Reklama

Reklama

Modré stíny

(seriál)
  • Česko Detektivové od Nejsvětější Trojice (neoficiální název) (více)
Trailer

Epizody(4)

Obsahy(1)

Čtyřdílná minisérie Modré stíny navazuje na trilogii Případ pro exorcistu. Vyšetřovatelé se tentokrát dostanou k případu zastřeleného docenta. Toho jednoho rána nalezne uklízečka mrtvého přímo v jeho vlastní pracovně. Kriminalisté tak budou řešit, zda vražda souvisí s dlouhodobou snahou oběti o odvolání univerzitního kvestora kvůli podivným machinacím při rekonstrukci historické univerzitní budovy, a také to, co dohnalo vraha k tak velkému riziku, aby svou oběť zneškodnil přímo na půdě univerzity. Pátrání po tom, kdo všechno měl důvod přát si smrt svérázného, ale čestného docenta, zavede hrdiny mnohem dál, než by sami čekali. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (253)

hansel97 

všechny recenze uživatele

Vážně na tohle bylo potřeba 4 epizod oproti Případu pro exorcistu, kterému stačily tři??? Nezajímavý a nudný případ s fakt trapným vrahem i jeho motivacemi. Vlastně celé to politické zasazení tomu vůbec nesedí, upřímně mi u detektivek moc nesedí. Výkony jsou někdy fakt dobré a někdy hraničí s tragičností. Nevím, celé je to takové na houpačce, takže si to žádné jiné hodnocení, než průměr nezaslouží. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

DoNT2 Jsem píča, no. Zatímco Hřebejkův Případ pro Exorcistu byl z hlediska žánrového odsýpání (možná) lepší detektivkou, Taušovy Modré stíny jsou alespoň pro mne bezpochyby lepší sérií. Na podkladě rozsáhlejší a angažovanější předlohy vznikla důkladná, ale nikoliv bezvýchodná kritika nedávných a současných poměrů. Zápletka se odvíjí od podezření na neoprávněně čerpání dotací (motiv, který leží autorovi předlohy v žaludku stejně jako problém manžela deptaného nesnesitelnou manželkou) na rekonstrukci univerzitní budovy. Tauš v souběhu s motivem 'přestavby' vytěžil možnosti scény a architektury a na pozadí vyšetřování jízlivě referuje o materiálních důsledcích přeskupování moci. Sauna, konvikt, kaple, soc-chata, sterilní prostory bezpečnostní agentury, především neuvěřitelně rozmrdané, ytongem přeparceloné zázemí policie (kde neomítnuté příčky půlí okna) vypráví souběžný, jízlivější příběh o tom, kam se to celé zvrtlo, když vlast překryly modré stíny. Tauš nelituje sabotovat prvoplánové bavení diváka situačními i vizuálními poťouchlostmi, zneklidňováním diváka obskurními úhly kamery, umísťování mluvících hlav mimo centrum dění a legráckami jako móresy sekretářek ("Vildo...!) a povinnými přezouvačkami v kvestorově vile (které neplatí pro každého). Na Taušovy další díly DoNT se těším víc než na Hřebejkovy. ()

Reklama

klukluka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Spisovatel Michal Sýkora je odvážný kritik poměrů a nebojí se literární hyperboly- trochu přitlačit, aby si toho neřádu kolem nás všimli i ti nejzabedněnější, ideálně všichni. V této svojí předloze zúčtoval s jedním filutou, jemuž coby Olomoučák viděl roky do karet. Ivana Gelnara nám příkladně Xaver Veselý před nedávnem v jednom ze svých orálně rektálních rozhovorů představil div ne jako svědomí tohoto národa. Jsem rád, že alespoň umělecká díla zůstanou nositeli jeho skutečného odkazu. Gelnar nevraždil, jen šulil a to není fikce, ale holý fakt. ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Námět a děj není špatný, jen hrozně zbytečně natahovaný. To byla moje kritika už u první série a tady to pro jistotu roztáhli ještě o další díl. Bohužel zpracování je fakt na palici a nechápu, proč takhle někdo przní film. Přesvícené, herci neartikulují, řvou nebo šušňají a není jim vůbec rozumět. Do toho je ale hlavně dobře slyšet tikot hodin, šumění ulice a jiné ruchy. A jediné slušné postavy, Krobota, se seriál zbaví. Za to zůstává rachitická holčina ojebávaná Hurvínkem ve věku svého otce a je to celé táááák moc smutné. Melíškové postava je hysterická kravka a tak i Novotného semi-hajzl je po Krobotovi alespoň nějak vystavěná smysluplná postava. Tak uvidíme, jak autoři pokračovali dále nebo jestli to bude stále zpracováním jen zabitá práce... ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Maximálna tragédia. Kamera na úrovni filmov spred 70 rokov. Hmlovitý prejav mal byť akože umenie, ale mne dal dojem akurát tak kriminálky z komunizmu, ale pozor, major Zemen vizuálne oproti tomu vyzerá ako kino 5D. Všetko tu vyznievalo tak staro, nábytok spred baroka, herecké prejavy kŕčovité, tempo žiadne a kriminálny prípad o hovne. ()

Galerie (67)

Zajímavosti (4)

  • Na začátku scény v kanceláři ředitele jsou skleničky na stole srovnány uprostřed kolem popelníku. O pár záběrů dále, když Marie odchází z místnosti, jsou náhodně rozmístěny po stole, jako z nich účastníci jednáni pili. Během dusného rozhovoru však nikdo nic nepil, ani voda ve džbánu neubyla. (Brain)
  • V okamžiku, kdy Baran projíždí přes cinkající železniční přejezd, jsou závory už téměř dole. Následuje záběr na Barana v kabině auta, jak se ohlíží se. V dalším záběru je vidět jeho auto opět zvenku, notný kus za přejezdem, avšak závory znovu klesají. (Brain)
  • Hudbu ze samého počátku dílu, kterou hrají v Uměleckém centru Univerzity Palackého v Olomouci, zkomponoval Johann Sebastian Bach a jedná se o „Suity pro violoncello (BWV 1007–1012)“. (sator)

Reklama

Reklama