Reklama

Reklama

Šarmantní a výmluvná newyorská vdova Dolly Leviová (Barbra Streisandová) je široko daleko vyhlášenou dohazovačkou. Umí dát dohromady nejrůznější páry a využívá přitom jak svou proříznutou pusu, tak především inteligenci a předvídavost. Jedním z jejích klientů je bohatý venkovský podnikatel Horác Wandergelder (Walter Matthau), jenž chce pro svou neteř najít vhodného ženicha. Sám Horác byl až dosud zapřisáhlý starý mládenec, avšak nedávno usoudil, že jeho domácnost potřebuje ženskou ruku, a tak se rozhodl vzít si za ženu newyorskou modistku Irenu Molloyovou (Marianne McAndrewová). Jenže netuší, že prohnaná Dolly si jej vyhlédla pro sebe. O tom, kdo si koho vezme za manžela, totiž odjakživa rozhodovala ona. A tak rozehrává velkou a rafinovanou hru… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (120)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Môj vzťah k muzikálom je ambivalentný. Nepatrím k ich obdivovateľom, ale ich ani a priori neodmietam. Dva z nich (Vlasy a West Side Story) mám v prvej desiatke, ďalšie dva v Top 100. Bohužiaľ Hello, Dolly! sa mi nepáčil až do takej miery, že som ho nedopozeral. Z môjho hľadiska to bol muzikál postavený na tradične chatrnom deji, choreografii, ktorá ma neoslovuje, na hereckej dvojici, ktorú neznášam a jedinej zapamätateľnej piesni. Preto hodnotenie, ktorým sa odlišujem nielen od hodnotení mojich obľúbencov, ale aj od hodnotení väčšiny užívateľov. ()

BarryLyndon 

všechny recenze uživatele

Tohle jsem si musel doma prosazovat, protože kostymnímu muzikálů nebyl zbytek domácnosti nakloněný. Popravdě je to zdánlivě náročné, protože kostymnost nesedne každému, stejně jako afektovanost Streisandky a taky tomu nepomohl Gene Kelly, který prostě v některých věcech neměl soudnost.  Já k tomu tak kritický nejsem. V podstatě jsem si to užil. Ale zase bych si to užil víc, kdyby poslední třetina filmu tvořila většinu. A přestřelky Mathaua a Streisand by byly na vlastní a skvělý film.  Ptal jsem se rodičů, jaký mají k tomu to filmu vztah, protože maminka na to má vzdělání a ona kupodivu žádný. Z táty vypadlo, že jí tady potkal za komunistů, když tu točila Jetl, ale táta kecá, podle mne si o tom přečetl v novinách maximálně. Já ji znám akorát z Chůvy k pohledání. Co mne ale dostalo, že ona tu navštívila při natáčení českou verzi s Ladkou Kozderkovou a byla z toho nadšená. No aby ne, Kozderkova byla fantasticka a pěvecky dost možná i lepší než BS https://youtu.be/-bAgB7FeHPk?si=GDNUfJOZ5-sxgxO6  Děkuji za doporučení! 8/10 ()

Reklama

mortak 

všechny recenze uživatele

Muzikál vychází z hry T. Wildera Dohazovačka, kterou jsem přetrpěl před mnoha lety ve Vinohradském divadle. Když J. Bohdalová jako Dolly vystoupila na předscénu a řekla, že peníze jsou jako hnůj, protože se musí pořád přehazovat, čtyřicetileté navoněné obtloustlé dámy povstaly a začaly zuřivě tleskat. Díky tomu jsem konečně pochopil, co znamená výraz "divadlo pro měšťáky" a do Vinohradského už jsem nikdy nešel. Převod do muzikálu hře prospěl, songy jsou skutečně chytlavé, ale přesto nemůžu dát více než tři - tento svět bez lásky, kde je vše na prodej, a kterému vládne nesympatická vyschlá manipulativní Dolly, mi k srdci zrovna nepřirostl. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

