Reklama

Reklama

Zabíjení

  • Česko Velká kořist (více)
Trailer

Johnny Clay sa po piatich rokoch dostal z väzenia a chystá sa oženiť so snúbenicou Fay. Je pevne rozhodnutý, že do ďalších kšeftov sa pustí až keď sa presvedčí, že riziko ozaj stojí za potenciálny zisk. Spolu so štyrmi ďalšími mužmi chystá prepadnutie dostihovej pokladne. V hre sú dva milióny dolárov. Lúpež je naplánovaná do najmenších detailov. Zapojený je do nej aj George Peatty, plachý pokladník z dostihovej dráhy. Je ochotný riskovať krk len preto, aby zapôsobil na chladnú a panovačnú manželku Sherry. Sherry mu je neverná s Valom a všetky informácie o plánovanej lúpeži posúva svojmu milencovi. Tak dokáže aj dokonale naplánovaný zločin stroskotať na príliš dokonalej zhode náhod... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (280)

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Skvěle odsypající noir-heist se zničující pointou. Nelineární vyprávění, které mělo obrovský vliv na Tarantinovy Gaunery je šedesátkovém snímku něco nevídaného, ale to byl Stanley Kubrick taky. Jinak strohé, ale zcela dostačující prokreslení charakterů, skvělí herci a parádní dialogy. Brutální černý humor na nečekaných místech a skvělý závěr. K čemu by to bylo? ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Povedený předchůdce Dannyho Oceana. Dalo by se snad i říct že The Killing ještě nenese pozdější znaky Stanleyho tvorby. Závěr je k naším "hrdinům" nemilosrdný. Faktor náhody v tomhle filmu prostě zajímavě míchá karty. A ani ten nejdokonalejší plán nemůže počítat s malým nevycvičeným pejskem. Každopádně Stanleyho hodně povedená netradiční kriminálka. 75% ()

Reklama

tukomaster 

všechny recenze uživatele

Na tu dobu, neuvěřitelně stylový a moderní snímek, který se směle může rovnat dnešním Dannyho Parťákům. Kubrick natočil noir gangsterku se skvělou hudbou, dobře vedenými herci a samozřejmě precizní režijí. Film si drží po celou dobu velmi dobrou atmosféru, která je utvářena přesnými časovými údaji a hlasem vypravěče. Zajímavá byla také práce se světlem. Rozhodně skvělý závěr a hlavně závěrečný záběr! 90% ()

movie 

všechny recenze uživatele

No pardon, ale kde se tu berou všechny ty pěti hvězdičkové hodnocení? Že bych viděl jiný film? Celé to působí dojmem, že za kamerou byl místo Kubricka Corman, scénář a zápletka je laciná, dialogy příšerné, jindy dokonalý Sterling Hayden je maximálně prkenný (o zbytku hereckého ansáblu nemluvě) a samotné vyústění filmu je prostě ... pitomé. Vypravěče a jeho hlášky si pak Kubrick nejspíš vypůjčil od Eda Wooda. Když porovnám jak se se zlodějským tématem popral Dassin ve svém opusu RIFIFI, vychází z toho THE KILLING jako hodně chudý příbuzný. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Kdyby nenatočil Hitchcock Vertigo, byl by za poslední noir první vln braný The Killing – revizionistická stylová nápodoba, která pumpovala ze všeho možného, letištěm z Casablanci konče, a která později podnítila třeba Tarantina. The Killing je mnohem horší než Gauneři, ale rozhodně zábavnější než Soderberghova bláhová multiplex-morda, trilogie Dannyho parťáci. Nebyl to první regulérní film Kubricka, byl to první film, kterým uvedl a uváděl do chodu svoje oblíbené postupy, zesumarizovaný v pozdější tvorbě. Kubrick se zde projevuje nejen jako non-auteur, ale i jako zasmušilý gentleman, který nejenže destiluje děj do vícero postav a hlavní charaktery ihned poté, co je vytvoří, rozloží ve vyprávění, ale ze všeho nejvíce se vyhýbá noirovské ironii. Jestli něco sjednocuje Kubrickova díla, pak nulový smysl pro humor. V každé scéně či sekvenci trvá 10 sekund, než se do ní dostanete, a obráceně, posledních 10 sekund provází odeznívající závěr. The Killing postihuje dvojí vyostřování a tření mezi plochou linearity (připitomělý loupežnický kom-plot) a nelinearity (synchronní flashbacky, mnohoperspektivně alternující minulý události z jiného POVu) a nejvíc ze všeho se potýká se zásadní otázkou, jestli existují špatné filmy, nebo jen špatní režiséři. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (23)

  • Stanley Kubrick a producent James B. Harris založili před natáčením společnost Harris-Kubrick Pictures. Společně koupili práva na novelu Lionela Whitea "The Snatch" za 10 tisíc amerických dolarů, avšak asociace výrobců a distributorů filmů MPPDA nedovolila natočit film o únosech dětí. Došlo tedy k výměně práv na knihu "Clean Break", podle které byl poté film natočen. Novela "The Snatch" se pak dočkala zfilmování v roce 1968 jako Noc následujícího dne (1968) s Marlonem Brandem v hlavní roli. (gogos)

Související novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno