Režie:
Michael ChavesScénář:
David Leslie Johnson-McGoldrickKamera:
Michael BurgessHudba:
Joseph BisharaHrají:
Vera Farmiga, Patrick Wilson, Julian Hilliard, Regina Ting Chen, Mitchell Hoog, Andrea Andrade, Sterling Jerins, Charlene Amoia, Ruairi O'Connor (více)VOD (3)
Obsahy(2)
V zajetí démonů 3: Na ďáblův příkaz je mrazivým příběhem plným hrůzy, smrti a neznámého zla, které šokuje i zkušené výzkumníky paranormálních jevů Eda a Lorraine Warrenovi. Jeden z nejnapínavějších případů jejich skutečné kariéry začal bojem o duši malého chlapce a pokračoval způsobem, kterým si ani jeden z nich nedovedl představit – historicky první obhajobou v americké historii, kde se vrah odvolával na posednutí ďáblem. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (3)
Recenze (388)
Manželský pár záhadologů chce tentokrát spasit duši mladíka, kterého posedl "rohatej" a kterému za vraždu hrozí trest smrti. Režisér propaguje strašení pro mateřskou školku, absolutně si nedovedu představit, že se u filmu někdo lekne, nadskočí z gauče, případně navštíví toaletu, aby ulevil střevům v důsledku mrazivé či naléhavé obavy z právě sledovaného filmového dějství, a téměř dvě hodiny sledovat absolutně předvídatelný film není překvapivě úplná ztráta času. Michael Chaves režíruje podruhé, je to zase horor a má omezený limit na krevní průtok a všeobecně drastické scény, celý film totiž působil dojmem, jak kdyby musel dodržet pravidla filmu přístupného mládeži, což je u hororu docela problém. Takže spousta scén má strašidelně výživný potenciál (kupříkladu sekvence z márnice), jenže se každá taková scéna zakončí korektně až naivně, tudíž otrlý hororový divák odchází z projekce, protože ten trapas s nepodařeným naháněním hrůzy prostě nevydrží, zbytek tomu dá šanci, i když tak nějak tuší, že každý režijní postup je těžce předvídatelný a ničím výjimečný. Velkým poutačem je zdařilá technická stránka, kdy film působí dražším dojmem, a masky, dekorace a další propriety zaslouží pochvalu. Osvědčené herecké duo Vera Farmiga a Patrick Wilson nepolevuje ve svém charismatickém a dramatickém úsilí. A jistě i fakt, že jde o případ podle skutečných událostí, byť se v mnoha ohledech jedná o fabulaci, se rozhodně také počítá. Bohužel se v podstatě jedná o málo působivý a jakkoli zajímavý horor, kde je užito hodně obehraných postupů, co jsou známy ze spřízněných snímků, nebyly k vidění žádné úchvatné sekvence, to nejlepší z celého filmu obstaral úvod s exorcismem, načež dalšími hororovými laskominami se povážlivě šetřilo. Do průměru moc nescházelo. 6/10 ()
V očekávání ničeho výjimečného jsem byl nakonec vcelku spokojen. Nic, co by člověk brzy nezapomněl, ale pořád lepší než zmírající série Insidous. Nějaké převratné originality se v téhle sérii nejspíš nedočkáme, a tak nepřekvapí lehké vytěžení Vymítače ďábla. Kněz, co se na začátku na chvíli zastaví před domem, vymítání, až všechno lítá, co peří má (i když bylo fajn), a soška - totem, co tentokrát není vykopána, ale podstrčena. Při pátrání po sektě zjistíte, že o žádnou sektu ve skutečnosti nejde. A co dokáže zaručeně zabít zážitek z fantastického filmu je věta: Podle skutečné události. A já naivně myslel, že už se s ní v rámci žánru nesetkám. Jedinou vyloženě sympatickou postavou je Lorraine a nutno říci, že Vera Farmiga má v sobě jakousi tajemnou jiskru. Oceňuji minimum lekaček, byť hlučnost si autoři neodpustili. Nejlepší - Blondie, E. Presley. ()
Problém vůbec nebyla atmosféra nebo příběh, ale přímo jsem trpěl z nečekaně toporného ochotnictví a divného střihu. Nevím, zda to nebyla stávka nebo nějaký umělecký záměr, ale bolelo. Jakoby v dialozích jednotlivých osob vždycky nejdřív koukli mimo kameru, aby se chytli textu, dali si vždycky minipauzičku a pak začali nepřesvědčivě deklamovat a koulet očima. Průměrné hodnocení jen s docela sebezapřením. ()
Námět potěší, sérii příjemně osvěží správným směrem. Rozehraje ambiciózní “detektivku” s tajemnými otazníky a hledáním souvislostí mezi dvěmi událostmi, s postupným rozehráním události třetí. Při finálním vygradování příběhu ovšem Chavesovi režijní schopnost vypořádání se s propojením míst dění a jejich postav nevystačí a dojmy klesnou do žánrového průměru. Po hříchu z rychlíku jsou řečeny scény, které mohli být silným momentem pro celou sérii (první útok Eda na Lorraine), na úkor soustředění se na detaily ve “vedlejší lince” s mladým odsouzencem. A epilog je vysloveně kýč. ()
Mohla to byť filozoficky ladená súdna dráma, je to ale "len" horor striedajúci strašidelné scény s tými dialogóvymi. Zopár pekne nakrútených scén ostáva v tieni množstva rozpačitých momentov, až sa mi nechce veriť, že ide o tak populárnu sériu. Ide o moje prvé stretnutie s kondžúrverzom a asi som mal začať niekde inde. Manžel po rokoch tejto práve hovorí žene, že by i mohla v suteréne ušpiniť šaty, ducha, ktorý sa zjavuje kde chce a kedy chce, stačí udrieť kameňom, policajtovi stačí povedať, že máte superschopnosti a hneď máte prístup k prípadu a mohli by sme pokračovať na celú stranu. No a Vera Farmiga v úvode vyzerá ako Margaret Thatcher, čo jej na sympatiách vôbec nepridáva. Určite potešila fajn sedemdesiatko-osemdesiatková retro atmosféra, až mal človek pocit, že sleduje Entitu alebo Sentinel. Stokrát prevarený scenár bol pre Wana možno málo inšpiratívnym a tak cukol a vôbec sa mu nečudujem. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (24)
- Rodina Glatzelových měla ještě další dva syny, kteří se ve filmu neobjevují, Alana a Carla. Druhý jmenovaný později označil Warrenovy za podvodníky a stál si za tím, že jeho bratr David (ve filmu Julian Hilliard) ve skutečnosti nebyl duševně zdravý. (NiWi)
- V severoamerických kinech film utržil 65,6 milionu amerických dolarů, v celosvětových souhrnně 206,4 mil. (NIRO)
- Když jedou Warrenovi s policistou v autě, z rádia hraje píseň „Suspicious Minds“ od Elvise Presleyho. Na konci filmu pak zní „Brand New Day“ od Vana Morrisona. (Duoscop)
Reklama