S trochou kontextu mi Dolly vadí ještě o kus víc. Kelly po Zpívání v dešti experimentoval, ale povedlo se mu to jen teoreticky (uznáním kritiků a porot), ne prakticky (éra muzikálů skončila, lidi nechodili). Nyní, po víc než deseti letech od svého posledního režijního muzikálu, si stýská po atributech žánru, které vedly k jeho konci - okázalé, ale unyle melodramatické náměty, příliš archetypální postavy a neaktuálnost. Vůbec nechápu, co ho k tomu postoji vede, když by bylo logické (nebo alespoň kontinuální), aby měl přesně opačný. Dolly neupírám drajv některých čísel, Matthaua a několik skvělých hlášek. Rozhodně upírám afektovanou Streisandku a náhlý stesk po něčem, co se Kelly na nějaké úrovni pokoušel osobně vymýtit a co vedlo k utlumení žánru - přesvědčení, že má muzikál "nějak" vypadat a nemůže vypadat jinak. Myšlenkově strnulý film, který opěvuje strnulost. Samozřejmě velkoryse a kvalitně provedený, ale těžko se s ním smiřuje. ()

d-fens 

všechny recenze uživatele

Ach- muzikály. Aj keď tento druh umenia "zdá se mi poněkud nešťastný", v podstate pri každom, ktorý som zatiaľ videl som sa necítil nepríjemne. A s ohľadom na to, že tá zvláštna širokospoločenská averzia voči Streisandovej ide nejak mimo mňa (osobne ju nepoznám, jej väčší nos mi nevadí /to nebola narážka na jej židovstvo, ktoré mi tiež nevadí:)/, spievať rozhodne vie), tak aj pri tomto kúsku som sa cítil príjemne. Ale možno by sa mi to celé páčilo ešte viac, keby sa tam nespievalo a netancovalo :)) Som hold taký Walter Matthau :) Tie pesničky ma tam moc nezaujali, až na samozrejme tú slávnu (s veľmi príjemnou minirolkou pre Louisa A.), skôr ma nudili a naťahovali to (celkovo dĺžka filmu je podľa mňa prehnaná). Čo sa týka herectva, Streisandová bola minimálne vyrovnanou partiou pre Matthaua. Vo svojej roli ženskej manipulátorky, ktorá vie ako na to, a ako dosiahnuť svojho, bola myslím bezchybná, jej koketný výraz a prešibaný pohľad, gestá, proste bavil som sa na nej. Vo filme som žiaden feminizmus necítil (ako som tu v niektorom komente čítal). Skôr to bola celkom príjemná narážka na schopnosť (a myslím že aj záľubu) mnohých (?) žien rafinovane menežovať mužom životy (a úprimne povedané, čo by si muži bez žien počali? ostali by starými mrzútmi á la W.Matthau), dávať ľudí dohromady a pliesť mužom hlavy:) Ale samozrejme, exaltovanosť, nútená strojenosť a šlahačkovo-marcipánová výprava-kostýmy tomuto filmu vládnu. Čo už ale niekto čaká od hollywoodskeho muzikálu, obzvlášť 45 rokov starého? Silnejšie 3*, alebo slabšie 4*. Nie je to však rozhodne film, ktorý "musíte vidieť". Keď to ale ide v unudené sobotné popoludnie v TV (tak ako v mojom prípade), prečo si to nepozrieť, obzvlášť keď to má už vysačku film.klasiky ? :) ()

Galerie (54)

Zajímavosti (16)

  • Pro film byla použita většina písní z broadwayské inscenace. Speciálně pro Barbru Streisand byla složena píseň "Just Leave Everything to Me". (Terva)
  • Scéna, v níž se objeví Louis Armstrong, se natočila na jeden záběr. Louis Armstrong měl velmi málo volného času a na natočení měl vyhrazeno jen půl dne. (Posheidon)
  • Při natáčení filmu Jentl (1985), který se filmoval v bývalém Československu, se byla Barbra Streisand podívat na muzikál "Hello, Dolly!" v hudebním divadle v Karlíně. Hlavní roli Dolly v muzikálu hrála Laďka Kozderková a Streisand byla jejím výkonem unešena. (M.B)

Související novinky

8th KRRR! – 70MM Film Fest Krno

8th KRRR! – 70MM Film Fest Krno

05.04.2013

Jedinečnou možnost vidět na velkém plátně tituly jako Hello, Dolly!, Star Wars: Epizoda VI – Návrat Jediů, 2010: Druhá vesmírná odysea, Mistr, Střihoruký Edward, Smrtonosná past a další budou mít… (více)

Grind News

Grind News

02.03.2007

Dnešní Novinka bude krátší, zato plná zajímavých informací, které byste si neměli nechat ujít - tak, jak jste si přáli. Podíváme se na připravované a dlouho očekávané projekty dvou akčních hereckých… (více)

Reklama

Reklama