Režie:
S. Craig ZahlerScénář:
S. Craig ZahlerKamera:
Benji BakshiHrají:
Mel Gibson, Vince Vaughn, Tory Kittles, Michael Jai White, Thomas Kretschmann, Jennifer Carpenter, Laurie Holden, Don Johnson, Udo Kier, Fred Melamed (více)Obsahy(1)
Otupělý policejní veterán Ridgeman (Mel Gibson) a jeho náladový mladší kolega Anthony (Vince Vaughn) jsou suspendováni ze služby poté, co do médií unikne videozáznam jejich svérázných metod. Bez prostředků a velkých šancí se oba zatrpklí vojáci vydají do kriminálního podsvětí, aby učinili spravedlnosti zadost. Mezitím je v jiné části města propuštěn z vězení mladý zločinec Henry Jones a zjišťuje, že jeho matce a postiženému bratrovi hrozí vystěhování. Ve snaze najít způsob, jak jim pomoci, se obrátí na kamaráda z dětství jménem Biscuit, který ho představí nelítostnému kriminálnímu bossovi, jehož ambiciózní plány jej postaví do přímého konfliktu s oběma policejními odpadlíky. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (487)
Když se vyhořelý Martin Riggs rozhodne vzít si to, co mu patří a zatáhne do toho svého parťáka Vince Vaughna...Blok 99 byl pro mě až příliš béčkový svým pojetím, tohle mi ale sedlo neskutečně. Už dlouho jsem neměl po sledování filmu nepříjemný pocit a není to tím, že se tam střílí ženský do hlavy anebo se hrabe ve vnitřnostech člověka, je to spíš psychologický dopad, kde je krásně vykresleno, že v dnešní hyperkorektní době to odsere vždy ten s dobrým úmyslem anebo úplně všichni. Takové filmy dneska už točí snad jenom Zahler - pomalé, procedurální a s charismatickými hrdiny, kteří jsou ozbrojeni krásným cynismem a sarkasmem. Žádné velké zkratky nebo vysvětlování, spousta věcí vám řečena nebo ukázána není, ale o to větší je to pak síla, když se tne do živého. Např. scéna v bance by neměla vůbec takový dopad, kdyby se před ní neodehrálo to 15 minutové intermezzo s Jennifer Carpenter...Sice mi pořád u Zahlera vadí ty podivné papírové dialogy, kdy nevěříte, že si dva lidé tak povídají a působí to jako jiný vesmír, ale na druhou stranu vám min. tento film nahodí na začátku nenápadně lanko kolem krku a pak až do konce mocně utahuje. Silný zážitek, sedlo mi to. ()
Nečekala jsem až takovou poťouchlost, ale tenhle film jen formálně využívá žánr detektivky jako z partesu staré školy, aby nám v tom drsňáckém oblečku naservíroval už ne tak divácky sexy kritiku dnešního asociálního státu a nespravedlivého a krutého ekonomického systému. Hlavní i vedlejší postavy dělají zoufalé věci především z tísně a existenčních důvodů: jejich rodinní příslušníci nemají potřebnou péči a bezpečné zázemí, nemohou si dovolit důstojně žít, chybějí peníze na léky, na služby, na školy, na nájemné, na život v bezpečnější čtvrti, bez vyhlídek na dobrou budoucnost je těžké i požádat svou dívku o ruku, a když se k tomu člověk přece jen rozhoupe, chytrá dívka ho přesně z toho důvodu odmítne, psychicky zdeptaná matka po třech měsících od porodu utíká od milovaného miminka do práce, i když se z toho může pominout žalem, protože vydělává víc než manžel atd. atp. *** Kdo by čekal, že Zahler je vlastně takový Ken Loach v drsnější verzi. Ačkoli upřímně - tady sice vyhřezne víc útrob a líp si uvědomíme fyzickou stránku věci, ale je to přece jen Ken Loach, kdo nevyměkne a nechá příběh skončit bez naděje na lepší zítřky, opustí postavy uprostřed stupňovaného zoufalství (Sorry We Missed you). Ale zas je fakt, že ten Zahlerův závěr se zaslouženou masáží s výhledem na oceán lze číst i jako úsměšek a trpký žert. A pak taky, Zahler má ještě čtyřicet let k dobru, aby s tou sociální kritikou ještě přitvrdil. *~ ()
,,JESTLI DO TOHO PŮJDEŠ, UDĚLÁŠ TO KVŮLI SOBĚ. A NE PROTO, ŽE MĚ LITUJEŠ. ČI PROTO, ŽE JSME PARŤÁCI, NEBO PŘÁTELÉ, CO GRILUJÍ V NEDĚLI HAMBÁČE, NEBO CHODÍ NA ZÁPASY. ČISTĚ PROTO, ŽE SI CHCEŠ VYDĚLAT. TOŤ VŠE…“ /// Každopádně Zahler je frajer. Připomíná mi Tarantina. Jeho filmy maj osobitej styl s pár postavama a hafem dialogů. Ale tady je navíc z počátku i dost málo děje. Vlastně – proč to nepřiznat…. je to takový vo hovnu. Příběh je pak jednou velkou předehrou k bankovní loupeži, krvavý přestřelce a hledání klíče v žaludku. Těch překvapivejch momentů je tady ovšem nějak málo… nebo jsem jen rozmlsanej? Za zmínku taky stojí, že Vaughn má solidního parťáka. Určitě dobrý, ale že bych to musel vidět 2x… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Mám plán…. (ale bude to něco, vo čem nebudeme nikdy mluvit). 2.) Přemejšlím vo hře, která by změnila můj život. 3.) Thx za titule „cybero75“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
S. Craig Zahler se s postavami nemazlí ani nadále. Tentokráte jsem čekal zaváhání, které ovšem zase až takové nepřišlo. Dvojice detektivů na mě zpočátku působila trošku podivně a nesourodě. Nicméně režisér si pro nás připravil hned několik překvapení a lahůdek. Absolutně mě vyhovují jakoby nezúčastněné dialogy, které jsou natolik rázné a trefné, že by mě ani moc nevadilo, kdyby akce tentokrát zcela chyběla. Film má mírně přestřelenou stopáž. Nechápu že tohle u nás nešlo do kin, když se na to tolik lidí těšilo. 80% ()
Hele, rychle se na to podívej, než to zakážou. A jestli máš sklony smát se vtipnejm dialogům a narážkám, koukej na to sám, a pak sem radši nic nepiš. Já si taky nechám pro sebe, že jsem se bavil. Uznávám, že začátek mě málem uspal, ale ke konci první hodinky jsem najel na Zahlerův rytmus, a bejt ten biják ještě o deset minut delší, tasím pátou hvězdu. No a teď už budu jen doufat, že se mi v dnešní hyperkorektní době náhodou nevymaže profil... ()
Galerie (23)
Zajímavosti (14)
- Ve filmu se střídají pro různé záběry dvě auta, Melovo Chevrolet je buď model Caprice ročník 1986 anebo model Impala ročník 1980. Při závěrečné scéně je v jednom záběru auto schované v garáži bílé SUV Dodge Durango, ale jinak je to Chevrolet Tahoe. Dvě úplně jiná auta. (350cuiV8)
- Při přepadení obchodu ve 36. minutě, střelec rozstřílí stojan s chipsy a přitom si můžeme jasně všimnout, že zákazník pohne hlavou, i když ho předtím lupič evidentně zastřelil. (Timak)
- Všechny písně a doplňkovou hudbu složili Jeff Herriott & S. Craig Zahler. (Rominator)
Reklama