Režie:
Michael ChavesKamera:
Michael BurgessHudba:
Joseph BisharaHrají:
Linda Cardellini, Roman Christou, Jaynee-Lynne Kinchen, Raymond Cruz, Marisol Ramirez, Patricia Velasquez, Sean Patrick Thomas, Tony Amendola, Irene Keng (více)VOD (3)
Obsahy(2)
La Llorona. Plačící žena. Děsivý přízrak uvězněný mezi nebem a peklem, stižený hrůzným osudem zpečetěným vlastní rukou. Celým generacím nahání hrůzu pouhá zmínka o jejím jménu. Když ještě žila, utopila v záchvatu zuřivého vzteku své děti, a když po svém hrůzném činu ronila slzy bolesti, sama se vrhla do zpěněných říčních vod. Nyní jsou její smrtící slzy věčné a těm, kdo v noci zaslechnou její posmrtný nářek volání, není pomoci. La Llorona se plíží ve stínech a loví děti v zoufalé snaze nahradit ty své. Během staletí její touha a nenasytnost roste... V Los Angeles sedmdesátých let minulého století se La Llorona plíží nocí – a pronásleduje děti. Sociální pracovnice, která ignoruje tajemné varování utrápené matky podezřelé z ohrožení svých dětí, se brzy sama i se svými dětmi ocitá v děsivém světě nadpřirozených jevů a bytostí. Vyvarujte se jejímu nekonečnému nářku... nezastaví se před ničím. Její muka nemůže nic utišit. Její duši se nikdy nedostane slitování. A před La Lloronou není úniku. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (2)
Recenze (270)
Začínám se obávat, že Conjuring vesmír začíná pomalu vyžírat sám sebe. La Llorona je další tuctová lekačka, ve které nechybí ohrožovaná rodina, církev, kněz a nezničitelná bytost. Jistá ohranost série se dostavuje a začínají mě ty Jeptišky a Annabelle splývat. Ty filmy se začínají nebezpečně moc podobat. 50% ()
Žánrová tuctovka, která podobně jako Annabelle 2 útočí na diváka ohrožováním dětí. Jak už to u klišoidních hororů bez vlastní tváře bejvá, scénáristickou neinvenci a děravou logiku se snaží přehlušit hlasitým sound designem a slušnými produkčními hodnotami (rozuměj: intenzivně to zní a dobře vypadá). Tedy ničím, pro co byste si na film za pár let vzpoměli. Vazba na Conjuring universe nulová. ()
La Llorona je taká mexická potvora, ktorej prízrak prechádza svetom a berie si do záhrobia deti, na ktoré narazí. Dostatočne strašidelná ľudová povesť sa stala vítanou devízou rozrastajúceho sa hororového vesmíru Jamesa Wana, ktorý tentoraz dohliadal len z pozície producenta. Linda Cardellini je v úlohe matky, ktorá zúfalo bojuje o svoje deti, úplne božská a jej charizma vás donúti držať jej oba palce aj napriek chatrnému scenáru. Ďalšie plusové body získava Chaves za postupné budovanie napätia v prvej polovici filmu, kde sa prejavuje jeho cit pre hororové momenty. A drobnú pochvalu si zaslúži aj postava hlavného vyháňača (Raymond Cruz), ktorý prekvapivo prináša chvíľkové odľahčenie jemným humorom, ktorý do hororového prostredia zapadol rovnako prirodzene, ako sa to pred časom podarilo v hitovke To (2017). ()
Filmy z Conjuring série (do které skutečně zapadá i tento), jsou opravdu čím dál tím víc stejné a vznikající na absolutní jistotu. Jenže... na mně to funguje. Není to sice nic, co bych potřeboval vidět znovu, ale La Llorona má alespoň velice originálního a méně známého bubáka (mimochodem fakt luxusního) a ukáže i něco z mexického folkloru a vymítacích metod. Lekaček je dost, v 10 případech z 9 očekávaných, ale tenhle film je opravdu dobře natočen a má naprosto skvělou atmosféru a dost mu pomáhá, že do Conjuringu zapadá jen postavou Tony Amendoly a krátkým nepotřebným flashbackem. Snad jen ten závěr byl až moc jednoduchý. A postavy se chovaly na můj vkus až moc blbě. U dětí by se to samozřejmě dalo pochopit, ale Linda Cardellini hrál fakt mega blku. Jinak ale fakt paráda, kvalitka dodána. Začínám se jen bát, že moje nároky na horory začínají klesat, ale pravděpodobnější je to, že je ta La Llorona fakt dobrá. A v rámci série rozhodně patří po bok Annabelle 2 a prvního V zajetí démonů, tedy k těm nejlepším počinům. 80%. ()
Atmosféricky o něco slabší než Sestra, ale v samotné snaze o vyvolání strachu o trochu lepší. Zásadní problém tkví v tom, že kromě začátku se film drží celkem při zemi, a oproti nedávnému Řbitovu zviřátek nejde tak na dřeň, jak by ve své ryzí podstatě mohl. Legenda kolem La Llorony je totiž poměrně rozšířená a sama o sobě dost děsivá. Ne, že by Chaves odvedl špatnou práci, ale hlavní kámen úrazu je ve scénáři. Jde o to, že styl, jakým nám byl příběh byl předložen asi nebyl zvolen úplně šťastně. Větší důraz na kriminální zápletku (záhadná úmrtí dětí, podivné události v okolí) by dle mého názoru snímku prospěl více. Soudím tak proto, že například v Grimmovi (ke kterému jsme nutně museli v komentáři dospět) byla tématika uchopena o dost zajímavěji a o poznání mýtičtěji. Takhle jsme dostali jen řadový, nepatrnými detaily vybočující horror, který mohl k rozmanitosti žánru přispět větší měrou. Odkaz na Conjuring pak není nulový, ale asi 5-ti sekundový. Jako jednohubka a výplň Wanova producentského vesmíru však neurazí. Jen mám trochu pocit, že se začínáme točit v kruhu... ()
Reklama