Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Robert RichardsonHrají:
Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie, Emile Hirsch, Margaret Qualley, Timothy Olyphant, Julia Butters, Austin Butler, Dakota Fanning, Bruce Dern (více)VOD (5)
Obsahy(1)
V devátém filmu kultovního režiséra Quentina Tarantina se televizní herec (Leonardo DiCaprio) a jeho dlouholetý kaskadér (Brad Pitt) rozhodnou prosadit se u filmu na konci zlaté éry Hollywoodu - v roce 1969 v Los Angeles. (Falcon)
Videa (6)
Recenze (1 770)
V jednotlivostiach lepšie ako v celku. Presvedčivé oživenie konca 60's v spôsobe, ako ani nemuselo toto obdobie naozaj existovať, ale v akom si ho pamätníci, ako vtedy 6-ročný Quentin, chcú pamätať (niečo na spôsob ako si dnes mýtizujeme divoký západ skrz westerny), Caprio/Pitt výborný v tak vzájomnej interakcii ako i v sólo scénach, tradične výborný hudobný doprovod. Čo ovšem u mňa škrípalo bolo to prepájanie filmového/TV priemyslu, ruka v ruke s obdivnou reimagináciou niektorých konkrétnych filmov či seriálov (napr. zasadenie Capriovho Ricka Daltona do seriálu, ktorý je jasnou upomienkou na tento skutočný seriál - Lancer - z ktorého vo Once Upon a Time in Hollywood sú využité aj postavy, ktoré tu stvárňuje Luke Perry či Timothy Olyphant) s reálnymi udalosťami okoloho Mansonovho gangu a tragického osudu Sharon Tate. Samostatne obidve tieto polohy fungujú výborne, vo vzájomnom spojení to preskakovanie nemá tú príznačnú ľahkosť. Vedel by som si predstaviť skôr dva samostatné filmy, jeden ako režisérov loveletter k milovanej fimovej/TV produkcii jeho detských rokov a ku tomu ako kontrast spracovanie hrôzy onej noci v rezidencii Polanského a Tate, kľudne aj v štýle, ktorý je Tarantinovy vlastný. Ale možno práve ten chystaný nový dlhší zostrih, ktorý Tarantino plánuje pred uvedením do distribúcie, tento v mojich očiach zatiaľ neduh porieši spôsobom, že tieto dve polohy filmu budú spolu koexistovať v lepšie fungujúcom celku. Uvidíme v auguste...7/10 ()
Tak tentokrat ne, tohle Tarantinovi moc nevyslo. Ze zacatku je to fajn retro vylet natocenej skvelou kamerou, se super hudbou a mega sympatickejma hercema. To, ze se to rozpada na jednotlivy sceny, se v pripade Tarantina da vcelku cekat a nastesti ty jednotlivy sceny jsou hodne fajn, prevazne komicky a proste to vsechno hezky odsejpa, i kdyz se vlastne nic moc nedeje. Jenze nekdy po hodine film spadne v podstate do nataceni westernu a clovek si zacne pripadat, ze vlastne kouka jen na ten western, navic ani ne moc zazivnej nebo nejak skvele natocenej. No a pul hodiny pred koncem si asi Tarantino rekl, ze by mel filmem i neco sdelit, zmeni se styl vypraveni, zacne to bejt lehce divny a je jasny, ze se chysta neco velkyho. To nakonec neprijde, uprimne, ze vsech moznejch koncu me tenhle asi jako jedinej nenapad, ale asi bych precijen ocenil nejakej jinej. Takze za me ve vysledku zklamani, herecky perfektni, natoceny suprove, jen ten scenar tentokrat docela pokulhava, kdyby mel film nejakejch 90 minut, asi by to tentokrat stacilo. ()
Finální akt nemá oporu v předchozím dění; fungoval by nemlich shodně jako samostatná půlhodinová povídka "co kdyby". Přes dvě hodiny jde tedy o blbinu beze směru a slepenec zbytečných vatózních scén, které... Jsou natolik vypiplané, vtipné, pointované, holdy vzdávající, skvěle zahrané a dobově zasazené, div si až jeden nestýská, že jich není ještě o pěkných pár více; jakkoli jich samozřejmě mělo naopak být o pěkných pár méně. A kdyby to bylo méně "od milovníka Hollywoodu Tarantina pro milovníka Hollywoodu Tarantina" a především více soudržné, pak bych odcházel z kina spokojen bez výhrad. ()
Nadrtit pětatřicítkové pásy Quentinových filmů na prášek a jako antidepresivum ho denně šňupat, tak jsem nešťastnější holka na světě. DiCaprio a Pitt jsou dokonalí, stejně jako jsou dokonalí Rick a Cliff. Když se člověku podaří nepustit k sobě žadné spoilery, je ten MacGuffin fakt boží. Konec emo komentu. Jo a taky díky za Luka Perryho <3 RIP. ()
I den poté nadšení a touha vydat se do kina podruhé. Vyhlídková jízda po Hollywoodu druhé poloviny šedesátých let první dvě hodiny dokazuje, jak se Tarantino pořád vyvíjí a nebojí se nejít úplně na ruku divákům ani se skoro stomilionovým rozpočtem a zároveň nepřestává bavit a okouzlovat, byť trochu volněji, méně upovídaně a skoro až artověji. Na konci to všechno dráždění utne tak sebevědomě a explozivně, že mu musí být vděční i ti, co se doteď nudili. Každopádně člověk určitě nepotřebuje studovat reálie a nakoukávat seriály a filmy, aby si tuhle láskyplnou parádu mohl užít. Stačí vědet, kdo byl Manson a Sharon Tate. ()
Galerie (102)
Zajímavosti (115)
- Na úplném konci, kdy film přechází do závěrečných titulků, hraje hudba Maurice Jarreho z filmu Život a doba soudce Roye Beana (1972). Skladba má název „Miss Lily Langtry“. Lily byla herečka, kterou soudce zbožňoval, ale nikdy ji na vlastní oči neviděl – jakýsi nedostižný sen. Narážka na Lily Langtry se objevila i v předchozím Tarantinově filmu Osm hrozných (2015). (Landauer)
- Scéna večírku se ve skutečnosti nemohla odehrávat v Playboy Mansion, kde byla natáčena. Hugh Hefner, zakladatel Playboye, totiž tuto nemovitost zakoupil až v roce 1971. Do té doby měl sídlo v Chicagu. (masw)
Reklama