Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Velká výpravná pohádka o hledání štěstí, o lásce, ale hlavně o kamarádství, které dokáže být silnější než úklady samotného pekla. Čert Matěj (M. Adamczyk) musí za trest plnit chudému mládenci Ondrovi (Z. Piškula) přání, dokud ten neřekne, že je úplně šťastný. Ale lze takového štěstí vůbec dosáhnout? Peklo má o tom své pochybnosti a zdá se, že oprávněně, však se také Matějovou bezradností ostatní čerti dobře baví. Po splnění běžných přání, kdy se Ondra konečně zahřeje, dobře se nají a oblékne, přichází vážnější komplikace. Ondra se totiž zamiluje do Rézinky, komtesky ze zámku (K. Svarinská) a ke všemu i čert Matěj najde zalíbení v kuchařce Marjánce (H. Vagnerová). Ale ani to není všechno. Do hry vstupuje proradný baron (O. Sokol), kterého pozval hrabě Hubert (J. Lábus) na námluvy a vlastně i na zásnubní hostinu a tak je jasné, že z téhle pekelné směsice nemůže vzejít nic dobrého. Zvlášť když Ondra trochu neuváženě hraběti slíbí, že do příštího rána postaví pro Rézinku zbrusu nový honosný zámek. To je na čerta, jako je Matěj, úkol nadmíru těžký, ba nesplnitelný. Ale je to pohádka, a tak se nakonec vše v dobré obrátí. Jen musí nejdřív Ondra projít poznáním, kde je moudré svoje štěstí hledat a co pokazil, třeba ve vztahu s Matějem, napravit. Ocitne se přitom na chvilku i v samotném pekle, kde se setká dokonce i s Luciferem (F. Němec) a s jeho pobočníkem Befeleem (J. Langmajer). (Česká televize)

(více)

Recenze (319)

UncleG 

všechny recenze uživatele

Teda takhle, plantážníci... Mám pocit, že tohle je ta nejvysokoropočtovější pohádka, jakou ČT kdy natočila. Ty prachy z toho doslova cákají do našich diváckých oček... A to s takovou intenzitou, až by to jednomu způsobilo zrudnutí duhovky. Má to světlo a má to výtvarnou atmosféru. Rozhodně se nejedná o pohádku v papudenklových kulisách, ale o počin, který by (z pohledu vizuálního) mohl být bez hanby promítaný v kinech.. Za to body navrch. Jenže! Proč se vypláclo TOLIK (--- tolik! ---) peněz na příběh o ničem? Ptám se! Klasický nešvar novodobé pohádkové o-hovnovosti se tu dostává do doslova obludných rozměrů. Dějová pustina vrcholí tím, že hlavní postavy mění bezdůvodně svoje motivace a přesvědčení několikrát dokola. A pak už to celé naštěstí skončí. No jo, tak zase snaha byla, žejo? ... (Jo a mimochodem... Hana Vágnerová, Míša Maurerová a Vica Kerekes fakt nejsou jedna a tatáž ženská? Jste si tím jístí? Viděl jě někdo někdy pohromadě na jednom místě? ) ()

easaque 

všechny recenze uživatele

+2* Na Boží hod vánoční nám Česká televize přinesla docela hezkou pohádku, která byla pro mě za poslední roky milé překvapení. Sice mi tam ze začátku bilo do očí několik zbytečných podobností se staršími pohádkami, ale jak se rozběhl příběh, tak to dostávalo nové grády díky dobře vymyšlené zápletce. Stále tomu chybí nějaká originalita a navíc vybraní mladí hoši mě do svých rolí nějak nesedly a trvalo dlouho než jsem si na ně zvyknul. Ale i tak beru pohádku jako pozitivum a že bychom se konečně v jejich tvorbě už odrazili ode dna? ... a opět po roce znovu o půlhvězdičky dolů. Tak co nám česká televize připraví letos na Vánoce? [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 2 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()

Reklama

Tyckin 

všechny recenze uživatele

Trochu mi to připadá jako slabá variace na S čerty nejsou žerty popř. Anděla Páně naruby. Ovšem peklo se zde příliš nedaří – ono totiž nezáleží na množství detailních kostýmů a složitosti, nýbrž na celkovém dojmu a působivosti, takže ti nafintění čerti v uniformách na ty vypelichance z r. 1984 v podzemních kobkách nemají nárok. Ondra má značně moderní vizáž, hudba o ničem. Nicméně, dvě pohledné dámy tu jsou a kupodivu to není tak úplně pitomé jako většina nových pohádek co jsem poslední dobou viděl. 55% ()

