Reklama

Reklama

Mladý pilot Alexej jen těžko získává přízeň zkušenějšího kolegy Leonida. Oba muži však čeká osudová zkouška, když budou nuceni evakuovat turisty z oblasti zasažené sopečným výbuchem. Poklidné přistání se promění v noční můru poté, co erupce zničí letiště a poškodí startovací dráhu... Mladý vojenský pilot Alexej Guščin je navzdory svému talentu a vlivu svého otce, leteckého inženýra, propuštěn z armády, protože jednal v rozporu s rozkazy. Přihlásí se na místo pilota letecké společnosti, kde se má podrobit přijímacímu řízení vedenému přísným pilotem Leonidem Zinčenkem. I přes Zinčenkovy pochybnosti je přijat a stává se Zinčenkovým stážistou. Guščin hledá cestu k Zinčenkovi, který je i doma velice přísný na svého syna Valeru. Guščin se seznamuje s kolegyní Alexandrou Kuzminou, do které se zamiluje. Alexandra je sebevědomá a Guščinův zájem nejprve neopětuje, brzy spolu ale začnou chodit. Guščin a Zinčenko jsou povoláni do Afriky, kde mají evakuovat turisty před válečnými událostmi. Guščin je ale rozzlobený, že nemohou evakuovat rovněž místní emigranty, čímž proti sobě popudí vedení společnosti. Zinčenko však Guščina podrží a oba jsou přiděleni k pravidelným letům do jihovýchodní Asie. Zinčenko s sebou přibírá i Valeru, od kterého očekává, že se zlepší v angličtině. Během jednoho letu na Aleutské ostrovy jsou piloti požádáni, aby evakuovali turisty v oblasti, kde vybuchla sopka. Celkem poklidné přistání se však promění v noční můru poté, co sopečný výbuch zničí letiště a poškodí startovací dráhu. Guščin se navíc musí do hor vydat ještě pro jeden uvízlý mikrobus s turisty. Zinčenko a Kuzmina jsou nuceni startovat a nechávají Guščinovi na letišti druhé letadlo s palivem. Guščinovi se podaří mikrobus zachránit a i jeho letadlo odlétá. Zinčenkovi však dochází palivo a jediným řešením se ukáže přestup cestujících ze Zinčenkova letadla do Guščinova... (TV Prima)

(více)

Recenze (92)

corpsy 

všechny recenze uživatele

Komerčný katastrofický film, natož samotný žáner, má vzorec nemenný a konštantný. Či už to bolo v jeho začiatkoch ( 30. - 50. roky ) , v renesancii ( 70. roky ), v zmŕtvychvstaní ( 90. roky ), či ako tento snímok, v reverse ( nové milénium ). Na začiatku ( pri tých dlhších miutážach to môže byť aj hodinka plus mínus ) sa zoznámime s hrdinami, prípadne obeťami. Potom príde zvrat v podobe katastrofy ( pre mnohých, hlavne destrukčne naladených divákov, najlepšia časť filmu ) a následne akcia v podobe zachraňovania a rôznych únikov z katastrofických dozvukov. Tento snímok ide po tejto lajne, ako ten najlepší korčuliar profesionál. A keďže nejde o žiadnu inovatívu a ani pokus o naddimenzované, megaspektakulárne akčné scény ( viď Emmerich ), je to presne to, čo divák znalý aj neznalý, bude očakávať. ()

stration 

všechny recenze uživatele

Rusáci nepřekvapili a po výborném Metru natočili další velice zdařilý katastrofák. Původní Posádku v ohrožení si pamatuju s dětských let jako drsnou podívanou s kupou omrzlin a solidní atmosférou. Ekipaž je natočena v podobném duchu. Co přibylo, je výborné prokreslení hlavních charakterů a jejich motivace i milostné a rodinné linky, které tentokrát nijak nevadí. Efekty jsou perfektní a celý film je natočený velice zručně. To, že je natočený na "ruský způsob" je pochopitelné a je zajímavé sledovat rozdíly mezi takovým San Andreas a Ekipaž. Prostě Amíci točí nějak a Rusáci zas jinak. Všude je ale kupa hrdinských činů a obětování se. Stopáž mohla být o chlup kratší, ale i tak film jednoznačně doporučuju. Už kvůli perfektnímu napětí, které mi v amerických filmech trochu schází. ()

Reklama

Acrobat 

všechny recenze uživatele

Snaha sa sovietskemu zväzu nemôže uprieť, ale debilné scenáre a dialógy ostali. Vlečie sa to všetko po tunelovej ceste,kde sa žiaľ odškrtáva všetko vypovedané a predom človek vie, čo sa bude odohrávať,resp. to vytuší. Znudený trasľavou kamerou,lebo motor nejde a turbulencia už málo vzrušuje a v ruskom ponímaní aj slabšie ubieha. Na ruské veci masívna výprava, avšak toporný výber vedľajších hercov ubíja výsledný dojem. Civilne tváriaci sa snímok má túžbu vyvolať sympatie,tie však ostanú bez padnutej sánky. (videné 04.11.2018, JOJ archív) ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

| Rozpočet: 9 miliónov $ | Tržby: 27,305,571 $ | Čože? Natočiť dva a pól hodinový katastrofický film plný digitálnych efektov za 9 mega v dnešnom svete? To je možné len v Rusku - aneb očividne to na FX oddelení robili odsúdenci za kyberzločiny zadarmo :D Režisér si je vedomý priemerných hereckých výkonov svojich protagonistov, takže dialógy skrýva za prechádzajúce vlaky, autá, a detaily ich emócií strieda za ďaľšie efektné zábery. Ekipaž si môže k večeri pustiť aj Emmerich, pretože ten film má tak absurdné pasáže (ale dobre natočené!), že by to prekvapilo možno aj jeho :D ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Průměrnej katastrofickej film s přepálenou stopáží, kdy by první půlka zasloužila o polovičku sestřihnout. Druhá půlka už jede na regulérní žánrové vlně s pěkným provedením, ale pořád je to jen přiblblé béčko, které se ničím nevymyká, snad jen tím, že je z Ruska, za což teda nadhodnocovat nemíním. Anglickej dabing jsem málem nepřežil. 60% ()

Galerie (53)

Zajímavosti (9)

  • V úvodní scéně pilotuje hlavní hrdina čtyřmotorový nákladní typ Antonov An-12. Dvoumotorové dopravní letadlo, se kterým pak létá u civilní společnosti, je typ Tupolev Tu-204SM. (Foxhound#1)
  • V úvodu filmu stojí v pozadí vyřazený těžký stíhací letoun MiG-25, v kódu NATO zvaný Foxbat. (Peklop)
  • Film sa natáčal v Moskve a na Kryme od 18. septembra 2014 do 10. februára 2015. (Arsenal83)

Reklama

Reklama