Reklama

Reklama

Zabíjení

  • Česko Velká kořist (více)
Trailer

Johnny Clay sa po piatich rokoch dostal z väzenia a chystá sa oženiť so snúbenicou Fay. Je pevne rozhodnutý, že do ďalších kšeftov sa pustí až keď sa presvedčí, že riziko ozaj stojí za potenciálny zisk. Spolu so štyrmi ďalšími mužmi chystá prepadnutie dostihovej pokladne. V hre sú dva milióny dolárov. Lúpež je naplánovaná do najmenších detailov. Zapojený je do nej aj George Peatty, plachý pokladník z dostihovej dráhy. Je ochotný riskovať krk len preto, aby zapôsobil na chladnú a panovačnú manželku Sherry. Sherry mu je neverná s Valom a všetky informácie o plánovanej lúpeži posúva svojmu milencovi. Tak dokáže aj dokonale naplánovaný zločin stroskotať na príliš dokonalej zhode náhod... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (281)

movie 

všechny recenze uživatele

No pardon, ale kde se tu berou všechny ty pěti hvězdičkové hodnocení? Že bych viděl jiný film? Celé to působí dojmem, že za kamerou byl místo Kubricka Corman, scénář a zápletka je laciná, dialogy příšerné, jindy dokonalý Sterling Hayden je maximálně prkenný (o zbytku hereckého ansáblu nemluvě) a samotné vyústění filmu je prostě ... pitomé. Vypravěče a jeho hlášky si pak Kubrick nejspíš vypůjčil od Eda Wooda. Když porovnám jak se se zlodějským tématem popral Dassin ve svém opusu RIFIFI, vychází z toho THE KILLING jako hodně chudý příbuzný. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Kubrick a jeho uctievanie, my ostáva veľkou záhadou, film ako taký hlavne námetovo a spracovaní nie je zlý ale čo tomu citeľne chýba, sú povrchne vykreslené postavy. Jednak ich tam je strašne moc, čim nastáva riadny mišmaš v tom kto čo vlastne v deji zastáva, na tej krátkej minutážnej ploche ich ani nestihneme riadne spoznať, kdež to časom takmer rozoznať v ich konaní v daných scénkach, práve tie su fajn prešpikované ale v tej rýchlej dejovej prešmičkovej tendencii ich nedokážeme nasať tak aby mali hlbší význam. Samozrejme na konci dosť pokazí dojem to nadobudnuté "zbytočné" predvídateľné klišé. A tento film ma len presvedčil v to, že Kubrick nevie moc s postavami vyprávať príbeh a hlavne ho vykresliť v zrozumiteľných partiách. Stále vo mne zanecháva len dojem zbytočne najpreceniteľnejšieho režiséra. Tie hodnotenia užívateľov my pripadajú ako samozrejmosť k vychválenej osobnosti kritikmi ale je to fakt objektívne zhodnotenie filmu voči tomu ako že umeniu čo nám ponúka? Pre mňa určite nie! ║Rozpočet $320,000Tržby USA $-Tržby Celosvetovo €269,337(Španielsko)║ ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

V rámci sjíždění rané tvorby mistra Kubricka jsem shlédnul tohle dílko a mám lehce pocit, že pan Tarantino je malinko zloděj, protože Gauneři jako by tomuhle filmu z oka vypadli. Škoda až příliš pozvolného a hodně ukecaného rozjezdu, kdy mi taky chvíli trvalo zorientovat se kdo je kdo, ale finální půlhodinka je maso. Ač je celá loupež perfektně naplánovaná, tak se všechno zhroutí, postavy postupně odpadají a ten hodně černohumornej vtípek na závěr už je jenom třešničkou na dortu. Podařená záležitost! 80% ()

stilgar1 

všechny recenze uživatele

Kubrick je genius. Myslel jsem si, že po všech těch filmech mě už nemá čím překvapit, ale tenhle film mě teda pěkně vyvedl z omylu. Noirová atmosféra mu očividně sedí. Počáteční rychlé vykreslení děje bylo trochu zmatené, takže jsem se trošku ztrácel, ale časem jsem se dostal do proudu děje a bylo to OK. A na scénu zakončující film nikdy nezapomenu. 10/10 ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Kubrickův legendární příspěvek do encyklopedie heist movies je stejně jako jeho ostatní filmy ponejvíce "uspokojivý" pro všechny hnidopišské formalisty a puristy (a "černohumoristy"). Jako v dalších svých raných dílech využívá Kubrick i zde v hojné míře estetiku cinéma direct ("přímého" filmu), jehož nezanedbatelná influence je v mainstreamové tvorbě 50. a 60. let patrná zvláště u děl spadajících do období modernistických Nových vln (dalo by se dokonce říci, že mnohdy jsou na jeho základě vystavěny). U The Killing se jedná zvláště o ryze dokumentaristicky střižené dostihy (ruční kamera, dlouhoohniskové objektivy) a natáčení pouze s dostupným či s jediným zdrojem světla (Kubrickův trademark par excellence), které vytváří nádherné šerosvitné kompozice v noirovém duchu. Vyjma těchto doku-specifik je pro Kubricka samozřejmostí i ironizující užití hudby (latinskoamerická pieta), ačkoli ani tomuto jeho snímku se nevyhnul neduh s nepříliš povedenou a libou hudbou původní; experimentování s narativem (nechronologická výstavba, nahlížení stejné situace z více perspektiv); a všechny ty precizní podélné "jollies" a pohyby kamery, které tolik miluji. Právě díky výše zmíněným režijním finesám nedokázalo The Killing od roku 1956 příliš zestárnout, třebaže vlastní příběh a jeho tempo je kvalitami přinejmenším rozporuplné. Je to snímek extrémně napínavý, metodický a dýchá svěžestí na každém kroku. Ba co více, většina jeho "loupeživých" parťáků nedokázala jím nastolený koncept výrazně obohatit do dnešních dnů. 4,5* ()

Galerie (51)

Zajímavosti (23)

  • Celosvětová premiéra proběhla 19. května 1956 v New Yorku. (Varan)

Související novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno