Reklama

Reklama

Frigo na mašině

  • USA The General (více)
Trailer

Obsahy(1)

Buster Keaton, akrobat s kamennou tváří zvaný Frigo, ve svém nejslavnějším filmu, kde mu sekunduje stejnojmenná lokomotiva... (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (273)

RHK 

všechny recenze uživatele

Celosvětově divácky úspěšný film. Frigo "Kamenná Tvář" na mašině - nečekal jsem moc a dostal jsem jeden z nejzajímavějších němých filmů. Když si uvědomím, že to nahrával naživo, bez triků, např. v sedě na ojnici kol v jedoucím vlaku, tak klobouk dolů. A navíc film byl natočen na základě skutečné historické události z občanské války. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=n3xh108cLbo ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Vo filmografii Bustera Keatona, kde stvárnil svoje najpopulárnejšie alter ego, sa vyskytuje mnoho nezabudnuteľných komédií. My sme sa rozhodli do nášho výberu vybrať tú najvýraznejšiu. Neuveriteľne nadupaná jazda plná humoru a skvelých akčných scén sa pravideľne objavuje v každom rebríčku o najlepšie diela kinematografie a rozhodne by ste si ju pre jej vek, nemali nechať ujsť. ()

Reklama

berg.12 

všechny recenze uživatele

Ve své délce nemůže film snad ani být čistokrevnou groteskou (sám jsem viděl 107 minutovou verzi, což z ní činí tu absolutně nejdelší, co znám). Kdo čeká nepřetržitou gagovou eskapádu, může být hodně zklamán a upřímně se divím i těm, kteří ji považují za tu nejvtipnější ze všech grotesek. Typický fraškovitý humor je tady použit spíš jako koření, hlavní slovo má nápad, akce a velkolepost. Ve které jiné grotesce uvidíte impozantní souboj armád a destruktivní honičky lokomotiv (žádné modýlky), přičemž scéna pádu jedné z nich je nejdražší scénou němého filmu. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Keatonovka jak se patří. Frigo v tísni nejprve řeší dilema hrdé přítelkyně, která ho v časech občanské války bez uniformy nechce, a navzdory osudu se stává válečným hrdinou. Tomuto procesu je naštěstí drahá polovička přítomna, takže na závěr nemá problém uznat mužíčkovy zásluhy. Pointou všeho se stává bezmocná scéna, kdy Frigo netuší, jestli polovičku uškrtit nebo políbit a proto zvládne obojí. #LFŠ ()

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Buster Keaton je takový „Wallace and Gromit“ reálného (potažmo filmového) světa – v podstatě veškerá jeho komika je založena na jeho kutilství a vynalézavosti. A to ať již mluvíme o různých mechanických kulisách, pohyblivém prostředí a vlastně celém rozvržení mizanscény. Nutno podotknout, že v tomto ohledu je Keaton takřka nedostižný - ostatně málokterý z komiků němé éry se dodnes těší takové oblibě, jako on - snad s výjimkou Chaplina. Zatímco Chaplin však nezestárl kvůli svému velkému humanismu, Keaton je ceněn především pro svůj technokratismus. V některých případech se divák ani nestačí divit, kam na ty své nápady chodí. Třeba jeho honičky dodnes patří k nejpropracovanějším vůbec. Jsou jako perfektně složené domino – vše je postaveno předem, tak aby jednotlivé dílky technologických vychytávek a „gatjetů“ do sebe zapadaly v dokonalých rozestupech. Pak už stačí jen příchod hybatele (samotného Keatona), který složitý mechanismus spustí a stane se (díky své akrobatické průpravě) jeho nedílnou součástí. Proto se příběhy Friga točí vždy kolem nějakého domu, lodi, vlaku a dalších neživých předmětů (v kontrastu třeba s Chaplinovým člověkem jako středobodem obrazu). Možná namítnete, že v tomto případě je ve filmu i milostná linie. A já si myslím, že jsou zde dokonce dvě. Jedna probíhá mezi Johnniem a Annabelle. Druhá pak sleduje láskyplný vztah Johnnieho k jeho lokomotivě. A já mám velmi silné podezření, že ta druhá je (přinejmenším pro Keatona) mnohem podstatnější. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (30)

  • Buster Keaton měl původně přislíbeno použití skutečného Generala, ale když se majitelé dozvědeli, že se má jednat o humorný příběh, povolení zamítli. Prostor tedy dostal stroj Oregon Pacific 12, vyrobený v roce 1866 v Pattersonu (New Jersey). Jak tato lokomotíva, tak i General jsou dnes v muzeích. (classic)
  • Natáčelo se v Oregonu, a to z důvodu existence úzkorozchodných tratí, po nichž mohly jeho lokomotivy jezdit. Dvouměsíční pobyt, během nějž filmový štáb převezl na místo natáčení tři stroje a 18 vagónů, rekvizity a kulisy (z nich postavil filmové městečko Marietta), financoval producent Joseph M. Schenk částkou 400 000 amerických dolarů. (classic)

Reklama

Reklama