Režie:
Pablo TraperoKamera:
Julián ApezteguiaHudba:
Sebastián EscofetHrají:
Guillermo Francella, Peter Lanzani, Lili Popovich, Gastón Cocchiarale, Giselle Motta, Franco Masini, Antonia Bengoechea, Stefanía Koessl, Aníbal Barengo (více)Obsahy(1)
Los desaparecidos - zmizelí – slovo, jež má v Argentině zvláštní význam a kontext. Po dlouhou dobu bylo spojováno se zločiny vojenské junty 70. let, ale film Pabla Trapera odkazuje na jeho jiný, neméně mrazivější význam. Je založen na skutečném příběhu, který otřásl Argentinou. Vypráví téměř neuvěřitelnou historii klanu Pucciů, zdánlivě normální středostavovské rodiny, jež na ulici unášela bohaté lidi, držela je jako rukojmí za výkupné a po jeho zaplacení je zabíjela.
Na první pohled se jevili Pucciové jako většina ostatních rodin. Patriarcha rodu Arquimedes (Guillermo Francella) s ocelově chladným pohledem vládne v domácnosti, kde se jeho manželka, synové a dcery setkávají na večeři a diskutují o uběhlých dnech. Alejandro (Peter Lanzani), nejstarší syn, je slavný ragbyový hráč argentinského národního týmu. Film ukazuje zvláštní vztah syna s otcem. Arquimedes chladnokrevně plánuje své akce, ale spoléhá se především na syna Alexe, jenž je jeho komplicem. Alex přebírá výkupné, zatímco matka a ostatní sourozenci se zdají žít v blažené nevědomosti – nebo se rozhodli ignorovat, co se jim děje přímo pod nosem. Postupem času však napětí v rodině narůstá a Alex začíná mít pochybnosti o svých činech...
(mac000)
Videa (3)
Recenze (18)
Abych se přiznala, celou dobu mě to nedokázalo vtáhnout do děje. Zřejmě potřebuju nějakou sympatickou postavu, abych si film užila i s ní, ale tady se jaksi sympaťáků moc nedostává. Možná tak ještě synátor kudrnatý by se dal považovat za jakéhos takéhos sympaťáka, ale i tak jsem si k němu nedokázala cestu moc najít. A jak je film jen střídání scén, které na mě moc nepůsobí, ačkoliv se na nich děje něco znepokojivého, tak je to prostě nuda. Film určitě má co vyprávět, nevypráví to ani špatně, ale nezaujal. Myslela jsem si, že půjdu s hodnocením ještě o něco níž, ale konec byl tak brilantní, že konečně mě film probudil a zanechal nějaký impakt. Doporučuji tomu, koho zajímají únosy ve Venezuele během 80. let či mají pocit, že musí vidět něco z Argentiny. ()
Začnem tým, prečo sa oplatí tento film vidieť. V prvom rade je to setsakra zaujímavý motív takej normálnej rodinky: tatko predavač, mamka učiteľka a celá banda sa živí únosmi a výberom výkupného. Na tom porovnaní klasického rodinného života a zločinov najbrutálnejšieho zrna je niečo veľmi absurdného a znepokojivého. Aj vizuál je pekne retro, ako sa patrí, ale to nič nemení na tom, že film mi nijak neprirástol k srdcu a nezanechal žiadnu emocionálnu stopu. Po prvotnom zdvihnutí obočia je to ničím zapamätateľná jazda k predpokladanému cieľu. Záverečné minúty to ešte zdvihli kúsoček nad priemer, ale z mojej strany je to premrhaný potenciál. ()
Ono natočené je to docela hezky, ale neobstojí to ani jako krimi/thriller a ani jako rodinné drama. Prostě tu máme jen rodinku, která si v čase tzv. Špinavé války řekne, že když může vláda, tak oni taky a tak si na přilepšenou čas od času někoho unesou. A tím to hasne. Nějaké plánování tu prakticky neexistuje, kriminalistická linka se nekoná a navrch tu není jediná postava, se kterou by se dalo výrazněji sympatizovat, ačkoliv Trapero se snaží jednoho z členů povedené famílie divákovi podsunout. Na mě to ale moc nefungovalo. Za zmínku stojí snad jen představitel otce Puccia, ale to je zoufale málo. Jako hraný dokument s adekvátními vysvětlivkami by to bylo fajn, ale jako celovečerák nic moc. 40% ()
Taková normální argentinská rodinka. Na první pohled se to může jevit jen jako další z řady "wannabe scorsesiovek" od někoho, kdo se zhlédl v Mafiánech či Casinu a také by tuze moc chtěl být tak stylový a formálně hravý, co se přístupu k žánru týče. Ovšem velice záhy se ukáže, že tohle není žádná přes koleno lámaná náhražka či laciná kopie, ale regulérní (jakkoli přímočará) scorsesiovka v tom nejlepším slova smyslu. ()
Argentinský flák masa se bohužel nekonal.Nevím jestli jsem chtěl čistokrevnou mafióso elitu nebo jen čistě dramatickou sondu do jedné rodinky,která ráda unáší lidi a chce za to výkupné.Bohužel film nenabídne za celou dobu vůbec nic extra zajímavého.Popravdě jen herecky a to ještě,že jeden vypadal v podání Francella jak záporák ve filmu Temný anděl Matthias Hues,což jsem měl v hlavě pořád a Alejandro,který vypadal jak Jágr v dobách minulých,což sedělo i tady:)Celé se to točí jen díky cápovi doma a ostatní je naprosto nezajímavé,protože bylo jasný,že i tady započne romantická vlna,což byla.Je zas pěkné,že Alejandro měl tu smůlu,že se narodil do trochu jiné rodinky než nejspíš očekával,ale vlastně i on sám věděl a musel znát svoje činy,že taková bublina jednou splaskne.Což je právě ono.Proč rodina vypadá jak kdyby měla mít miliony,přitom žijou jak poustevníci někde nad krámkem moc hold nechápu.Maskovací technika,nevyvolat zbytečné podezření?No to by nesmělo být tak všechno moc hrozně na oko.Třikrát je to vesměs stejná písnička,která rotuje na stejným,kdy někoho unesete,chcete výkupné,sednete ke stolku,mrsknete tři scény na Alejenadra a jeho život a opáčko.Výběr hudby je poněkud nešťastně vybrát,ale to jako moc.To nejlepší začíná až ve vězení,což je bratru syrových 10 minut do konce s jedním skokem v plavmo.To je prostě zatraceně málo.Nemá to vůni,nějaký zvrat či vůbec zajímavou myšlenku.Všechno hrozně tak nějak dorazí do konce,jen aby film ukázal jednoho kápa z Argentiny a udělal z toho film.55% ()
Galerie (24)
Zajímavosti (3)
- Režisér snímku Pablo Trapero začal pracovať na projekte už v roku 2007. (Paldiny)
- Filmovanie snímky prebiehalo na viacerých miestach v argentínskej metropole Buenos Aires a priľahlom okolí. (MikaelSVK)
Reklama