Reklama

Reklama

V přístavu

  • USA On the Waterfront (více)
Trailer

Bývalý boxer Terry Malloy (Marlon Brando) se klidně mohl stát šampiónem, místo toho ale dře pro Johnnyho Friendlyho (Lee J. Cobb), předáka ve zločinem prolezlých docích. Když Terry nevědomky zaviní smrt jednoho ze vzpurných dělníků, pronásleduje ho pocit viny. Ale až láska k Edie Doyle (Eva Marie Saint), sestře zabitého muže, Terrymu ukáže, jak hluboko padl. Pak násilnou smrtí umírá i Terryho bratr Charley (Rod Steiger), protože odmítal vlastního sourozence zavraždit, a Terry se rozhodne Friendlyho zločinecké impérium rozbít. Nezapomenutelné drama o Terryho vykoupení patří mezi nejuznávanější filmy všech dob. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (142)

joehot 

všechny recenze uživatele

Ona improvizovaná scéna se spadlou sněhobílou rukavicí! Jen to dodatečné zjištění o její neplánovanosti trochu pokazilo veškeré bádání nad ní, nad jejím významem - těžko by mohla být plánovaným symbolem, když k ní došlo náhodou, že. Skvělý Brando, Lee J. Cobb, Kazan a kamera, skvělý zážitek. (Snad jen od Bernsteina jsem čekal víc.) Ve své době však muselo být V přístavu mnohem větším a silnějším filmem. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Dnes velmi stručně - Brando byl skvělý (dokonce tak, až jsem mu toho blbečka sežral), Marie Saint taky. Film jako takový není špatný, jeho poselství je prakticky věčné (boj jednoho proti více lidem, dobro x zlo) a posledních deset minut je opravdu skvělých. Ale předtím to byl pouze dobrý film a celou dobu jsem si myslel, že zde dám průměrné (tříhvězdičkové) hodnocení. A právě kvůli těm posledním deseti minutám své hodnocení zvedám. 70 %. ()

Reklama

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Přestože se v tomto filmu vytáhl Elia Kazan, přestože Eva Maria Saint a především Rod Steiger odehráli jeden ze svých životních výkonů, přes vynikající scénář, kameru i Bernsteinovu hudbu celý film stojí a NEPADÁ na osobě Marlona Branda, který tu, snad i díky novátorské Stanislavského metodě, předvedl jeden z nejcitlivějších, nejpropracovanějších a nejsilnějších výkonů celé filmové historie. Téma boje jedince proti všemocné skupině, zvláště vděčí-li jí právě onen jedinec za mnohé, konfliktu mezi vztahy rodinnými a láskou samo o sobě může vyznít úplně jalově, pokud ovšem vnitřní přerod hlavní postavy není ztvárněn tak přesvědčivě, jak se to zde podařilo geniálnímu Brandovi. ()

brit84 

všechny recenze uživatele

Člověk by od toho mohl čekat modré z nebe, když vidí to vysoké hodnocení. Jediný, co mě tady ale zaujalo, byl divně nalíčenej Marlon a kněz, kterej si klidně zapálí cígo a čas od času někomu rozbije hubu. Mafiánský chování odborů v té době mně přijde jako samozřejmost a vadila mně přemíra náboženských řečí. Navíc, kdo by chtěl sledovat film o bordelu a mafiánství ve vyšších řadách, když toho máme plné zprávy z průřezu našeho politického spektra. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

V přístavu je samozřejmě výborný film, nezapomenutelně zahraný, nasnímaný i ozvučený, ale od osmioskarového trháku jsem asi očekával více než jen další variaci na téma násilnické gangsterské nadvlády a sociální nerovnosti. Jednoduchý příběh je přitom občas přehnaně dramatizovaný a zidealizovaný, což sice navyšuje jeho působivost a mravní hloubku, ale "krutá realita" podřízené pracovní třídy mě nezasáhla tak silně, jak asi bylo zamýšleno. Kvůli čemu ale opravdu stojí film vidět, a kvůli čemu hlavně získal takový věhlas, je jednak pedantsky živočišný výkon Marlona Branda (něco takového, co v dnešní době dokáže leda Tom Hardy) a pak také podmanivě stylizovaná forma spojená se správně depresivním prostředím, z něhož lidská špína přímo sálá. Určitě jsem zvědavý na ostatní Kazanovy snímky.... 80% ()

Galerie (62)

Zajímavosti (35)

  • Snímek je volně založený na životních zkušenostech režiséra Elii Kazana. (Hans.)
  • Počáteční rozpočet 1 milion dolarů film překročil desetkát již v počátku natáčení. (Kulmon)

Reklama

Reklama