Režie:
Clint EastwoodScénář:
Todd KomarnickiKamera:
Tom SternHudba:
Christian JacobHrají:
Tom Hanks, Aaron Eckhart, Laura Linney, Mike O'Malley, Anna Gunn, Jamey Sheridan, Ann Cusack, Molly Hagan, Holt McCallany, Chris Bauer, Patch Darragh (více)VOD (3)
Obsahy(2)
V lednu roku 2009 se svět stal svědkem „zázraku na řece Hudson", když kapitán „Sully" Sullenberger (Tom Hanks) nouzově přistál s poškozeným letadlem na ledových vodách řeky Hudson a zachránil tak život 155 pasažérů na palubě letadla. Přestože veřejnost a média mluvila o ojedinělém činu dokazujícím jeho letecké dovednosti, probíhající vyšetřování hrozilo zničit jeho pověst a kariéru. (Freeman Ent.)
(více)Videa (8)
Recenze (921)
Souhlas s Lacem. Jako kousek na jednorázový shlédnutí to neurazí, ale ani to není nějaká strhující pecka. Aspoň tradičně jistý Hanks to drží a Clint se naštěstí vyvaroval nějakých vlasteneckých úletů jako v American Sniperovi. Pokud se však zajímáte o reál a nechcete vědět nic víc než fakta bez zbytečnýho okecávání, tak si radši tuhle událost dejte v rámci cyklu letecké katastrofy. Film nepřichází z ničím novým.60% ()
Nejlepší nový film od... No, od Mostu špiónů, je to tak. A pravděpodobně nebude náhoda, že v něm také hraje Tom Hanks, protože Sully je tak moc skvělý především, ačkoliv nejen jeho zásluhou. Obzvlášť se mi líbilo to všudypřítomné napětí a věrohodná dramatická atmosféra. Ať už divák předem ví, co a jak se na Hudsonu stalo, nebo ne (i když po několika minutách je i jemu vše jasné), Eastwoodova přesná režie ho nechává takřka permanentně trnout a bez dechu čekat, co přijde v další scéně. Přistání vidíme několikrát, ovšem pokaždé jinak a nikdy nemáme pocit, že se něco opakuje, protože děj připomíná stavebnici poskládanou z mnoha dílků, jež do sebe postupně zapadají. Vše je navíc pečlivě vyváženo, napětí, patos i humor, hlavní hrdina není žádný superman, nýbrž prostě obyčejný člověk, který sice udělal neuvěřitelně správnou věc, ale najednou čelí takovému tlaku, že sám o sobě začne chtě nechtě pochybovat. Obdivuhodné a chvályhodné přitom je, že film nesklouzne do žádného depresivního dramatu plného výčitek a otazníků, nýbrž si stále drží hlavu nad vodou a mrká na nás: Nebojte, dopadne to dobře. Tak vynikající biják, skromný stejně jako jeho hlavní postava, by byla škoda minout. ()
Eastwoodovsky jemné, ľudské a komorné. Presne také, ako si udalosť zaslúžila a jej vnímanie a pochopenie vyžadovalo. Výborný scenár, citlivá réžia a (opäť) famózny Hanks. Silne zvažujem piatu hviezdu, pretože je malý zázrak, čo sa z toho - síce bez väčších emócií, ale bez jedinej, čo i len mikroskopickej chybky na kráse - podarilo vydolovať. ()
C. Eastwood & T. Hanks jsou mistři svého řemesla, které vyhledávám takřka celý svůj filmový život a i tentokrát to byla sázka na jistotu. Scény z řízeného přistání na řece (nikoli havárie!:) disponují v obrovskou dávkou napětí a nepříjemného pocitu, i když už vlastně víme, jak to celé dopadne. Zároveň film dobře nastíní okolnosti vyšetřování podobných nehod a vlastně i psych. dopad na množství lidí, kteří v letadle neseděli. IMAX plátno asi nebude úplnou nutností, ale samozřejmě přidává na zážitku a doporučuji jej navštívit - 80%. ()
Čím dál víc mě zajímá, jak to ten Clint sakra dělá, když mu za chvíli bude pomalu devadesát. Žádný zázrak, ale poctivý, faktografický snímek s velkým množstvím samozřejmého hrdinství, malou špetkou patosu a pointou, která vypadá trošku jako z detektivky. A Tom Hanks, samozřejmě. Zajímalo by mě, jak moc je touhle událostí inspirován Zemeckisův Let z roku 2012. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (25)
- V rámci příprav na natáčení strávil Tom Hanks půl dne s Chesley Sullenbergerem v jeho domě. Sullenberger prohlásil, že na něj zapůsobilo, jak dobře jej herec ztvárnil. (imagoo)
- Vo všetkých záberoch na displej zobrazujúci údaje motorov (Engine Warning Display) je použitá nesprávna indikácia pre motory, akými bolo lietadlo vybavené. A320-214 N106US bolo vybavené motormi CFM56-5B, čiže správna indikácia mala byť zhora nadol N1, EGT, N2, FF. Vo filme je však indikácia charakteristická pre motory IAE V2500, ktorá je navyše nesprávne usporiadaná. (FesterNZ)
- Pri prelete ponad privádzač k George Washington Bridge, je vytvorená ilúzia letu vo výške rovnej východného pilieru mosta. V skutočnosti však pri prelete tohto bodu malo lietadlo zostávajúcu výšku približne 270 metrov, pričom piliere mosta sa týčia iba do výšky 184 metrov. (FesterNZ)
Reklama