Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Berlínsky policajný inšpektor Lohmann (Otto Wernicke) vyšetruje prípad, v ktorom všetky stopy vedú k mužovi, ktorý je už mnoho rokov hospitalizovaný pre duševnú chorobu - Dr. Mabusemu (Rudolf Klein-Rogge)... (matriosa)

Recenze (48)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Návrat nejen ďábelského Dr. Mabuseho (kterého nezastaví ani vlastní smrt) z němého Doktor Mabuse, dobrodruh, ale i inspektora Lohmanna z M alias Vrah mezi námi je z dnešního hlediska "jen" čistá zábava, protože dobový kontext narozdíl od M-ka není tak zřejmý. Jako napínavá kriminálka rozhodně obstojí, byť v první polovině je tempo poněkud ospalejší. Každopádně se hodlám pustit i do prvního doktorova dobrodružství a sehnat si Testament v originále, protože španělština se k Langovi přeci jen tolik nehodí. :o) ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Spočiatku som si v duchu hovoril niečo v zmysle, že pravidlo pokračovanie nie je nikdy lepšie, ako prvá časť, platilo už pred mnohými desaťročiami. Ale s pribúdajúcimi minútami naberal Testament na spáde, pribudli napínavé a zaujímavé scény a triumfom tentokrát nie je záporná postava, ale svojský, povedzme že mierne spomalený, roztržitý a nervózny komisár. Jeho prostredníctvom sa sem dostalo aj trochu nadhľadu. Politicko-spoločenský presah je zrejmý, ale toto pokračovanie je predsa len nakrútené v zábavnejšom formáte, ako trochu viac umelecký, ešte nemý Mabuse. Nakoniec veľká spokojnosť, k čomu prispel aj akčný záver. ()

Reklama

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Fenomén doktora Mabuseho je spracovaním unikátne a špecifické dielo, v nemeckej kinematografii niečo ako odvar post-expresionizmu. Neviete komu máte fandiť, akých indícií sa pridržiavať a je pravdepodobné, že zopár twistov na pomätenie vami prejde. Má v sebe spomínané expresionistické prvky a zápletku s ňou spojenou - predovšetkým v montážnej rovine, ktorou tú vnútornú šialenosť dotvára. Mimo tej vizuálnej a psychologickej je však neúprosným a nekompromisným materializmom tých najprízemnejších pudov, v ktorých možno badať genézu nemeckého národa. Čo je mimochodom veľmi nebezpečné a pojať tento film len ako napínavú kriminálku nie je zrovna najšťastnejším konštatovaním. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Filmy Fritze Langa z přelomu 20. a 30. let patří k vrcholům meziválečného filmu v tehdejším říšském Německu, v minulosti mne již velice zaujal snímek Vrah mezi námi (1931) rovněž s Otto Wernickem v roli policejního inspektora Lohmanna. Těšil jsem se na velký filmový "výbuch" podobného ražení, ale bohužel se dostavil jenom zčásti. Všechny ty krásně vymyšlené záběry, na svou dobu velice nápaditou režii a zrealizované filmařské nápady doprovázel na můj vkus zmatený až překombinovaný příběh, který mne tolik nezaujal. Nesedlo mi především smíchání pěkné dobové kriminálky s fantasticky pojetým hororem o záhadném doktoru s obživlým duchem či šíleným zpívajícím psychopatem. Občas jsem se v tom ztratil a v rámci celkového zhodnocení to úplně nevylepšily ani poměrně napínavé pasáže k závěru. Navíc ve srovnání se zmíněným předchozím Langovym filmem mi připadá celá zápletka poněkud braková. Takže zůstává jen obdiv nad filmařinou bez výraznějšího proniknutí k obsahu a lepší 3 hvězdičky. 65% (# Challenge Tour – 52 roků filmu za 52 týdnů) ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Mrzí mě, že musím v hodnocení zůstat na půli cesty, ale víc než tři hvězdy prostě nedám. Dalo se na to podívat, bylo to dobré, ale jednou a stačí. Přestože by si inspektor Lohmann zasloužil minimálně vlastní seriál, protože je ještě lepší než rada Vacátko, přestože je doktor Mabuse démonický a šílený a psychopatický a znepokojující (a to je na scéně asi dvě, tři minuty z celé stopáže), přestože poselství filmu z roku 1933 muselo nacistické pohlaváry pěkně vyděsit. Jenže je tu zdlouhavý a ne právě povedený příběh napraveného Kenta a jeho nerealistické milé, dlouhé a doslovné záběry na vyšetřování... s gamblerem Mabusem z roku 1922 jsem se zkrátka bavil daleko víc. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (3)

  • Ministr propagandy Joseph Goebbels tento snímek zakázal, protože by prý mohl podněcovat občany k protispolečenskému chování a terorismu proti státu. [Zdroj: Cinema] (Terva)
  • Film vyjadřoval pocity, které byly podle nacistů až moc na tělo. Ministr propagandy Josef Goebbels požádal Fritze Langa, aby změnil poslední část. Lang to ale odmítl a uprchl ze země. (Pavlínka9)

Reklama

Reklama