Reklama

Reklama

James D'Arcy, Maria Valverde a Jack Davenport se představují ve válečném dramatu režiséra Kolda Serry. Film vypráví příběh městečka, které bylo během španělské občanské války neustále bombardováno, a zachycuje cestu amerického novináře Henryho (D'Arcy). Ten spojí síly s místní cenzorkou tisku Teresou (Valverde) a slíbí, že se stane hlasem města zahlceného politickou byrokracií a propagandou. Když však Němci napadnou Guernicu, svoboda tisku se stává minulostí... (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (20)

stanyslaw 

všechny recenze uživatele

Schématické až primitivní. Jako Rusáci jsou tvrdí a tupí stalinští zmrdi, Němci parodie na Němce, cynický Emeričan prozře vinou ohnivé Španělky (popravdě Valverde tentokrát nic moc oheň), modýlky letadýlek srandovní. Bože jak zrovna toto téma by potřebovalo scénář, režii a sem tam nějaký herecký výkon. ()

hansel97 

všechny recenze uživatele

Hodně nevyrovnané. Snaží se akcí a destrukcí zbytečně dohánět hollywoodské filmy a zapomíná to na základy jako je slušný scénář. Ten ze začátku působí dost nudně a vážně mu trvá, než diváka vtáhne. Na postavy je film také celkem slabý, kromě Maríy Valverde, která je ale moje osobní favoritka, mě nikdo z herců nezaujal výkonem, ani tím koho hrají. Gernice by prospělo, kdyby se více soustředila jako Lidice na své skutečné obyvatele, než cizí novináře. Škoda, mohlo to být lepší. ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Svým způsobem něco jako španělské Lidice - pompézní dobový velkofilm za (na evropské poměry) velké peníze, věnovaný domácímu historickému traumatu, které je dodnes živé. Místo charismatického Rodena je zde ovšem nevýrazný James D'Arcy (který jako by mimochodem z oka vypadl Vojtěchu Dykovi), který byl mně osobně extrémně nesympatický (věčně nalitý pisálek od novin, který v sobě ztělesňuje snad všechna klišé, jaká si lze s takovou postavou spojovat) a u něhož není ani moc jasné, o co mu vlastně jde (ve filmu jsem nevysledoval nějakou jeho dramatickou potřebu, která by ho motivovala k nějaké akci - v tom filmu je až pohříchu pasivní, vyjma samotného závěru, kdy hledá vězněnou Teresu). Romantická linie jeho milostného sblížení s Teresou zde působí nevěrohodně a značně nuceně, jako by ji k té linii válečných událostí scenárista připsal prostě proto, že se to u takového filmu očekává - já si obecně myslím, že největší slabinou tohoto filmu je právě scénář, který je mj. plný nejrůznějších žánrových klišé a velkorysý prostor téměř dvouhodinové stopáže nevyužívá tak, jak by mohl. Pokud jde o zmíněný velký rozpočet, neměl jsem zrovna pocit, že by to na výsledku bylo nějak vidět - ve filmu nejsou žádné velké davové ani bitevní scény (například na záběrech z trhů - u nichž dodnes ani není jisté, zda se vlastně konaly - vidíme pár ušmudlaných stánků a hrstku nakupujících, ačkoli se reálně v Guernice tou dobou mohly pohybovat tisíce lidí, a pokud jde o samotné trikové záběry leteckého bombardování města, ty jsou jen pro smích, jak moc lacině vypadají). Můj celkový názor na ten film je, že nějak moc nechápu, proč vlastně vzniknul - ó ano, samozřejmě pokud si člověk odmyslí to 80. leté výročí od vybombardování Guerniky, které bude příští rok - filmů z té doby bylo podle mě natočeno už dost (osobně je už nemůžu ani vystát, jak jsem jimi přesycený), a nevidím důvod, proč na svět přivádět další, když to stojí takové peníze a když naše současnost přetéká bezpočtem zajímavějších námětů. Btw. tohle je asi první film, ve kterém mě María Valverde (má nejmilejší herečka, kvůli níž jsem film vyhledal a zhlédl) nebavila, což taky o něčem vypovídá. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Kolegové to zmiňují, nejvíc stanyslaw. Taky jsem z hrané monumentálnosti a výpravnosti měl pocit, že ČT natáčí televizní film na výročí vypálení vesnice. Celkově je to odfláklé, komparz je hrozně cítit, zápletka milostné linky jak pěst na oko, a jestli se Luftwaffe chovala ve Španělsku takhle, není divu, že jim to v roce 1939/40 tak šlo. Maria má jedinou nahatou scénu zakopanou v násilí, to měl režisér radši ukázat její filmovou sestřenici, Irene Escolar. Měla by er. premiéru. ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Nebylo to nijak špatné, jen to nebylo nijak ničím zvláštní. O samotném osudu Gerniky film vůbec není, samotné město leží na okraji příběhu a kdyby se jmenovalo jinak, vůbec nic by se nezměnilo, protože celá ta předesílaná a očekávaná hrůza na pozadí lidských osudů, jež měla všem a všemu obrátit životy, nepřišla a vyšumělo to pár letadýlky a v tomto ohledu zřejmě dosti tenkým rozpočtem. Naopak jde o klasickou romanci válkou a životem válečného korespondenta unaveným D'Arcym se španělskou cenzorkou, která má hlídat, aby se ven nedostalo ani jediné slovo o tom, kterak republika prohrává, jenže je to všechno klasicky červenoknihovnicky zamotané a závěr doslova nemocný, klišé jak z nějaké středověké tragédie ochotníků. Dá se to vidět a nebudete moc ani umírat nudou, ale to díky tomu, že budete čekat, jak se to vyvrbí. Jenže se spíše jen shrbí a potenciál zůstane pohřben kdesi pod troskami. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (4)

  • Film bol prvýkrát premietnutý na festivale v Malage 26. apríla 2016 na 79. výročie bombardovania Guernicy. (Arsenal83)
  • Je to vôbec prvýkrát, kedy Španieli natočili film, ktorý zahŕňa túto historickú udalosť. (Arsenal83)
  • Film sa natáčal v Španielsku, v Baskicku – v Bilbau, Gernika-Lumo a San Juan de Gaztelugatxe a v Aragónsku – v opustených dedinách Tiermas y Escó. (Arsenal83)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno