Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tony (J.P.Belmondo) je rošťák jak se patří a téměř každého svým sympatickým zjevem dostane tam, kde ho vždycky chce mít. Bohužel a možná i bohudík se vždy nespokojí jen s jednou ženou a ne s jednou ženou také zametá. Tak to jde až do té doby, než pozná Muriel (Mylène Demongeot) a jejího přítele Bibiho (Philippe Noiret), díky kterým se dostane do vyšší společnosti, kde páchá neplechu v daleko větším měřítku než dosud. (MJMilan)

(více)

Recenze (58)

Martrix 

všechny recenze uživatele

Uf, měl jsem pocit jakoby ten film trval snad dvě a půl hodiny. Vcelku logicky na mě kouzlo Belmonda jakožto svůdníka nefunguje, takže jeho Tony pro mě byl v první půli naprosto bezcharakterní hajzlík, který všechny ve svém okolí (včetně kamaráda) zneužíval. Až když začal sklízet co zasel, tak se pro mě dostal film do modu francouzské komedie. Přestože scénář psali čtyři lidé, bylo to velmi, velmi slaboučké, protože nejčastěji spočíval vtip v tom, že Tony musel odolávat nadrženým paničkám, které po něm skákaly jako smyslu zbavené.  A pak ve vymýšlení dalších a dalších lží. A tohle mi prostě nepřipadalo zábavné. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Francouzská komedie, v níž exceluje v hlavní roli J. P. Belmondo, představující výřečného a bezskrupulózního mladíka, jenž se díky své neobyčejné výmluvnosti, mladistvé přitažlivosti, fiktivní totožnosti a bláznivým nápadům dostává do přízně mladých krásných žen i bohatých postarších dam. Toni Maréchal je ve skutečnosti chudý jako myš, nicméně to mu nebrání v tom, se honosil vybájeným jměním a tituly tak, aby využíval dobroty, pocitů osamění, žádostivých náručí a sexuální neukojenosti zámožných paniček. Pokud milostná náklonnost jeho živitelek přesáhla únosnou míru, ihned se začal zajímat o jinou oběť. Téměř vše, co pronesl, měl důkladně a manipulativně promyšleno s cílem získat bezpracně co největší blahobyt. Současně je však tato komedie Jeana Beckera velmi zábavná a nabitá Belmondovými hláškami a domnívám se, že lepší název filmu než sympatický dareba snad nemohl lépe hlavního hrdinu charakterizovat. Belmondo skutečně představuje filmového hrdinu v takové podobě, v jaké si ho diváci oblíbili nejvíce. Nakonec však došlo i na nepolapitelného svůdníka Toniho, který se nechal přechytračit mladou a krásnou S. Sandrelliovou, dědičkou malého ostrova v Pacifiku, na němž se mělo údajně nacházet obrovské naleziště manganu. Tato báchorka, jíž byl Bebel oblouzněn, se mi však jevila jako naivní a nereálná. Ve vedlejší roli se jako Maréchalův komplic v jeho podvodných činnostech objevil Belmondův dobrý přítel J. P. Marielle, jednou z jeho ženských obětí se stala překrásná M. Demongeot, kterou se Belmondovi podařilo pobláznit svými řečičkami a odloudit ji od jejího bohatého milence P. Noireta. Celkově vnímám tento Beckerův film jako povedenou komedii, dokonce jako jeden z nejzábavnějších Belmondových filmů, jež jsem měl zatím možnost zhlédnout. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Komedie, ve které Belmondo vzdává úctu ženám třeba tím, že po nich háže své svršky, aby mu je zanesly do šatny. Z genderového pohledu je tenhle film sexistická prasárna, jaké není rovno. Pelyněk všech feministek násilím jim tlačený do úst. Ptáte se, zda se takovému filmu můžeme smát - ano, můžeme. Tendre voyou je jednak citlivým zrcadlem (s trochou nadsázky někdy) mužské arogance a maskulinity, na druhé straně také určitým předchůdcem mužských postav typů, jaké v dnešní filmografii s úspěchem představuje Ashton Kutcher (například jeho Samec). A opět tím zrcadlem, protože někteří muži se takhle prostě chovají, některé ženy jakbysmet. A abych tu nepsal čistě shadwellovským stylem - zkrátka a dobře se jedná o jednu z lepších belmondovek s výtečných dabingem Jiřího Krampola (tedy ještě v době, kdy uměl intonovat, jeho dnešní dabingy jsou naprosto nesrovnatelné, a herecky přirovnatelné snad leda k jeho "duchaplnému" vystupování v 2Bobule). Jako zajímavost lze uvést přítomnost britského herce a komika, představitele robustních chlapíků Roberta Morleyho, dále "neobvykle mladého" Phillipa Noireta a velepůvabné Mylène Demongeot (známe ji všichni jako Hélène z Fantomase). ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejlepších belmondovek 60. let, film nabitý vtipem a především v první polovině těžící z neskutečného Belmondova komediálního talentu, kvalitativně trochu upadající v druhé polovině, která se v podstatě celá odehrává na výletní lodi, kde už je prostoru k čemukoliv daleko méně a variují se s pár obměnami ty stejné vtipy. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Kdyby byl Tony Arsenal skutečná postava  a žil dnes, měl by patrně na triku několik exekuturů, žalob,  a možná i samotné Me Too. Ale v podání velkého Jeana-Paula Belmonda je to prostě neodolatelný šarmantní ,,sympatický dareba´´, jehož žonglování se slovy by bylo opravdu  dobré umět. A co teprve vlastnit jeho nesmělý svetr, stylový kožich a sako s etiketou. Olálá. Musím říct, že v první polovině jsem se u této darebácké jízdy s výbornou atmosférou doby (už jenom ta úvodní písnička) Belmondem, a řadou tu podstatně méně, tu podstatně více pohledných slečen hodně dobře bavil a v podstatě nechápal, proč jsem před pár lety dál této komedii jen bídné dvě hvězdy. Mořské prostředí sice ve druhé polovině víceméně utopilo předchozí velkou zábavu, ale i s vědomím, že  že by bylo lépe,  kdyby snímek neodběhl po padesáti minutách do jiného prostředí, ale v nastolené atmosfére  uzavřel mileneckou  báchorku z hor, musím dát kvůli první polovině a Belmondovi čtyři hvězdy. Tady si ho člověk užije, jak ho má nejradši, takže nechybí málo k ještě vyššímu hodnocení. TAK DO TANCE, MLÁDEŽI. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (2)

  • Belmondovi při natáčení vyhovovalo, že jeho postava ve filmu neuměla lyžovat. Tento sport byl jedním z mála, které herec neovládal. (raininface)

Reklama

Reklama