Režie:
Mary HarronScénář:
Sarah PolleyKamera:
Brendan SteacyHrají:
Sarah Gadon, Edward Holcroft, Anna Paquin, Zachary Levi, Kerr Logan, Stephen Joffe, Rebecca Liddiard, Will Bowes, Michael Therriault, John Tench (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(2)
Kanada, 19. století. Psychiatr zvažuje, zda by vražedkyně neměla být omilostněna kvůli nepříčetnosti. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (17)
*Soft SPOILER* První 4 díly můžete vynechat, to jen seriál masturbuje sám nad sebou (tvůrci zapomněli přidat děj, který by dával nějaké indície, jestli to co se děje je pravda nebo ne, což sem myslel, že měla být pointa toho seriálu). A když to vezmu jako krátký film (poslední dvě epizody), je to takový lehce podprůměrný thriller, kde se toho zas tak moc zajímavého nestalo. ()
Margaret Atwood napsala hodně zajímavou knihu a seriálové provedení mě hodně bavilo. Musím vyzdvihnout hereké obsazení, protože již od prvního dílu jsem se zamiloval do hlavní postavy a hlavně jejího hlasu, který mi z nějakého důvodu přišel velmi uklidňující. I herecké výkony byly super (třeba Nancy alias Anna Paquin mě velmi bavila). ()
Podobně jako u kritikou ceněné knihy i seriálu Vyznání Frannie Langtonové, nejsem nadšený a nebýt Margaret Atwood, tak seriál ani nedokoukám. Tyhle byť feministické vězeňské retro vyprávěnky ve mně nezanechávají žádný dojem a přijdou mi nakonec jako jedno z těch kejklířských představení mesmerismu, hypnózy či vyvolávání duchů. Alias Grace jako Šeherezáda jen poutá pozornost posluchačů příběhy, na nichž nezáleží. ()
Veľmi pomaly, bez mimoriadnej dramatizácie, vyrozprávaná kriminálna story. Teda až na posledné dve epizódy, ktoré postupne rozmotávajú klbko udalostí. Nie, každému to zrejme vzhľadom na pomalé tempo nesadne, no keď ide o nejasný prípad zločinu vraždy a následné hľadanie pravdy, pričom je samotné spracovanie na čo i len priemernej úrovni, moju pozornosť si vždy plnohodnotne získa. No a toto je určite seriál na vyššej úrovni .. ()
Seriálová adaptace stejnojmenné knihy Margaret Atwoodové o historické postavě vražedkyně Grace Marksové. Není určitě špatná (btw nad ním měla Atwoodová autorský dohled – tedy ne, že by to bylo nějak zásadně podstatné), ale to, co je na ní zajímavého, mě spíše vnadí k přečtení předlohy: nemožnost zachytit objektivní pravdu, propustnost mezi světem fikce (svědeckých výpovědí a výpověďmi pachatelky) a historickou „pravdou“ a především (opět) predestinace ženské hrdinky ve společnosti, která jí příliš stupňů volnosti neposkytuje – v neposlední řadě zábavná rovina (pro hlavního mužského hrdinu – lékaře zabývajícího se lidskou psýché) šokující skutečnosti, že žena má tajný vnitřní život, do nějž muž může jen obtížně proniknout :-D. ()
Reklama