Pepsi versus Coca Cola, nesmiřitelní rivalové
(TV film)- Face to Face - Pepsi vs Coca: The Battle of the Century (více)
Obsahy(1)
Z lékárny na pranýř aneb souboj slavných limonád s časem i mezi sebou. Některé rivality připomínají hvězdné války mezi USA a Ruskem, i když jde třeba jen... o bublinkové nápoje. Příběh sladkých limonád, které měly kdysi lidem pomáhat a teď jim spíše ve velkém kazí zdraví, je z ekonomického hlediska jen nudnou řadou čísel, ale neškodí si připomenout historii obou fenoménů na pozadí světových dějin. Zjistíme, že souboj miliardových firem je nejen zrcadlem doby, ale také dobrodružstvím s tajemstvím. A přestože už dnes nejsou Coca-cola ani Pepsi-cola jedinými nápojovými giganty na zeměkouli, jejich produkty zná každý. V dokumentu uvidíte mimo jiné řadu vzácných dobových reklam. (Česká televize)
(více)Recenze (13)
Důvody, proč jsem v poslední době moc nesledoval filmy, jsou tyto: Mnohem radši jsem sledoval MS ve fotbale a pak taky moji oblíbenou Le Tour de France a taky mě sledování filmů baví čím dál míň. Už mě moc nebaví sledování vymyšlených filmových příběhů, zvlášť když většina z nich za moc nestojí. Už jsem zkrátka filmy přesycen. A tento dokument? Zajímavá sonda do splněného amerického snu. Pepsi nebo Cola? Je to stejná otázka jako: horské kolo, nebo silnička? Čistě otázka vkusu. Ještě během sledování pořadu jsem zajel do obchodu a koupil oba proklamované nápoje a opět jsem se přesvědčil, že je mezi nimi minimální rozdíl. Jen Coca Cola byla zkrátka první. ()
Zajímavý a poučný dokument. Zejména o marketingu a reklamě. Musím za sebe říci, že dobové televizní spoty ze 60' a 70' let na kterých jsou řady rozesmátých šťastných lidí s lahví v ruce, mi připoměly stupidní propagaci budování komunismu. USA, které nejsou tak citlivé na vymývání mozků, tak zřejmě nevadí, že nápoj, který dětem škodí, se propaguje prostřednictvím Santa Clause a Vánoc, že obě firmy si kupují prodej na školách atd. Čekal jsem větší míru kritiky tohoto vytváření způsobu života, ale dokument se zaměřil jen na rivalitu dvou značek. ()
Film sa zameriava na proporciu prirodzenej súťaživosti a poukazuje na príklady z minulosti, ktoré viedli nezmieriteľných rivalov k marketingovému progresu. A k tomu, aby konkurenta otriasli, pričom však potrebujú jeden druhého. Dokumentu by prospela aj výrobná a obsahová stránka, čím by tie vonkajšie formulované interpretácie a analýzy, ktoré odzneli vo filme niekam pre nás nezainteresovaných divákov posunuli i v poznatkovej sfére. ()
Zajímavá, byť trochu suchopárně vyprávěná historie Coca Coly a Pepsi Coly. 1) Coca Cola je nápoj pro individualisty. Drink Coca Cola - refreshing and delicious! 2) I Němci mají svou vášeň: Coca Cola ist wieder da! 3) Ovšem Pepsi generation přichází s novinkou: Be sociable - have a Pepsi! ()
"Když můžete přimět zákazníka, aby pracoval pro vás, tak proč toho nevyužít?" Reklamní souboje Pepsi a Coca-coly mě celkem bavily, ale to je asi tak všechno. Já totiž již dávno vím, že Bůh může proměnit Coca-colu v Pepsi, ale nejsem si zcela jistý tím, jestli bych to poznal. Já jsem totiž fandou Kofoly a unylé vyprávění o soupeření dvou amerických koncernů mě nechává poměrně chladným. ()
Galerie (6)
Photo © Česká televize
Reklama