Oblíbené seriály (10)
Česká soda (1993)
Dekalog (1989)
Deset století architektury (1997)
Dobrodružství moderního umění (2015)
Výborný cyklus, jehož největší předností je široký záběr (vedle výtvarného umění má největší prostor literatura, o něco menší divadlo a film - škoda jen, že stranou zůstala hudba) a hlavně důraz na zasazení všeho podstatného do souvislostí nejen v rámci uměleckého prostředí, ale i v návaznosti na dobovou společensko politickou situaci. Časté odkazy na osobní život umělců, z nichž některé můžou na první pohled působit až trochu bulvárně, se ve skutečnosti vždycky vztahují k tomu podstatnému, tedy k jejich uměleckým a občanským postojům. Kromě invenční volby výtvarného řešení animovaných pasáží musím ocenit i obrovsky bohatou škálu archivních záběrů, ať už z dobových dokumentárních, nebo hraných filmů. -------- Díly: 1) Bohéma. 1900-1906, 2) Picassova skupina. 1906-1916, 3) Paříž, světová metropole. 1916-1920, 4) Kouzelníci z Montparnasse. 1920-1930, 5) Svobodu! 1930-1939, 6) Půlnoc v Paříži. 1939-1945. -------- V titulcích seriálu uvedeno: režie Amélie Harrault & Pauline Gaillard (1.-3. díl), Amélie Harrault & Valérie Loiseleux (4.-6. díl).
Mladý papež (2016)
Mighty Boosh (2004)
V titulcích (všech epizod) seriálu uvedeno: český i originální název The Mighty Boosh.
Oběť (2019)
V titulcích (všech čtyř epizod) seriálu uvedeno: rok výroby 2018.
Případ: Ponorka (2020)
Vodník (2019)
Má to atmosféru, jasně vyhraněný režijní styl, kameru, která se nebojí netradiční kompozice (jen ten přeexponovaný obraz mi trochu vadil), velmi dobré herecké výkony. Základem je samozřejmě scénář, který splňuje - v případě detektivního žánru nezbytný - požadavek na logiku příběhu.
Wolf Hall (2015)
Díly: 1) Trik se třemi kartami, 2) Draze milovaný, 3) Anna regina, 4) Ďáblova slina, 5) Vrány, 6) Pán přízraků.