Reklama

Reklama

Epizody(3)

Obsahy(1)

Vodník je čtvrtá, předposlední řada televizní minisérie z cyklu Detektivové od Nejsvětější trojice. Marie Výrová ve svém volném čase a na vlastní pěst vyšetřuje policií dávno uzavřený případ nepochopitelné vraždy malého dítěte na olomoucké periferii, která se odehrála před více než pětadvaceti lety. Znepokojující svědectví aktérky dávného neštěstí přiměje Marii Výrovou, aby se beznadějným, případem znovu zabývala a pokusila se očistit nespravedlivě odsouzeného viníka. Příběh Vodníka se odehrává ve dvou časových rovinách: v časech těsně před revolucí na sklonku komunistické éry na konci osmdesátých let a v současnosti. V první rovině se případem zabývá kriminálka komunistického Československa pod velením majora Voženila. V současnosti Marie odhaluje povážlivé nedostatky ve vyšetřování tehdejší policie a odhaluje důvody, které k nim vedly. Vodník vychází jednak z klasické britské detektivní školy, kdy osamělý detektiv konfrontuje svědky a aktéry zločinu, skládá si postupně obraz událostí na základě více či méně spolehlivých svědectví zaujatých aktérů. Žánrově přesahuje jednak do hororu a jednak do psychologického rodinného dramatu. Ukazuje destrukci vztahů jedné rodiny poznamenané dávným, nepochopitelně krutým zločinem. Vodník se tak stává i zamyšlením nad spravedlností a smyslem jejího naplnění i po mnoha letech. (Česká televize)

(více)

Recenze (207)

bobstock 

všechny recenze uživatele

Chválím neotřelý styl snímání, který mohl lézt leckomu na nervy, kdy nemáte postavu v prostředku obrazu a k tomu se dost často zaostřuje na pohled jakoby skrze figuru na pozadí za ní. V zahraničí už to nějakou dobu frčí, ale domácí divák si na to bude muset ještě zvykat. Bohužel celkově vyšetřovaná tragédie hrůzné smrti dítěte za komunistů mi nedošla k potřebnému napětí, škoda chvílema to mělo příjemně mrazivou atmošku s kapkou poetiky a temné pohádkové postavy. Nesedlo mi místo s opravdu futuristicky podivnou policajtárnou uprostřed polí s šéfem v kuchařské zástěře a laciný způsob odhalení vraha skrze jednu fotku. A ještě podivnější konec jak zvláštně si paní vyšetřovatelka dojde pro dotyčnou osobu někde do lesa, nebyla tam žádná cesta, prostě šla někam za devatero horami a devatero řekami, kde ukrývá se lodička... 65% ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Druhá nejslabší (po Případu pro exorcistu) z volné série detektivek Detektivové od Nejsvětější trojice, ten rádobyumělecký motiv vodníka, prolínající jak do vizuálu (plus hraní s barvami), tak i do děje, byl z mého pohledu dost prkený, zbytek mírný nadprůměr... Nutno ocenit dekorace a kostýmy, obecně dobrý pokus o navození dobové atmosféry a reálií 80. let...a samozřejmě významovou rovinu - problematické vyrovnávání se s komunistickou minulosti a její prorůstání do porevolučních časů a dneška... ()

Reklama

cross 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelný mix "rádoby umění", horroru, skvělého sociálního dramatu a kriminální zápletky (v tomto případě dost brutální). Zatímco první díl je hodně na hraně nesnesitelného "uměleckého" vyjádření poměrně povedeného horroru (lekačka s vodníkem, atmosféra odkazující k Erbenovi, nakloněné záběry kamery mimo hlavní dění...), dál už se minisérie veze na klasické vlně kriminálního vyšetřování, které ale filmařsky mnohem více sklouzává k velmi podařenému sociálnímu dramatu jedné rozhádané rodiny. Vrah není šokujícím překvapením (vlastně jsem ho tipoval hned v prvním záběru kdy se na scéně objeví), ale vůbec to nevadí - tahle partička z Olmíku mě baví a tady to Tauš prostě pojal vypravěčsky jen trochu jinak... nevadí, neuráží, jen ten první díl na "umění" mohl trochu ubrat, to je fakt;) ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Napriek presvetlenej kompozícii obrazu je príbeh dostatočne temný, že dokáže udržať diváka. Komplikované rodinné vzťahy, brutálna vražda bábätka spolu s očakávajúcou štandardne dobrou výpravou ( scény zo socializmu ), istý umelecký pohľad kamery, bohužiaľ aj podivne umiestnené sídlo polície kdesi v poli... všetky scény z policajných priestorov boli katastrofálne. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

 „JÁ JSEM POD TOU VRBOU, U KOČÁRKU, VIDĚLA VODNÍKA...“   Asi každýmu učaruje ta Erbenovská atmosféra s řevem parchanta, matkou s nervama v píči a labilním fotrem. Do toho zajímavá kamera i hudba s „Kytičním“ podtextem. To na úvod. Pak už to žádná velká filmařina není, ale jde o dramatickou podívanou , odehrávající se v rodinným kruhu – asi něco ve stylu Hercule Poirota. Všichni sedí (nebo nervně chodí), detektiv klade nepříjemný otázky a emoce získávaj na intenzitě. Hele, fakt mě to baví! A Neužil je skvělej! Finále je taky super – s drsným odhalením.     /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu „Ještě není konec“ kterou v roce 2016 napsal Michal Sýkora, neznám. 2.) Když mrdám, umíraj lidi.   ///                    PŘÍBĚH  *****  HUMOR  ne  AKCE  ne  NAPĚTÍ  ** ()

Galerie (56)

Zajímavosti (12)

  • Ve scéně, kdy se babička hádá s Magdou u samoobsluhy, uvádí jeden z policistů, že to bylo v 11:20 a že je viděla prodavačka. Je vidět, jak tam věší na dveře obchodu cedulku s nápisem „Polední přestávka“. Hned vedle jsou ale vidět otevírací hodiny, které pro všechny dny uvádějí přestávku 12:00–13:00. (kriplozoik)
  • Knihovna, ve které pracovala Magda, je ve skutečnosti Ústřední knihovna ČVUT v Praze Dejvicích. (Brain)
  • Epizoda se odehrává v malé vesnici poblíž Olomouce. Automobil LADA má ale SPZ OPD-83-87, přičemž zkratka OP označovala okres Opava. (vlcekmirek)

Související novinky

27. Český lev – výsledky

27. Český lev – výsledky

07.03.2020

Letošní 27. ročník cen České filmové a televizní akademie Český lev se tradičně udílel v pražském Rudolfinu. Večer, inspirovaný tradičním českým cibulákem, plný největších hvězd českého filmu… (více)

Reklama

Reklama