Režie:
Steve McQueenKamera:
Sean BobbittHudba:
Hans ZimmerHrají:
Viola Davis, Michelle Rodriguez, Elizabeth Debicki, Cynthia Erivo, Colin Farrell, Brian Tyree Henry, Daniel Kaluuya, Garret Dillahunt, Carrie Coon (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Dnešní Chicago, město špinavé brutálními zločiny a prorostlé korupcí. Čtyři ozbrojení zločinci jsou policií nemilosrdně odpraveni při pokusu o loupež hodně velkého balíku peněz. Skoro nic po nich nezůstane, jen jejich vdovy, kterým zanechají hrozivé dluhy u hodně nepříjemných věřitelů. A právě tyto dluhy, vztek a zármutek náhle osamělé ženy spojí dohromady. Pochopí, že když potáhnou za jeden provaz, dokáží všechno. Promění se na velmi schopnou údernou jednotku rozhodnutou vzít své osudy do vlastních rukou. (Cinemart)
(více)Videa (14)
Recenze (275)
Vdovy jsou ubohým počinem, který si hraje na něco ve stylu Dannyho parťaček se Sandrou Bullock. Problémem filmu je však akt, že hlavní hrdinka je asi tetou Venus Williams ergo to vypadá, že každou chvíli někoho zbije nebo mu vezme svačinu. Ostatní herečky jsou podprůměrné do té míry, až jsem chvíli uvažoval, že si někde seženu voodoo panenku s vizáží scénáristy filmu, kterou prošpikuji hřebíky stejně jako bych prošpikovával hovězí slaninou. 14% Celosvětový příjem k 20. 2. 2019: $75,821,048, což je 1,81 násobek rozpočtu ()
Moje oblíbená autorka knižní předlohy ke Zmizelé a Ostrým předmětům se spojila s režisérem 12 let v řetězech, aby společně uhnětli jakousi dámskou variaci na heist movie. Dopadlo to vlastně dost dobře, leč se nemohu ubránit pocitu, že se z té látky dalo vytěžit ještě víc. Každopádně musím ocenit snahu o originalitu minimálně v tom ohledu, že si hlavní hrdinky svůj osud nevybraly a ke všemu byly v podstatě dotlačeny vnějšími okolnostmi. Celý příběh tím získává na mnohem větší osudovosti a veškeré snahy o sociální přesah působí vcelku uvěřitelně. A klidně by se to mohlo jmenovat Děsivé dědictví. ()
Vlastně jsem dost čekala co z toho bude a příjemně mě to překvapilo. Violu David mám ráda a její zhrzenost (od určité části filmu) a zároveň nas*anost se mi dost líbila a byla jsem ráda, že ji využila ke svému prospěchu. Celé je to "temné", nepříjemné a dost negativní, ale samotná část plánu se mi dost líbila, protože tam nebyli zbytečné pindy a jen probíhal ten plán... ()
Odsýpa to, baví, herci dobrí (i keď kombinácia Neeson - Davis je dosť mimo), ale figúrok na šachovnici je toľko , že McQueen sa nestihne poriadne venovať ani jednej. Nadhadzuje sa zbytočne veľa motívov - zlatokopky, politika, zločin, vyrovnávanie sa so smrťou partnerov, vyprázdnenosť pragmatických vzťahov, rodičovské komplexy, kríza stredného veku, prepojenie cirkvi a politiky, rasovo zmiešané vzťahy, smrť dieťaťa a určite som na niečo zabudol. Buď to chcelo niektoré vedľajšie dejové línie a motívy vyškrtať (Farrell a Duvall, Lukas Haas), alebo pridať aspoň 30 minút. Finále je ale akosi málo úderné a príliš komorné, neviem si ho predstaviť ako vrchol trojhodinového eposu. Proste ten film nefunguje na sto percent ani ako thriller, ani ako dráma, ani ako analýza vzťahov, ani ako sociálny komentár, ani ako krimi, ani ako female empowerment (je trošku paradoxné, že herecky najlepšia a najpôsobivejšia scéna je medzi Duvallom a Farrellom, vedľajšími postavami). Skrátka neviem čo mala byť v tomto prípade pointa a režisér mal evidentne ambície povedať viac než dokázal do dvoch hodín zmestiť. Každopádne kvalitne spravené a pozerateľné, ale príliš veľa vecí naraz. Z hercov najzaujímavejšia Elizabeth Debicki, podobne strhla pozornosť na seba aj v Cloverfield Paradox - tipujem, že ju budeme vídať do budúcna viac a viac. ()
Film mě nalákal na slušné obsazení, ale cítím se být hanebně oklamán. Vzhledem k tomu, jak mě dění dost často nudilo, byla stopáž přímo vražedná. Pokud v sobě scénář nesl nějaké poselství, pak jsem si z něj odnesl jen tolik, že šlo o další análně alpinistický počin směrem k tvůrcům politicky korektních kvót, takže se sešly dvě černošky, jedna hispánská, zodpovědná matka a jedna polská blondýna, aby se daly na dráhu zločinu. Hlavně postava Veroniky na mě působila podivným dojmem, chvílemi jsem měl pocit, že jde o schizofreničku, její přechody od bezúhonné vdovy k děsně "cool" drsňačce byly opravdu těžko uvěřitelné, scénář byl silně předvídatelný a vlastně jsem se vůbec nebavil. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (13)
- Během scény pohřbu je vidět hned několik českých náhrobků. (Muffino)
- Pôvodne mal stvárniť postavu Jamala Manninga americký herec Andre Holland. (MikaelSVK)
- Režisér filmu Steve McQueen sa vyjadril, že veľa scén s Colinom Farrellom a Robertom Duvallom bolo improvizovaných. (Astonko)
Reklama