Režie:
Barry LevinsonKamera:
Marcell RévHrají:
Al Pacino, Riley Keough, Annie Parisse, Kathy Baker, Greg Grunberg, John D'Leo, Nicholas Sadler, Peter Jacobson, Steve Coulter, Celia Au, William Hill, Tom Kemp (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Snímek Paterno se zaměřuje na Joea Paterna z Pensylvánské státní univerzity po vypuknutí sexuálního skandálu, v rámci něhož byl Jerry Sandusky obviněn ze zneužívání studentů. Poté, co se Paterno stal nejvýznačnějším trenérem v dějinách vysokoškolského fotbalu, je jeho odkaz zpochybněn a on sám je nucen čelit otázkám institucionálního selhání ve vztahu k obětem. Titulní roli ztvárňuje oscarový Al Pacino. Paterno je již třetím společným dílem Al Pacina a oceňovaného režiséra Barryho Levinsona, které natočili pro HBO. Ve filmu se představuje také Riley Keoughová v roli třiadvacetileté novinářky Sáry Ganimové, která jako první informovala o Sanduskyho případu v novinách Patriot News; Kathy Bakerová v roli Joeovy manželky Sue Paternové; Greg Grunberg a Larry Mitchell jako Joeovi synové Scott a Jay Paternovi; a Annie Parisseová coby Joevova dcera Mary Kay Paternová. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (42)
Barry Levinson dokazuje, že stále patří mezi velmi schopné řemeslníky, ačkoli tomuto projektu musím vytknout především jednu věc - délku! Některé pasáže (paradoxně především akční koláže) a vedlejší dějové linky jsou překvapivě nudné a kdyby se stopáž zastavila na nějakých 70-80 minutách, byl bych dost spokojen. Takhle se dočkáme spousty rozvláčných a utahaných dialogů, obvykle zahrnujících pomalu láteřícího Ala Pacina, který kvůli roli dokázal ještě o pár let zestárnout. Pro Levinsona je to jinak ideální látka, jelikož se jedná o klasický americký příběh zahrnujících hodnotové spory. Škoda, že samotný Paterno je ze všech postav ve filmu zdaleka nejlaxnější, a tak je velmi těžké si na něj udělat názor; nebo aspoň na to, zdali se choval správně. Ale určité morální otázky tento případ v divákovi vyvolá, což je fajn. ()
[KVIFF] Velice mě zasáhlo jakým způsobem je tento film ohodnocen. Dle mého šlo o docela sofistikovaný a příjemně udělaný snímek, který dle mého objektivně a konstruktivně sleduje skutečné události, které byly skoro až zapomenuté. Film se hlavně zaměřuje na postavu, která ani s tím neměla tolik společného, ale lid z něho udělal někoho, kdo s tím musel mít společného všechno. Dle mého se to právě asi zbytečně soustředí na postavu, která s tím ani moc neměla co společného, ale o to je to zajímavější. Opět film, který ukazuje lidskou hloupost, zmanipulovatelnost a fanatičnost. Prostě nádherně. No, co více říci. Za mě osobně dobrý film, který snad někdo v průběhu let někdo více docení. ()
Tak tu máme další propírané téma a to sexuální obtěžování. Nejdřív s tím začaly herečky a teď to máme i ve filmech, abychom na to nezapomněli. Naprosto souhlasím s tím, aby se pedofilové šli léčit a byli potrestáni za to, co provedli. A ti co je kryjí by měli dostat stejný trest. Je fakt, že v Americe si instituce hodně zakládají na svém jménu a radši zametou nějakou tu skvrnku pod koberec, než aby to řešili hned, no a pak to dopadne přesně takhle. Ale teď k filmu. Rád jsem po dlouhé době viděl Pacina v něčem zajímavém. Bohužel jako osmdesátiletý trenér nám toho moc nepředvede a ani předvést nemůže. Čekat od něj výkon jako v Any Given Sunday čekat nelze. Za prvé je to o něčem jiném a za druhé je tu rozdíl téměř dvaceti let. Nicméně Levinson vše zbytečně natahuje, zkrácení o nějakých dvacet minut by nebylo vůbec na škodu, případně trochu zrychlit střih, ale je to zase jen televizní film. Každopádně vidět stačilo jednou. ()
Po Doktorovi Smrť ďalší televízny film podľa skutočnej udalosti v produkcii HBO, v ktorom si hlavnú úlohu strihol Al Pacino. Nie je to až taká pecka ako minulý príbeh o eutanázii. Za menší zážitok z filmu môže jednak prostredie amerického futbalu, ktoré nám európanom veľa nehovorí a aj dĺžka 105 min., pri ktorej sa film nevyhol pár hluchým miestam. Al Pacino hrá klasicky dobre (no nie výborne) a ani zvyšok osadenstva nezaostáva. Tempo rozprávania je však pomerne vlažné a málo momentov dokáže vzbudiť výraznejšiu pozornosť alebo strhnúť. Hlavný dôvod, prečo som však bol nakoniec s filmom spokojný, je spracovanie. Páčilo sa mi, ako sa tvorcovia popasovali s celou kauzou a vyobrazili ju spôsobom, kde podobne ako v realite nie je jednoznačne povedané, kto je vinný a kto nevinný. Preto sa názory(podobne ako v reálnom prípade) na to, kto mal na kauze najväčší podiel viny budú po dopozeraní možno líšiť a každý si nájde svoju "pravdu". Čo je podľa mňa dobre. Aj napriek viacerým negatívam ma teda Paterno v konečnom dôsledku zaujal a hlavne, donútil ma počas sledovania filmu a aj po ňom premýšľať. Čo je dnes u filmov skoro zriedkavý jav. Niekde na pomedzí 3* a 4*. 70% ()
Kdepak sportovní film, tohle byl domácí život trenéra amerického fotbalu, kterýho si Al Pacino střihl levou zadní. Žádná velká role to totiž nebyla, ale on je zajímavý i v nejmenších gestech a jedno jeho rozčílení bylo darem z nebes. Film položil hodně otázek, ale ta nejdůležitější musela zůstat nezodpovězena. ()
Galerie (7)
Zajímavosti (3)
- Pôvodne mal film režírovať Brian De Palma. (Real Tom Hardy)
- Al Pacino a Barry Levinson už predtým spoločne pracovali na filmoch Doktor Smrt (2010) a The Humbling (2014). (Real Tom Hardy)
- Názov filmu sa objaví až v 11. minúte. (figis20)
Reklama