Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologický thriller z blízké budoucnosti o tom, jak se špičkové technologie mohou vymknout kontrole, respektive jak se z dobrého sluhy může stát zlý pán. Andrej (V. Dyk) pracuje jako programátor u nadnárodní firmy, která se zabývá vývojem tzv. inteligentního domu. Ten má znamenat revoluci v bydlení, má být ovládaný pouhým hlasem a má svým obyvatelům zajišťovat maximální pohodlí i stoprocentní bezpečnost. Andrej je pověřen finalizací celého projektu a společně se svojí čerstvou manželkou, ambiciózní sochařkou Zuzanou (G. Marcinková), se stěhují do funkčního prototypu inteligentního domu, do luxusní vily z kamene a skla, stojící na samotě uprostřed nádherných hor. To, co se zprvu jeví jako pohádka, se ale rychle mění v noční můru. Dům projevuje vysokou chybovost, v okolí domu se začíná pohybovat tajemný neznámý a pak se kdosi začne dvořit Zuzaně, která na samotě uprostřed hor zůstává velmi často sama, protože její manžel opakovaně odjíždí na pražské ústředí firmy. Zuzana hledá pomoc jak u své kamarádky Moniky (Z. Porubjaková), která za ní pravidelně jezdí a které se ve vztazích s muži pravidelně nedaří, tak u podivínského souseda Maxe (O. Malý), který žije nedaleko odsud jen se psem, tak i u Andrejova šéfa (A. Hajdu), který se za všech okolností tváří tak vstřícně a empaticky. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (318)

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Film je na československé poměry tak jiný, až jsem si celou dobu sledování říkal, kde jen že jsem podobný námět viděl. Zajímavý scénář i děj mi rušily mezinárodní obsazení (nevím proč, ale odjakživa mám ke kombinaci herců odpor) a "Oko dravce" na konci, stejně jako trochu zvláštní pointa. Ovšem celkově jsem se docela bavil. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Potenciál na solidní komorní psychologický technothriller tu byl, ale je pohřbený pod všeprostupující průměrností a odfláknutostí - od scénáře, přes režii, kameru a hudbu, až po herecké výkony. Pár dílčích nápadů se tu našlo, taky pointa není marná (jen blbě naexponovaná)... Ale jezdit do domu-tajného projektu daleko od civilizace taxíkem a v jednom kuse si tam vodit kamarády? Umělá inteligence schopná se nahackovat snad i do kadibudky? A průmyslové kamery odvracející se od hrdinky to už byla úplná parodie - chybělo jen aby si začaly hvízdat jakože nic. ()

Reklama

kajas 

všechny recenze uživatele

Kdyby byl ten dům aspoň pěkný... námět je rozhodně zajímavý a v českém/slovenském prostředí neotřelý, řemeslné zpracování má úroveň, ale co je to platné, když se nejpozději od druhé poloviny soustředíte na nelogičnosti a boty, kterým máte chuť se z plna hrdla smát. A samozřejmě nelze nezmínit ultraotravnou nejlepší kamarádku hlavní hrdinky. Škoda přeškoda. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Karel Janák se vždycky profiloval jako autor oblibující si zahraniční vzory. V poslední době začal navíc pošilhávat po Slovensku, což přineslo několik zajímavějších nápadů. Před lety se mu povedlo oslovit české puberťáky, později přivedl do českého filmu Kristínu Svarinskou, pro slovenský trh natočil Cuky Luky FilmDůvěrný nepřítel už je čistou koprodukcí. V době premiéry bylo docela zajímavé chodit po Bratislavě a na každém rohu vidět plakát s Dykem. Nakonec se ukázalo, že Janák tentokrát zkouší thriller s umělou inteligencí. A funguje mu to alespoň částečně. Exteriéry jsou fakt pěkné, chvíli jsme v pražském Karlíně, za moment kdesi na Slovensku v překrásné krajině. Herecky je to taky zajímavě namíchané, jsou tu tři výrazní Češi, zbytek jsou Slováci. Marcinkovou a Porubjakovou vnímám jako zajímavé objevy, Hajdu a Luknár patří mezi ty tváře, které ráda uvidím kdykoli znovu. Samotné téma je na naše poměry natolik nevšední, že lze odpustit v rámci celku ledasco, detaily sice občas zaskřípou, ale s podobnou energií bych ráda viděla mnohem více žánrových filmů vzniklých v našich luzích a hájích. ()

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Konceptuální přehlídka spodního prádla (kdybyste to nevěděli, tak sochařka standardně v ateliéru pracuje v sexy černém prádelku, ze kterého jí leze půlka zadku) a hlouposti nelogického jednání postav. Rozhodně se budu svěřovat chlápkovi, co vypadá nejvíc podezřele a polezu do jeho baráku, když už mám echt podezření, že mě špehuje. A taky ustelu svojí kámošce na sedačce v obýváku a přikryju ji levnou dekou z IKEA, když mám monstr super-barák, ve kterém když nejsou pokoje pro hosty, tak co tam je? Sex s výřivkou ultra WTF a Vojtěch Dyk jako jeden z mnoha pasivních, okatě nastrčených product placementů. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (13)

  • Film měl být původně komedií. Jiří Mádl dohodil producentům Karla Janáka na místo režiséra a ten po přečtení scénáře řekl, že je škoda si z toho udělat legraci. Poté ho zpracoval do vážnější roviny. (SONY_)
  • Film byl podpořen Státním fondem kinematografie ČR. Hlas domu namluvil český herec Aleš Procházka. Ve filmu „zaskakovalo“ 13 českých a 2 slovenští kaskadéři. Autory soch jsou Jan Lavička, Martin Kovařík a Branislav Rusnáčik. Hudbu nahrál Symfonický orchestr Slovenského rozhlasu, dirigent Mário Košík. Píseň „TRY“ zpívá Emma Drobná. Na natáčení se podíleli dobrovolní hasiči ze Slovenskej Vsi a Lendaku. (jungewolf)
  • Děj filmu nápadně připomíná Speciální čarodějnický díl (2001) seriálu Simpsonovi (od r. 1989). V části s názvem Dům na zabití (House of Whack) se Simpsonovi přestěhují do chytrého domu, načež umělá inteligence začne mít zálusk na Marge. „Romantická“ scéna ve vaně se rovněž vyskytuje v obou dílech. Na tuto podobnost v minulosti upozornili jak diváci, tak i filmová kritika. Už během prvních uvedení v kinech autoři zmínili inspiraci zahraničním seriálem, jeho název však neuvedli. (krisikowa)

Reklama

Reklama