Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dospělý Štěpán Šafránek už ztratil mnohé ze svého mladistvého elánu. Už nerecituje dívkám básničky a jeho vzdor vůči nejrůznějším nepořádkům má příchuť hořké ironie. Když Kendy natáčí v nemocnici reportáž, sestříhá Štěpánovy odpovědi tak, že vyzní jako výsměch velmi ctižádostivému řediteli nemocnice. Samozřejmě se to neobejde bez následků. Štěpán je vyhozen z práce a vrací se do rodného Hradiště. Zatímco jeho přátelé, známí a bývalí spolužáci se úspěšně zabydlují ve světě podnikatelských aktivit, on jen s obtížemi hledá vhodné zaměstnání. Setkání s jeho bývalými láskami mu přináší řadu zklamání, jeho jedinou útěchou je sympatická lékárnice Ute. Poprvé ji potkal na slavnosti místního Sokola, kde asistoval jako lékař, podruhé v lékárně, kam přišel pro léky mamince. Odměřená žena si ho však nepouští příliš k tělu. Jeden z bývalých spolužáků mu sice dohodí skvěle placené místo na soukromé klinice, kde se léčí bohatí pacienti se sexuálními poruchami, Štěpánovi se však taková práce nelíbí a brzy odejde. Jediné peníze, které vydělá, jsou za nápady, kterými zásobuje reklamní agenturu svého bývalého soka v lásce, Emila Nádeníčka. Nakonec se zdá, že i on konečně najde, co hledá. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (269)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Jasně, že už to není ono, ale myslím, že je to docela fajn pohled na to, jaká byla tenkrát doba, jak všichni ve všem viděli možnosti, jak snadno zbohatnout. Jen je škoda, že to nebylo ještě o něco jízlivější k českým prospěchářům. Z hlediska básnického příběhu se mi líbí romance mezi Šafránkem a Ute, má to něco do sebe, Tereza Brodská je výborná. Jinak ale vlastně jde pořád o to samé. A Matásek je opravdu protivný. ()

hous.enka 

všechny recenze uživatele

V nejlepším se má přestat, a tady pan Klein nepřestal. Poeticky řečeno: Tragický pokus o navázanou nit. Leč ta už dávno měla pevnou kličku i s mašličkou, takže Konec básníků v Čechách je už jen mizerným přebývajícím cancourkem, který je možno bez obavy odstřihnout. Tmavovlasá lékárnice v podání Terezy Brodské, která se před Štěpánkem (nakonec jako všehcny jeho osudov múzy a lásky) skrývá, už je lehce vyčpělá a film už nemá ten náboj. No, možná ho ztratili zejména Pavel Kříž a David Matásek, kteří po revoluci najednou zvážněli a zestárli. ()

Reklama

Zagros 

všechny recenze uživatele

Porevoluční zmrtvých vstání Básníků mi moc nesedlo. Především atmosféra původních tří dílů zmizela a nahradila ji právě ta porevoluční. Možná to vcelku dobře vystihlo danou dobu, ale k Básníkům se mi to prostě nehodilo. Stejně jako se nehodila poezie do začátků devadesátých let. Postavy mi téměř všechny tentokrát přišly nesympatické a pár povedených scén a dialogů čtvrtý díl jako celek nezachránilo. K opakování se nechystám a doporučení je spíš - vyhněte se tomu. ()

Aven 

všechny recenze uživatele

Z tohoto dílu básníků mi bylo dost smutno. Ani ne tak kvůli bezradnosti Štěpána v porevoluční době, ale spíše kvůli jeho předchozím láskám, které se filmu mihnou. Obě dvě si místo romantika vybrali idiota, který má peníze a teď by si se Štěpánem chtěli vrznout, protože jim, logicky, ve vztahu chybí láska. Ovšem, aspoň se dostaly na dovolenou k moři, což by se jim přece s romantikem nestalo. Smutné, ale takhle to žel funguje i dnes. ()

WolfR 

všechny recenze uživatele

Tohle už má s básníky pramálo společného. Ostatně mě přijde celý film takový nepříjemný a divný. Skoro vůbec mi nesedl. Humor je zcela pryč a zbyly jen složité, inteligentně vypadající fráze, které v podstatě mluví o ničem. Z našich oblíbených postav se stali nesympatické karikatury a nové romantické básnické chvíle se proměnily jen v prázdné pokusy o něco smyslnějšího. Poetika básníku je prostě nadobro v tahu. Celý film navíc i tak nějak nudí. Den po zhlédnutí vyšumí a vy ani nevíte, o čem to bylo. Básníci veršují do prázdna, rozhodně obrovské zklamání, 1 hvězda. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (12)

  • Ačkoliv to ve filmu zůstává nerozřešeno, představitelka Píšťalky (Eva Vejmělková) v jednom z rozhovorů přiznala, že dítě, které v tomto filmu její postava má, je skutečně Štěpána Šafránka (Pavel Kříž). Píšťalka měla původně žít s učitelem Hájkem z minulého dílu a být mu ženou v domácnosti, ale herečka přesvědčila režiséra Dušana Kleina, aby její postavu přepsal tak, aby byla soběstačnější. Stala se z ní tak matka samoživitelka. (fifox)
  • Ve scéně, kdy se příslušníci obce sokolské sejdou v hospodě, můžeme zaslechnout skladbu „Lví silou“. (majky19)

Reklama

Reklama