Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Zatím nejosobnější projekt oscarového režiséra a scenáristy Alfonsa Cuaróna (Gravitace, Potomci lidí, Mexická jízda), film Roma, sleduje dívku Cleo (Yalitza Aparicio), která pracuje v domácnosti středostavovské rodiny ve čtvrti Roma v Mexico City. Jako v propracovaném psaníčku ženám, které ho vychovaly, vzpomíná Cuarón na vlastní dětství a vytváří živý a procítěný portrét domácích konfliktů a společenské hierarchie v politickém chaosu 70. let. (Netflix)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (372)

Frajer42 odpad!

všechny recenze uživatele

To je vždy smutný pohled a mé srdce pláče, když sleduji autora, který má za sebou několik kvalitních snímků a najednou mu regulérně ruplo v hlavě a přivedl na světlo světa pseudo umělecký nudíci paskvil plný nudných postav a nudných událostí. O věcech všedního života ztrácí smysl točit filmy, protože tyto věci si může divák sám prožít, když vyjde ven na ulici. Absolutně nechápu, v čem by mě mělo zhlédnutí takové píčoviny obohatit. Jsem vděčný na to, že nejsem žena ani kavárenský homosexuál, který si pravidelně nad 5minutovým záběrem kaluže prohání svých 14 centimetrů. V celém snímku jsem viděl 2 scénky, které měly nějakou přidanou hodnotu, co se týče umění, a to byl porod a závěrečná záchrana ve vlnách. Zbytek filmu si na umění jen hraje. Největší problém jsem měl s tou prkennou píčou v hlavní roli, kolem které sledujeme dění. Tak otravnou postavu, která otravuje diváky už jen tím, že vlastně nic nedělá, jsem snad ještě ve filmu neviděl. Snímek jsem musel sledovat dvojnásobnou rychlostí, aby se jednotlivé postavy vůbec přiblížily rychlosti běžně se pohybujících lidí. Jako by nestačilo, že se tam nic neděje, ono se to nic neděje ještě tak nesnesitelně otravným šnečím tempem, že mi z toho celého bylo na zvracení. Netuším, jestli jsme viděli stejný film, když si zde pročítám, jak silný vztah si diváci vybudovali k postavám. Totálně všechny postavy mi byly krajně nesympatické a neskutečně mě sraly. Nejvíce mě srala ta píča v hlavní roli, která si z vlastní demence udělá dítě s absolutním kreténem od pohledu a potom polovinu stopáže brečí a my nebohé diváctvo to musíme sledovat. Netuším, jestli režisér zamýšlel, abychom s takovou píčou soucítili. Mám ve zvyku, že když mě film donutí jej zrychlit, tak mám povinnost odpadovat, takže se nehodlám odchýlit od tradice, přestože připouštím, že dvě krátké pasáže byly natočeny opravdu velmi dobře, ale co naplat, když 98 % stopáže je úmorná nuda. Podobně nadhodnocená nudná píčovina byl třeba The Artist. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Dlouho si nepamatuji, že bych od premiéry filmu slyšel ze všech stran takové neutuchající ódy. Zákonitě jsem tak očekával něco velkého a výjimečného, zvlášť když je autorem Alfonso Cuarón, jehož Potomci lidí jsou pro mě osobně jedním z nejlepších filmů historie. Roma tak zcela logicky zůstala poněkud za očekáváním, ač nemůžu říct, že by pro mě byla tak velkým zklamáním, jako pro řadu lidí okolo mě. Cuarón nevypráví příběh, naopak se snaží zachytit životní okamžiky a momenty a za pomoci několika pojících linek dává dohromady dílo, které je především o pocitech a emocích. Je cítit, jak moc osobním snímkem Roma pro Cuaróna je. V mnoha scénách díky tomu dokáže zachytit vše, co zachytit jde, jindy ho naopak citová zainteresovanost trochu podráží a dělá z Romy větší bizar art, než by se asi slušelo. V několika momentech jsem se i docela nudil, jindy jsem byl naopak stržen vizuální obratností a Cuarónovou schopností manipulace s předkamerovým prostorem. Událostí roku pro mě Roma rozhodně není, výjimečným filmem ale bezpochyby je a bude. 7/10 ()

