k natáčení tohoto silničního thrilleru. Snímek z odnože exploitation si bere to nejlepší z Cravenova debutu, jen les a chatu vyměnil za auto a benzínky. Trojice nebezpečných zlodějů a vrahů ohrožuje při svém útěku ve voze mladou ženu a staršího řidiče a dítětem. Jedná se hlavně o psychologický teror a šílený tlak ze strany špinavých grázlů, kterým kraluje psychopatický zvrhlík George "Antropophagus" Eastman. Sexuální násilí se tu skoro nevyskytuje, a když už, tak pouze okrajově. O krvi a brutalitě to také není. Film má naštěstí rychlý nástup a přesto, že se v něm hodně žvaní, až do překvapivého finále vás nepustí. Rodince Bavů se tenhle thriller docela povedl, Lamberto se tedy osamostatnil a rozjel si vlastní kariéru... ()

Paldini 

všechny recenze uživatele

Drsná hra na kočku a myš mezi partičkou všehoschopných lupičů a jejich rukojmího - chladnokrevného šoféra, který nehne během celého filmu brvou a pomaličku nervově labilní rabiáty zpracovává, aby jen mohl zachránit svého nemocného syna, který je v autě rovněž přítomen. A tato cesta lemována krví nevinných jest... A ten závěr - krásně vypointovaný a příběh hned dostává nový rozměr a vysvětluje motivace a chování některých postav (schválně trochu mlžím, nechte se překvapit). A jen opravím rykarda - nejedná se o taxík, je to normální auto, které se dostane penězchtivým uličníkům do rány. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Mírné zklamání. Celkem originální zápletka, leč Bavové si vybrali několik až příliš přehrávajících herců a hereček, kteří svými křiklavými výkony dost ruší jakýkoliv pokus o atmosféru a Cucciolla a Poli těžko dokážou utáhnout celý film (špatný je například i George Eastman). Ani z technického hlediska žádný zázrak (bodání nožem nebo zásah střelou jsou točeny tak, aby se muselo provádět co nejmíň efektů, krev je nepřirozeně růžová a lá naředěný kečup etc.). Pokud milujete italské thrillery, možná si příjdete na své. ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama