Režie:
Tomáš PavlíčekKamera:
Jan Baset StřítežskýHudba:
Aleš BřezinaHrají:
Ivana Chýlková, David Vávra, Jana Synková, Jan Kačer, Tereza Ramba, Jan Strejcovský, Judit Pecháček, Michael Pitthan, Václav Kopta, Zuzana Kronerová (více)Obsahy(1)
Rodiče prodávají starou chatu, pro kterou už nemají využití. Před předáním chaty novému majiteli se však matka (Ivana Chýlková) rozhodne uspořádat poslední pořádnou rodinnou slezinu. Zbytek příbuzenstva neprojevuje přílišné nadšení, tahle setkání bývají vždy dost náročná. Děda (Jan Kačer) už je duchem spíše nepřítomen, otec (David Vávra) tyto akce odmítá, syn (Jan Strejcovský) je věčně přiopilý a ironicky glosuje svět kolem sebe včetně rozpadajícího se vztahu s přítelkyní (Judit Bárdos). Babička (Jana Synková) je specialistkou na upřímné dotazy, které ostatní přivádějí přinejmenším do rozpaků. Nevyrovnaná dcera (Tereza Voříšková) na chatu přibere svého úspěšného německého přítele (Michael Pitthan), který se jediný na rodinný výlet těší, protože neví, do čeho jde. Naděje na idylický víkend na samotě u lesa rychle skončí, ale opravdové dobrodružství začne těsně nad ránem, když rodina zjistí, že se kamsi vytratil dědeček. Stopy vedou do lesa… (Cinemart)
(více)Videa (1)
Recenze (398)
K filmu jsem po posledních zkušenostech s českou komedií přistupoval dost opatrně a výsledek byl rozhodně lepší, než jsem očekával. Čímž nechci říct, že by šlo o nějaký úžasný zážitek, jen to nebyla taková zoufalost, na jakou jsem se psychicky připravoval. Dokonce jsem se místy slušně bavil, což se mi například u Špindlu nepodařilo ani jednou, David Vávra byl po celou dobu fantasticky civilní a Jana Synková byla jemná jako skelná vata a prudila výborně. Škoda nějakých těch hluchých míst a nevyužitého potenciálu námětu, myslím, že by snímku prospěla větší dávka humoru. ()
VIDĚNO ZNOVU. V roce 2018 jsem snad po kino projekci měl nějaké výhrady (především k některým nedotaženým motivů), ale po letech na ně úplně kašlu. ♪Dneska už z lásky nemám nic..víc než nic.......áááá, víc než nic.♪ Tento dobový song vůbec neznám. Nejenže asi už zní moc staře, abych na něm samostatně ujížděl (:D), ale taky doufám, že jako teprve dospívajícího pro mě jeho nebude text ještě dlouho aktuální. Ale se svým výborným nostalgickým melancholickým starosvětských nádechem fascinujícím způsobem otevírá tento civilní malý velký český film o češích, chatách, podzimu, generačních střetech, rodinných setkáních...a v neposlední řadě i o té nostalgii se skvělou vedlejší rolí Kopty, výborně přirozeným Vávrou, krásnou Bárdos, dokonale protivnou Synkovou a spol. Dokonce ani Chýlková mi tady není totálně nesympatická. Není to až takový strop jako Vlastníci, ale bezvadná kratká jednohubka se skvělým soundtrackem navrch, jejíchž slabé hodnocení totálně odmítam. Homolkovi a celková československá Nova vlna - level 21.století, ve které se ale i přes ty hádky a neshody dá najít možná i přece jen kus poezie a pábení. To se opět vraťmě k té úvodní skvělé písničce.. A i ve traileru se přece zpívá: Smíchu je pořád málo. ()
Pošahaná (normální česká) rodina si jede zavzpomínat na chatu a je přesně takové jaké to jen může být. Řeší se dávné křivdy, současné křivdy, nevyřčené věci. Sem tam probleskne takový ten náš český humor. Herecké obsazení je naštěstí natolik kvalitní, že filmu procenta navíc přidává. Ovšem jestli se na tohle podívám někdy znovu. To fakt nevím, zase tak dobré to určitě nebylo. 60% ()
DivX/// Obsazení 7/10 Děj 4/10 Hudba 4/10 Prostředí 3/10/// PLUS: nejvíce zajímavá a ne nepříjemná mi přišla postava Judit Bárdos a taky ta Michaela Pitthana, což by se dalo vysvětlit i tím, že nejsou příbuzní s rodinou, a také se divák může těšit na oblíbené herce, méně už ovšem na jejich (v proti řeči dobře napsané) postavy MÍNUS: pouze skromná nediegetická hudba střídající prvky melancholie a komična aby napověděla divákovi, jak se má cítit, tedy občas zazní hudba z gramofonu, ale i tak film nechává spíše tiché momenty k přemýšlení, a vlastně největším utrpením bylo to, jak byly postavy vytvořené (především Jana Synková - její postava je víc baba prebitečna ale taky nerudná a do všeho kecající babička) a vůbec celá rodinka je za trest, chudák Kačer, jehož postava má jen o něco více dialogů než medvěd a přijde mi že trpěl stejně jako některý divák, víceméně otevřený konec a nedořečený vývoj vztahů/// Shrnutí: Natočené to není špatně, jen zápletka a příběh jsou příliš jednoduché. Občas se samozřejmě nabízí děj, kdy na jedno místo dáte skupinu herců a oni mezi sebou sehrají nějaký konflikt. Největší problém je však ten, že v této rodince vytváří konflikt všichni a ono není příjemné se na to koukat./// Celkem 44%/// ()
Novodobý Ecce Homo Homolka zkoumající národní mentalitu typické a typizované české rodinky na fenoménu chalupářství a chalupaření i osobním rodinném vztahu k jedné konkrétní chatě ztracené uprostřed lesa se vší tou nostalgií a rodinnými historiemi a vzpomínkami. Tomáš Pavlíček sice není úplný Jaroslav Papoušek, ale i tak dokázal napsat a natočit slušný film, přijde mi ale škoda, že danou (ze své podstaty vážnou až tragickou) zápletku vyprávěl zase rastrem Papouškovsko/Hřebejkovské tragikomedie a že nezvolil spíše čistě dramatický žánr, něco na způsob skandinávské filmové školy... ()
Galerie (48)
Zajímavosti (7)
- Režisér Tomáš Pavlíček sa nechal pri písaní scenára inšpirovať skutočnými rodinnými historkami a postavami. (classic)
- Natáčení probíhalo v reálné chatě v Posázaví. Dále se film natáčel v Pyšelích, Hořicích v Podkrkonoší, kolem Českého Šternberka a poblíž Dobříše. (Duoscop)
- Film měl mít původně název „Sešlost“. (Teres)
Reklama