Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Přepis divadelní hry E. A. Longena V tlamě velryby (z repertoáru Divadla V. Buriana). Fraška plná zápletek, převleků a všelijakých taškařic včetně jazykových parodií, to vše jen pro to, aby se Burian před kamerou vyřádil stejně jako na jevišti. Vlasta Burian zde vytvořil postavu Emana Pípy, kterého z finanční tísně má zachránit příjezd strýčka Jonáše z Ameriky. Eman měl rád Lidušku (A. Mandlová), ta si však vzala jeho bratrance Adolfa (Č. Šlégl). Eman se opije a tropí výtržnost – je odveden na psychiatrii, kde potkal dalšího svého příbuzného strýce Hanibala (T. Pištěk). Ten se zase souží pro tetu Matyldu, která však čeká na příjezd Jonáše, aby si ho vzala. Adolf si potřebuje vyřídit záležitost s bývalou milenkou (L. Hermanová), proto přemluví Emana, aby se přestrojil za strýčka Jonáše a tím odlákal pozornost jeho ženy. A tak začíná bláznivá komedie – vše končí příjezdem pravého strýčka. (Česká televize)

(více)

Recenze (140)

skok01 

všechny recenze uživatele

Vynikající československé černobílé komediální dílo. Film má vynikající scénář, režii a hudbu. Ve filmu naprosto exceluje a vyniká hlavní postava v podání nezapomenutelného Vlasty Buriana. Kromě Vlasty Buriana ve filmu excelují také Theodor Pištěk, Mariana Hellerová, Hana Vítová, Adina Mandlová. Vlasta Burian ztvárnil svou roli naprosto bravurně a nelze mu nic vytknout – výborný herecký projev, humor, zábava, ale také i např. vynikající tělocvičné místy až artistické výkony. Film má výborný děj a celkový spád, rozhodně u filmu nehrozí žádná nuda. (edice: film pro pamětníky). ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Lamač je prostě borec- prvních jedenáct minut filmu je vyplněno záběry, které nemají s filmem pranic společného. Asi si to někde natočil a líbilo se mu to, tak to do tohohle filmu prostě přidal. Film Nezlobte dědečka víceméně nemá scénář a celý ho vyplňuje jen Vlasta Burian sám. Krom toho krátkého úvodu je na scéně bez dvou minut celou dobu. Zatím jsem neviděl film, kde by Burian tak živelně řádil. Mám takový pocit, že většina dialogů snad vznikala rovnou na place. Nevím, v každém případě jsem se skvěle bavil. Nedá se samozřejmě srovnávat s Katakombami nebo U pokladny stál, ale rozhodně to patří k těm nejlepším Burianovým věcem. 90% ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Prvá polhodina čerpá z nemých grotesiek, potom príde na rad hovorené slovo, na ktorom bude stáť všetok vtip. Ten má svoje lepšie aj horšie chvíľky, asi najpamätnejšou sekvenciou je "vyvraždenie" celej rodiny v USA. Bohužiaľ po tomto vrchole sa príbeh už len tak trmáca do konca, keď to je síce všetko strašne bláznivé, ale už nie príliš vtipné. Na rok 1934 ale dobré....moje pocity zhrnul woody v komentári. Len tie základy nesiahajú do Číny, ale do Japonska. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Vzhľadom na Buriana je to pre mňa jedna z jeho lepších komédií. Žiadne gúľanie očami, ale skutočne bláznivé scény, omyly, prevleky, kaskadérske kúsky, skoro ako v skutočnom blázinci. Nečakané boli scény z telocvične, Adina Mandlová na kruhoch, a celkom jej to išlo. Škoda, že záver je trochu urýchlený, akoby sa im nečakane minul filmový materiál. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Vlasta Burian exceluje. Já mám od něj raději jiné filmy a i po shlédnutí tohoto to tak zůstane. Přestože mnohdy je vidět jeho improvizace a při troše fantazie je jasné, kde jej nechali tvůrci se vyřádit. Často můžeme koutkem oka zahlédnout, jak se herci otáčejí, aby nebylo vidět, že se řehní. Slavný herec jistě dostal kopu prostoru a té beze zbytku vyušil. Nápaditý blázinec i honička v domě jsou už pak jen třešničkami na jinak skvělém dortu. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (1)

  • Jonáš/Eman (Vlasta Burian) říká, že bydlí v Hopfenštokově ulici. Tak se skutečně jmenovala v Praze od poloviny 19. století do roku 1952 dnešní ulice Navrátilova na Novém Městě. (rakovnik)

Reklama

Reklama