Režie:
Petra Biondinaa VolpeScénář:
Petra Biondinaa VolpeKamera:
Judith KaufmannHudba:
Annette FocksHrají:
Marie Leuenberger, Maximilian Simonischek, Rachel Braunschweig, Sibylle Brunner, Marta Zoffoli, Bettina Stucky, Peter Freiburghaus, Therese Affolter (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Mír ve švýcarské vesnici je roku 1971 narušen v momentě, kdy se mladá Nora začne zasazovat o hlasovací právo pro ženy a jejich právo na zaměstnání. Bude moci muž i nadále rozhodovat o penězích i o tom, zda jeho manželka smí nebo nesmí pracovat? (Film Europe)
Videa (4)
Recenze (20)
Netušil jsem, že švýcarské ženy byly vlastně ještě nedávno tak ušlápnuté a o své vagíně nevěděly vůbec nic. U nás v té době ženy určitě věděly, co mají mezi nohama a to bylo za komančů. Rovnost pohlaví pochopitelně podporuji, zároveň nevidím nic špatného na tradiční rodině, kde muž vydělává a žena se stará o děti a domácnost. Militantní feministky totiž vylévají vodu z vaničky i s dítětem a neusilují o rovnost, ale stejnost pohlaví a to se jim nikdy podařit nemůže. ()
Je to mezi dvojkou a trojkou, nakonec tomu teda ty *** dám, a to za myšlenkovou hodnotu, i když realizačně je to celé takové naivní a tezovité. Z hlediska širších souvislostí je tahle sonda do švýcarského "středověku" roku 1971 (poslední kanton uzákonil volební právo žen dokonce až 1991!) zajímavá při porovnání se situací u nás doma, kde ženy mohly volit o celé půlstoletí dřív. Tenhle docela slušný náskok v oblasti lidských práv jsme pak ale ztratili vinou poválečného vývoje... ()
Taková bajka o zrovnoprávňování žen. Jedna z posledních evropských zemí Švýcarsko nechal ženy hlasovat. Na komedii se mi to zdá moc dramatizované i když nějaký humor zde je. Z popisu děje se může zdát, že jde o prvoplánovou feministickou agitku. Díky vřelému komediálnímu tónu ale film ve výsledku takto vůbec nepůsobí. Boží pořádek si zkrátka nehraje na sociálněrealistické drama. Je to vtipná, emancipačně laděná pohádka o síle inspirace a hledání lidské důstojnosti. Jistou cenou za lehkost ve vyprávění, vystavěném podle tradiční hollywoodské struktury, je ale určitá schematičnost postav a předvídatelnost děje. Poměrně kontroverznímu námětu obrousila Volpeová všechny hrany a snímek vlastně jenom hladí po srsti.Ve světle výzev, které hnutí za práva žen řeší dnes, jde o sice kultivovanou, zábavnou, ale vlastně neškodnou a konzervativní podívanou. ()
Je az s podivem, jak se svet za poslednich padesat let zmenil. Myslim, ze tento film nema s dnesnimi feministkami nic spolecneho a o to vice jsem s hlavni hrdinkou sympatizoval. Vyborny film, opirajici se o skutecnou udalost a pribeh vypravi na hrane vtipu a dramatu. Mne to sedlo a film me bavil od zacatku do konce. Nepravem opomijeny film. ()
Tento film má síce výrazný feministický rozmer, ale to mi v tomto prípade ani trochu neprekážalo. Príjemné švajčiarske retro, ktoré nám pôsobivým spôsobom pripomenulo, akými problémami si tu prechádzali miestne ženy ešte v 70tych rokoch minulého storočia. Zaujímavé, že akurát taká príkladná krajina akou je Švajčiarsko, tak dlho otáľala so zákonmi, ktoré by zrovnoprávnili ženy s mužmi. Ale ženy sa aj v tomto tradicionalistickom štáte postavili a išli bojovať za svoje práva - volebné, ale aj právo na prácu. Film mal veľmi príjemnú atmosféru (miestami dokonca s dávkou sarkazmu) a celý problém vtedajšej diskriminácie tu bol spracovaný prirodzeným a uvoľneným spôsobom. Marie Leuenberger zahrala ústrednú rolu Nory znamenito! Celkovo ma teda tento švajčiarsky kúsok upútal, aj keď niektoré veci tu boli trochu zbytočné (najmä tá vaginálna seansa v Zurichu). Ale inak kvalitka! ()
Reklama