Reklama

silentname 

všechny recenze uživatele

"Roma" sa na CSFD stal často spomínaným filmom posledné dni. Najmä z toho titulu, že veľa ľudí ho označovalo za jeden z najlepších filmov roku 2018. Ja som bol tiež zvedavý na to, čo sa pod týmto názvom ukrýva. A vďačne môžem povedať, že ma pán Alfonso Cuarón nesklamal a priniesol skutočne skvelý film, ktorý som si užil plným priehrštím a môžem skutočne oceniť. Úvod bol síce trošku zmätený a chvíľku mi trvalo zorientovať sa. Kto je kto? O čom to bude? Čo sa deje a podobne. No keď sa príbeh začne rozvetvovať, postupne to všetko začína dávať zmysel a jednotlivé kúsky puzzle zapadnú na miesto. Záverečných 30 alebo 35 minút ponúka pre mňa absolútne najsilnejšie momentky v celom filme, kde som prežíval ohromnú ľútosť a strach o to čo sa bude diať. Nebudem zachádzať do detailov, no mal som strach, že sa udeje niečo zlé. A mal som strach o všetky naše postavy. A je tu krásne vidieť ako sa môže malé nevinné bláznenie môže zmeniť na boj o holý život. Jedna postava sa tu ukáže ako skutočný hajzel a myslím si, že bude v mnohom potom aj zodpovedný za to, čo sa udeje neskôr vo filme. Tá čiernobiela tu pasuje krásne a celkovo má film skvelú atmosféru, ktorá ma nenudila. Vôbec som nemal pocit, že by ma film počas jeho dĺžky nudil a to je čo povedať. Takže musím aj ja vyjadriť svoju spokojnosť. Nemyslím si, že to bude môj najlepší film roku, ale aj tak ide o veľmi silné filmové dielo, ktoré potrebujem oceniť. Hodnotenie: A- ()

malylada 

všechny recenze uživatele

Od prvních reakcí a výborných upoutávkách jsem se na tento snímek neskutečně těšil a možná jsem čekal až příliš velká očekávání. Z perspektivy hlavní hrdinky Cleo se snaží Cuarôn vykreslit mnoho motivu jedné rodiny, okolí a výborně se mu daří vše zachytit podmanivým vizuálem a kamerou. Film obsahuje mnoho silných scén, ale neměl na mě ten tížený efekt a postrádal jsem zde větší komplexnost a vyváženost. Roma je určitě originální v mnoha směrech a nelze upřít kvalitu. Ale……..7/10 ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Priebežne za 80%. Hyperočakávania so sebou prinášajú takmer vždy mierne sklamania, v tomto prípade ale len veľmi mierne. Skrátka Roma nie je pre mňa najlepší film desaťročia, ako som v kútiku tak trochu dúfal. Vidieť ho pred celým tým šialeným hypeom, asi by som so stovkou neváhal. Opačný prípad sa mi stal so Shape of Water, kedy som si po projekcii na MFFB myslel, že film zapadne a bola by to škoda. A som rád, že som ho videl "pred". Takže Yalitza Aparicio hrá jednu z najsympatickejších postáv za dlhé roky, Cuarónova kamera je jedna z najlepších za posledné roky a skutočne budete mať dojem, že sledujete dobový mexický film z roku 1971, ale po prepísaní do HD kvality. Príbeh je síce jednoduchý, ale natoľko dôverne známy z reálneho života, že sa voči tomu nedá nič namietať. ()

Galerie (95)

Zajímavosti (17)

  • Film se natáčel 110 dní. (radekgfx)
  • Když u haciendy v lese střílí hosté z pistolí, ani u jednoho výstřelu není vidět jakýkoli náznak zpětného rázu zbraně, takže je jasné, že používají hračky místo zbraní. (MrAldridge)
  • Jednotlivé scény filmu se natáčely v chronologickém pořadí. (radekgfx)

Související novinky

PF 2020

PF 2020

31.12.2019

Tak Le Mans ’66 nakonec v celkovém hodnocení uživatelů ČSFD.cz porazil i oceňovaného Jokera. Není to zas až tak překvapivé, jedná se přeci jen o pozitivnější film, a to máme rádi. Což dokazuje i… (více)

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

29.12.2019

S blížícím se Silvestrem vám tradičně přinášíme hlasování TOP uživatelů ČSFD.cz za nej filmy a seriály uplynulého roku. Jaké jsou jejich "topky" i s krátkým shrnutím názoru můžete vidět níže. Z filmů… (více)

Netflix už se připravuje na příští Oscary

Netflix už se připravuje na příští Oscary

12.09.2019

Loni to byl snímek Roma, letos pak bude Netflix zkoušet štěstí na Oscarech nejen s Irishmanem Martina Scorseseho, ale taky filmy Stevena Soderbergha (The Laundromat) či Noaha Baumbacha (Marriage… (více)

Kino Světozor slaví Patnáct let

Kino Světozor slaví Patnáct let

14.05.2019

Čeká vás velká nádhera a trochu i melancholie. Kino Světozor dostane občanku a oslaví to filmovou přehlídkou Patnáct. Během týdne od 24. do 30. května uvede 15 největších hitů i srdcovek týmu, který… (více)

Reklama

Reklama