Wysch 

všechny recenze uživatele

Tak paní Konášová svůj andělskopanskej výkon bohužel nezopakovala. Napsaný je to dle mě teda průměrně a těžce předvídatelně, skoro se mi chce říct, že podle nějakého příběhového a scénáristického mustru, nehledě na to, že si to bezostyšně bere dost z jiných (klasických) pohádek typu S čerty nejsou vtípky, Hrátky s rohatci nebo Satanáš na zemi. Divák nejenom, že ví, co se stane několik minut dopředu, ale divák i ví, jak se postavy zachovají a co řeknou. Vůbec tomu nepomáhá fakt, že postavy jsou ploché (charakterově, milá Miluško!), bez jakéhokoliv náznaku jejich vývoje (kromě čerta Matěje), absolutně nezáživné a dialogy mají naprosto prázdné. Když se k tomu přičte fakt, že Vágnerka, Lábus i Sokol těžce (ale opravdu těžce) přehrávají, je divákovi imho jedno, kdo kde skončí. (Čest hereckým výjimkám - Langmajer, Adamczyk i Slovena se fakticky snaží, Piškula na to - sorry - nemá.) No a nezachrání to ani výprava, ani triky, vlastně vůbec nic, ani ta Slovena, která je mimochodem (pokud to někoho zajímá) přesně můj typ včetně těch křivějších zubů a věkově mi tak blízká, až mě to u současný pohádky překvapuje. Sorry, Kristínko, tím nechci říct, že jste stará a měla byste si zajít pro rovnátka. Naopak jste imho pěkná holka (byť vás předabovali), ale za třicet let se u štědrovečerního stolu v televizi neuvidíte, neb Nejlepší přítel je ke smůle vaší i Adamczykově absolutní pohádkovej průměr, kterej se nebojí krást prvky z jiných pohádek. A za to dle pravidel, kterými se ve filmu Peklo ohání, by měl skončit... inu... v Pekle. Původně jsem dal extra hvězdu (jako že dle mého systému 50%) proto, že být o pět let mladší, o Kristínce bych si nechal klidně i zdát, ale přes noc a po přečtení těch výlevů na internetu, kde se česká veřejnost znovu po roce rozhodla vyjádřit svůj filmový vkus, mi ta hvězda nějak vybledla. Sorry. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Držel jsem se hesla - pyj je tvůj nejlepší přítel. A stal se pohádkový zázrak! Lidi, podruhé v dějinách kinematografie můj čertovský nástroj nereagoval na přítomnost ženského prvku. Neragoval na Svarinskou s Vagnerovou. První případ bez reakce byl "U pokladny stál". Když si vzpomenu na tu lomcovanou u Wonder Woman, kdy i z nábytku slezl lak, je to v podstatě vítězství člověka nad pekelnou hmotou. Jsem nadšen. Díky, Karle Janáku, zbavil jsi mě toho "clavinského" prokletí. Musím tedy náležitě ocenit tvé dílo. Nuže, můj Piškula přežil ten nápor ve zdraví. Ovšem čekat od pohádky cosi v intencích inovace, to nelze. Řekněte mně, co ještě v pohádkách nebylo k vidění, že. Pohádka je mrtvý útvar, ale peklo může posloužit i neposlušným nástrojům. A Lucie Konášová za svoje scénáře k "růžovým pizdám" do pekla nepatří. Nyní může s čerty laškovně žertovat. A nejen to, Janák přidal kvalitní vizuál a (téměř) filmový rozměr. A můj rozměr? Skočím pro pravítko, moment...uff...je to dobré i po vyzdravení - bez 25 cm je to rovných 30 cm. Pohádka zapadne kvůli svému názvu, nemá "cooltovní" rozměr. 8/10 ()

Galerie (59)

Zajímavosti (13)

  • Když si Matěj (Marek Adamczyk) sedne na plotnu v kuchyni, tak není divu, že se nad tím děvčata podivují. Tato plotna, která se nachází v zámecké kuchyni na zámku Žleby, se může lehce rozpálit na 400°C a více. (DexMASTER094)
  • Když pan „nadlesní“ Jiří Langmajer  hraje karty a je záběr na jeho ruce, kdy karty míchá a rozdává, tak to ve skutečnosti nedělá on, ale kouzelník, iluzionista a mentalista Jakub Kroulík. (Niko12)
  • Autorka Lucie Konášová čerpala ze sborníku slovenských pohádek. Scénář k filmu pak psala tři čtvrtě roku. [Zdroj: Týdeník Televize 51/2017] (M.B)

Reklama

Reklama