Režie:
Jon FavreauScénář:
Jeff NathansonKamera:
Caleb DeschanelHrají:
Donald Glover, Seth Rogen, Chiwetel Ejiofor, Beyoncé, James Earl Jones, Alfre Woodard, Billy Eichner, John Kani, John Oliver, Florence Kasumba, Eric André (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Snímek Lví král od studia Disney, jenž režíroval Jon Favreau (Kniha džunglí), se odehrává v africké savaně, kde se narodil budoucí panovník všeho živého. Malý lví princ Simba zbožňuje svého otce, lvího krále Mufasu, a připravuje se na svou budoucí vládu. Avšak ne všichni se z malého Simby radují. Mufasův bratr Scar, původní následník trůnu, spřádá své vlastní, temné plány. Souboj o Lví skálu plný intrik, dramat a po nečekané tragédii skončí Simbovým vyhnanstvím. Za pomoci dvou nových přátel musí Simba dospět a stát se tím, kým je mu souzeno být. (Falcon)
(více)Videa (23)
Recenze (535)
Mechanicky vygenerovaná předělávka, která sice krásně vypadá a sem tam přijde s vlastním nápadem, ale nikdo, kdo z ní neměl očekávaný peněžní profit, ji opravdu na tomto světě nepotřeboval. Originál jsem od dětství neviděl a nemám na něj zase tolik živých vzpomínek, a zřejmě i proto jsem tuhle verzi přežil bez úhony a nemám potřebu zaplouvat do vyloženě podprůměrných hodnocení. A samozřejmě kvituji výtečný dabing všech postav, mezi nimiž pak vyniká vskutku věrně prasečí Seth Rogen (jen ten Jeremy Irons citelně chyběl). 60% ()
U nového Lvího krále jsem se cítil stejně nekomfortně jako při sledování přírodopisných dokumentů s komentářem legračně imitujícím „hlasy“ zvířat. Zároveň jde o film nepřiměřeně dlouhý (a zdlouhavý), hodně temný (hyeny by se mohly přihlásit na casting do hororu) a upovídaný, čili nepříliš vhodný pro menší diváky, kteří by mluvící faunu docenili nejspíš. Hodně mě bavila kamera Caleba Deschanela, přizpůsobující se hledisku postav, a jedna scéna beze slov, zahrnující odyseu hovnivála s kuličkou žirafího trusu, ale jinak převažoval nedobrý pocit nepatřičnosti. Když vidíte, jak si fotorealisticky animované (a mluvící) prase bradavičnaté s (mluvící) surikatou ochočí (mluvící) lvíče a udělají z něj entomofága, je to spíš znepokojivé než vtipné nebo roztomilé. Zatímco originál mě dodneška dokáže dojmout, z rebootu se mi chci brečet akorát při představě, že půjde o obrovský komerční hit a Disney bude dál chrlit takto prázdné, bezpohlavní, absolutně ničím nepřekvapující předělávky svých úspěšných filmů. Kniha džunglí měla větší spád, přesvědčivější postavy, původní film jen nekopírovala, ale smysluplně rozvíjela. Byla v něčem jedinečná, Lví král je jen bezduchá atrapa, technologicky možná dokonalá, ale umělecky skoro bezcenná. 50% ()
Není to špatné... ale je to k uzoufání zbytečné (nepočítáme-li samozřejmě vydělanou miliardu a půl, kvůli které se to všechno - zřejmě - dělalo). Ne že bych byl nějakým velkým fanouškem původního animáku a ne že bych ho viděl naposledy tak před dvaceti lety, ale stejně jsem měl pocit, že se dívám právě na něj... jen to všechno vypadalo reálně... i když nebylo... Nějak mi začíná být z celého posraného Disneyho na blití. A tohle nikdy NIKDY neskončí, protože tohle lidi chtějí a za tohle utrácejí peníze... 60% ()
Při sledování (staro)nového Lvího krále jsem si připadal trochu jako při návštěvě zoologické zahrady. I tam se mě obyčejně zmocňují krajně rozporuplné pocity - na jedné straně radost z toho, že mohu být nablízku zvířatům, která pravděpodobně ve volné přírodě na vlastní oči nikdy nespatřím, na straně druhé smutek z toho, že většina zvířat je jen matným stínem svých volně žijících příbuzných (byť jsem si vědom, že život v zoologické zahradě, jakkoli neúplný a omezený, nabízí mnoha živáčkům nesrovnatelně větší šance na přežití a může být dokonce jedinou pojistkou pro záchranu druhu v případě, že mu bezprostředně hrozí vymření). Zde podobné pocity vyrůstají z rozporu mezi tím, jaké astronomické výdaje a enormní úsilí se vynakládá na fotorealistické ztvárnění barvitého afrického života, který však ve skutečném světě pomalu a jistě mizí před očima. Jako by zde působila jakási nepřímá úměra - čím méně živáčků na světě zůstává, tím více jejich uměleckých (a spotřebních) simulaker vzniká. Nechávám na jiných, ať rozhodnou, zda jde spíše o projev kajícnosti, či naopak snahu bránit se před narůstajícím pocitem druhového osamění... (Malá poznámka ke stylu: Když Disney začal na konci čtyřicátých let produkovat tehdy průkopnickou přírodopisnou sérii True-Life Adventures, pracovali na těchto filmech stejní lidé, kteří zároveň stáli za Disneyho animovanou produkcí, což se samozřejmě promítalo i do jejich stylu. Tady je ale situace přesně opačná a film přebírá ledacos z výrazového slovníku moderních přírodopisných filmů - od způsobu rámování přes volbu objektivů po užívání zpomaleného pohybu v dramatických scénách. Kruh se uzavřel.) ()
6,5/10. Produkčně precizní film, který má pouze jeden, ale dosti podstatný problém. Jde o zbytečný projekt. Vše už tu jednou bylo... a vlastně lepší. Tahle identická (a technicky omamující) verze mimo nahrabání prachů a nostalgické slzy nemá prakticky co nabídnout. Jo, pěkně se na to dívá, pěkně to zní a vše tam funguje. Ale oproti jiným reimaginacím tu Disney pozapomněl na nějakou inovaci. ()
Galerie (71)
Photo © Walt Disney Pictures
Zajímavosti (27)
- První záběr se sluncem vycházejícím nad savanou je jako jediný z celého filmu hraný a scéna byla natočena v Africe. Režisér Jon Favreau chtěl otestovat, zda diváci poznají rozdíl. (Duoscop)
- Na produkcii filmu sa podieľalo 130 animátorov z 30 rôznych krajín sveta. (MikaelSVK)
- Natáčelo se od 1. února 2017 do 31. prosince 2018 v Jižní Africe a v Kalifornii. (Varan)
Reklama