Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hudební skladatel Pavel Bertl je nenapravitelný hýřil a vášnivý hráč, jeho finanční situace proto vypadá velmi neutěšeně. Takový život těžce nese jeho půvabná choť, která svého rozmařilého mužíčka stále miluje. Přičinlivý právník přesvědčí Pavla, aby dal Heleně svobodu a postará se i o léčku, která má dokázat manželovu nevěru… Důvod k rozvodu je jedna z nejzdařilejších komedií Karla Lamače z rodu tak zvaně společenských a dominují v ní Oldřich Nový jako flamendr a karbaník, Adina Mandlová jako oddaná a milující manželka a Anny Ondráková v roli atraktivní dívky, která má manžela kompromitovat. Předlohou k filmu se stala divadelní hra německého autora Karla Bachmanna "Hráč". Karel Lamač si byl vědom nedostatků poněkud těžkopádného námětu, a proto i do ostatních rolí obsadil tehdejší hvězdy filmového nebe, které garantovaly příznivé přijetí u diváků – kromě již zmíněných se ve filmu setkali s Járou Kohoutem, Jindřichem Plachtou, Otomarem Korbelářem, Ferencem Futuristou a Jaroslavem Marvanem. Divákům se líbila i písnička Járy Beneše "Loučení" v podání Oldřicha Nového. Veselohra měla premiéru v srpnu 1937. Současně byla natočena i německá verze, ve které hrála Anny Ondráková stejnou roli. (Česká televize)

(více)

Recenze (70)

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Průměrná limonádka na nedělní odpoledne, která sice neurazí, ale také se při ní dá pohodlně usnout, aniž by člověk o něco přišel. To se mi taky na dvacet minut stalo. Celkový dojem tím neutrpěl a já si aspoň hodil šlofíka. I když obsazení je skutečně hvězdné, nedočkáme se ničeho, co by alespoň trochu stálo za řeč...50% ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Anny skvělá (proti nijaké Mandlové), skvělá kabaretně laděná scéna tradičně opilého Futuristy s pianovou improvizací s Novým, ale ty maloměšťáské tendence v pohledech na moderní hudbu (myšleno vážnou) - ty mi teda lezly krkem! Copak E. F. Burian, Ježek, Martinů, Pavel Haas u nás (když pomineme Prokofjeva, Stravinského či Šostakoviče) nepsali sdělnou a i v jazzu inspirovanou muziku? Sentimentální slaďáky, které se líbily hlavní hrdince, byly spíše z rodu pokleslejších operet. No a náhled na manželství vyzněl v podobném duchu. Nicméně komediální běh a invenční nasnímaní živé Ondrákové film činí pro mě hodně dobrým zbožím /minimálně za scénu s frťany - tu si budu pamatovat - jako karbol, jako rybí tuk etc. !/. ()

Reklama

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Škoda že se Anny Ondra, často přezdívaná Buster Keaton v sukních, kvůli práci v zahraničí objevovala v československém filmu jen sporadicky, s tímto jejím posledním filmovým představením vlastně jen čtyřikrát, ale toto byl zřejmě vůbec její nejlepší a nejznámější film, opět pod Lamačovou taktovkou. Parádní komedie, jak už to bývá zvykem plná lásky, omylu a nedorozumění a nakonec štastných konců. O nezapomenutelné hlášky spolu s vtipnými scénami se tu stará především hlavní duo Nový+Onráková. Z menších rolí musím vyzdvihnot jednounačně Ference Futurista opět jako znamenitého ožralu-navíc vyčůránka:-) Špatný nebyl ani Kohoutův Špargl. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Skromný sujet o inscenované nevěře se téměř ztrácí pod bezpočtem výborných gagů a barvitých záblesků jazykového i hudebního humoru a vše pospolu se za řinčivého smíchu Anny Ondrákové samospádem řítí k novému začátku. – Tato schematičnost nedovoluje vyniknout ani zcela neprokreslené postavě Adiny Mandlové, jež od samého počátku působí jen jako rekvizita, ani Oldřichu Novému, jenž své roli rovněž nevdechl příliš života. Oproti svým hrdinům z následujících let působí poněkud loutkovitě, vlastně jako karikatura určitého dobového typu. Ožívá většinou jen v komických interakcích, kdy jako by vystupoval ze sebe sama, například v klavírním duetu s Ferencem Futuristou. Nejcelistvější figurou vedle rozjařené varietní kouzelnice, jež si důsledně přisvojuje každou situaci, v níž se ocitá, jako by to bylo právě jen jeviště jejího mistrovské kabaretní show, je bezesporu Kohoutův Špargl, jenž podobně jako ona nevynechá jediný okamžik, aby ho celý nevyplnil až do absurdity rozbujelou sebeironií. ()

lucascus 

všechny recenze uživatele

Perfektní odlehčená komedie s velice nadprůměrnou Anny Ondrákovou, na která plně závisí úspěch tohoto filmu. Je to takový příjemný a roztomilý diblík, plný energie, který vám hned zlepší náladu, škoda jen, že ve zvukovém českém filmu nevytvořila více podobných rolí. To ti Němci si ji užili rozhodně více. Jinak povodený výkon ukázal i Otomar Korbelář. Zklamáním byla naopak Adina Mandlová, která zde vůbec nepřesvědčila, a to jsem si myslel, že by už v roce 1937 mohla být vyzrálá - dobré filmy však začala dělat až za protektorátu. Jinak Nový zde podává průměrný výkon, a jaksi navíc mi zde přišla role Ely Šárkové, vlastně jsem ani nepochopil, co zde vůbec měla dělat. Ale celkově velmi povedená komedie... ()

Galerie (11)

Zajímavosti (8)

  • Premiéra proběhla 20. srpna 1937 v kinech Juliš, Metro a Světozor. (Cucina_Rc)
  • Keďže Otomar Korbelář nebol dobrý tanečník a Anny Ondráková zas výborná, vyriešili tvorcovia túto situáciu tak, že oboch opásali povrazom, aby od seba neutekali, a točili sa len okolo vlastnej osi v blízkosti kamery. (dyfur)

Reklama

Reklama