Režie:
Teodor KuhnKamera:
Denisa BuranováHudba:
Michal NovinskiHrají:
Roman Luknár, Ela Lehotská, Dávid Hartl, Ela Štefunková, Marián Mitaš, Jana Oľhová, Táňa Radeva, Miroslav Krobot, Sáva Popovič, Moloch Vlavo (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Příběh otce, kterému zavraždili syna, smutek otce, který musí pochovat své dítě, emotivní drama otce, který si pro spravedlnost musí dojít sám. Po útoku neonacistů na partu studentů zůstane na zemi ležet mrtvý ubodaný kluk. Policie koná, pachatelé jsou dopadeni, společnost se bouří proti holohlavým náckům, ale to všechno je jenom na chvíli. Zděšená rodina brzy sleduje, jak jsou vrazi po chybném rozhodnutí soudkyně propuštění na svobodu, nikoho už to nezajímá a jednání policie připomíná chování zkorumpované instituce. Zůstává jen zlomená rodina bez jakékoliv šance na spravedlnost a viníci, kteří se jí smějí do očí. Zoufalý otec s touhou po spravedlnosti se pouští do boje se všemi. S policií bez zájmu, s podplaceným soudnictvím, s mafií, která kdesi v pozadí tahá za nitky. Dokáže tváří v tvář zavedenému prohnilému systému uspět? Dokáže zároveň překonat vlastní výčitky a odpustit sám sobě? (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (121)
Osobne nemám rada slovné spojenie "na pomery súčasného slovenského filmu", ale niekedy sa tomu jednoducho nedá vyhniť. Takže na pomery súčasného slovenského filmu je Ostrým nožom dosť solídny kúsok, ktorého najväčšou devízou je osviežujúca absencia dialógov, ktoré neznesiteľne šuštia papiermi. Celé to pôsobí celkom prirodzene, herci hrajú čo im sily stačia, a robia to dobre. Čo tomu však chýbalo, bola väčšia príbehová konzistentnosť a učesanejšia dramaturgia. U mňa silné 3*. ()
Toto je druh filmu, který naprosto nesnáším. Je tu jasný zločin a pachatel, který je zachycen na kameře, ale spravedlnosti se tu pozůstalým nedostane. Proto nesnáším právníky, protože dokáží přetočit úplně všechno, když máte prachy. A takových případů u nás i na Slovensku musí být hafo. Ta bezmoc je naprosto šílená. Za mě 85% ()
Film tematicky navazuje na to nejlepší z tradice italských filmů 70. let o provázanosti justičního systému s mafií. Herectví, kamera, střih i zvuk (včetně práce s hudbou) do sebe dokonale zapadají a vytvářejí jednotnou stylovou atrmosféru. Drobné detaily v nápaditém řešení mizanscény, a to i ve druhém plánu, naznačují - spolu se schopností sladit všechny výše zmíněné složky -, že Teodor Kuhn by mohl být velkým příslibem slovenského filmu. ()
„Nechajme to celé tak. Ľudo, to sú nebezpeční ľudia...“ - „A behajú len tak po vonku!“ Jenže někdo si prostě nemůže pomoct a neumí přestat…Nečekaná ztráta a nesnesitelná prázdnota. Při čekání na spravedlnost ovšem přichází na řadu byrokratická mašinérie, která naději na odsouzení viníků zašlape do země. Ne však otcovu touhu po spravedlnosti, která se začne stávat destrukční pro něj i jeho rodinu. Ostrým nožom je dost depresivní film. Obsahuje tolik zmaru, arogance a hlouposti, které se postaví do cesty hlavnímu hrdinovi a jeho rodině, že se mu nedá nefandit, tím spíš, že se zoufalá snaha změnit stav věcí obrací proti němu. Zhruba hodinu jsem s výjimkou až zaslepeného chování zničeného otce a drhnoucí Krobotovy slovenštiny (postavě samotné to naštěstí tolik neublížilo) byl velmi spokojený, a to i s atmosférou filmu (Kirschner a její hudební příspěvek se sem také moc hodil). Jenže pak ta uvěřitelnost pozvolna vadla a soud ji už málem pohřbil, což je škoda. Kladný dojem však převládá, takže Kuhnův celovečerní debut odměním slušnými 4*. ()
║Rozpočet EUR500,000 ($0,6milióna)║Tržby Celosvetovo ▐ Videl som ukážku, navnadila a po Trhline som myslel, že príde ďalší slušne natočený Slovenský film. Nuž nakoniec to ostalo len v priemerných vodách. Skôr to vyznie ako na rýchlo upečený kalkul k určitým "krutým" udalostiam čo sa u nás odohrali o ktorých sa stále diskutuje v médiach. Veru škoda, mohlo to byť celistvejšie. Príbeh nám ponúkne len také drobky, je to skratkovité. Luknár sa aj snaží, aj ostatný herci v celku ujdu ale trpí to na nezručnosti tvorcov predať to lepšie, pútavejšie. /videl v kine: 60%/ ()
Reklama