Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Afroameričan Cassius Green (Lakeith Stanfield) je na mizine, býva v garáži svojho strýka v Oaklande, nemá na nájom a hľadá si prácu. Zamestná sa ako operátor telemarketingu v call centre, kde zistí, že má úžasný talent maskovať a meniť svoj hlas. Keď počúvne radu staršieho kolegu Langstona (Danny Glover), aby s klientmi hovoril výlučne belošským prízvukom, začne sa mu v obchodovaní neuveriteľne dariť. Stane sa populárnym superoperátorom a predajcom s najlepšími výsledkami, vymaní sa z biednych pracovných podmienok a raketovo stúpa po kariérnom rebríčku. Dokáže však čerstvá celebrita odolať nemorálnej ponuke vedenia korporácie za astronomický stomiliónový honorár? Vstúpi do sveta mamonu so všetkými dôsledkami? Vedenie korporácie WorryFree plánuje geneticky modifikovať svojich zamestnancov pomocou prášku, ktorý ich premení na hybridné tvory - silnejšie, poslušnejšie a ziskovejšie. Steve Lift (Armie Hammer), výkonný riaditeľ WorryFree, ponúkne Cashovi 100 miliónov dolárov, ak sa stane hybridom a najbližších päť rokov bude pôsobiť ako falošný revolučný vzor pre všetkých zamestnancov, ktorí ešte váhajú, či sa dajú dobrovoľne zotročiť, aby robili (aj vyzerali) doslova ako kone. V prvej chvíli je Cash presvedčený, že niečo také neurobí za žiadny balík peňazí... (TV JOJ)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (64)

Forsberg11 

všechny recenze uživatele

Z počiatku to vyzeralo ako ďalšia kancelárska záležitosť,.... Nudná práca v ohrádke, telemarketing, jebnutý šéf a zopár strelených kolegov. No postupom času sa z tohto nenápadného snímku vykľul tak neskutočný žánrový kotrmelec, že som nevedel či sledujem najdokonalejší film od čias Pulp Fiction, alebo totálny, prepálený brak.. Toto je snáď najväčší úlet roku a film, ktorých sa skutočne veľa netočí. Americkí "negri" to vzali poriadne za rohy a ukázali ako sa majú robiť moderné, nezávislé a tak trochu strelené komédie. Verte mi, toto vám bude ešte dlho vŕtať v palici... 70 !! ()

UhLee 

všechny recenze uživatele

(6,5/10). Film, který mě neskutečně vtáhnul do děje a svým originálním pojetím si mě naprosto získal. Tak neotřele natočený úvod filmu jsem už dlouho neviděl a první hodinu to byla z mého pohledu to atakovalo 5*. ALE! Film se snaží být až moc originální a to je v druhé půlce až na škodu.. Ty mutanty si vážně mohli odpustit a já bych byl naprosto spokojený.. No nevadí.. Každopádně se jedná z mého pohledu o nečekaný filmový zážitek, který jsem si vážně užil. ()

Reklama

Tft 

všechny recenze uživatele

Při sledování Sorry to Bother You jsem si vybavil Fincherův Fight Club, ne snad že by Boots Riley vládl stejně pevnou a mechanicky precizní režijní rukou, ale podařilo se mu natočit stejně trefný komentář současné společnosti s velkým kultovním potenciálem, stejně jako se to Davidu Fincherovi podařilo v roce 1999. Boots Riley natočil svůj první celovečerák a odvážněji snad dveře do světa filmové tvorby vykopnout nemohl. Sorry to Bother You je originální, zvláštní, odvážný a pro spoustu konzervativců bude nejspíš trnem v oku. Je to po stranách neopracována dělová koule, která vletěla do světa filmu jako blesk z čistého nebe. Riley toho má nejspíš hodně na srdci a skrze tenhle film to dává najevo. Sorry to Bother You má rozhodně co říct, někdy svoje sdělení bere hodně klikatou cestou, ale jako celek slouží k poukázání na některá klišé, které má současná americká společnost v sobě zakořeněné, aniž by si některá z nich přímo uvědomovala. Riley vynáší na povrch špínu a dělá to podivně zábavným způsobem, ukazuje se jako režisér s duší umělce, který má svou vizi a nebojí se jí bez jakýchkoliv okolků pustit do světa. Lakeith Stanfield konečně dostal prostor na plno dokázat svůj herecký potenciál a že bylo na čase, protože jestli Sorry to Bother You něco ukázalo, tak je to že by měl dostat daleko víc hlavních rolí, zároveň tak Tessa Thompson v roli Detroit (trošku laciná metafora, ale v rámci tohohle filmu vlastně proč ne), která to letos nakopla v Annihilation a tady jen potvrzuje svoje kvality a speciální cenu za dabing by měl dostat David Cross (Cassiusův bílý korporátní hlas) za nejbělejší hlas vůbec. Sorry to Bother You je skvělá satira, u které se někdy budete smát, někdy budete znechuceni (hlavně v závěru) a někdy se jen budete divit co se to sakra děje? Pokud chcete něco provokativního a originálního Sorry to Bother You tyhle dvě kritéria plní na plné čáře. 80% ()

Bachy 

všechny recenze uživatele

Vůbec neutáhne vlastní stopáž. Jednodimenzionální postavy můžou fungovat ve skeči, případně v rámci půl hodinové epizody, ale na dvě hodiny je to zatraceně málo. A tak jeden je odhodlaný odborář, druhý je postupně se ohýbající srab, třetí revolucionářkou s dobrým srdcem, čtvrtý prohnilým kapitalistou, ale nikdo z nich není víc, než první vlastností, kterou u nich potkáte. Přitom je to škoda, protože ta chuť sureálna je hrozně přitažlivá, pár momentů je hodně dobrejch, moc hezky se o tom zpětně povídá. Ale užít si to moc nejde, když přetaženě dlouhá je téměř každá scéna. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

O Sorry to Bother you slýchám už od premiéry, přečetl a slyšel jsem dost amerických reflexí, abych chápal, jakou hodnotu ten film má pro určité publikum a jak důsledně je ten film napojený na zeitgeist. Viděl jsem taky rozbory všech detailů, kterých je film plný. Takže nevím, jak úplně ho hodnotit - sám bych si všech těch detailů nikdy nevšiml, a sám bych nikdy ten film nezasadil do dostatečného kontextu. Kdybych o něm nic neslyšel a teď si ho pustil, přišel by mi jako celkem standardní satira vyvedená velmi neotesaným stylem, kdy těžko říct, kde končí stylizace a začíná režijní nezkušenost debutujícího Rileyho. Taky si nejsem jistý, jak moc pro mě funguje ten pseudo-brilantní protagonista, který z nějakého důvodů dokonale ovládá ústřední práci, ačkoliv to nedává příliš smysl. Na druhou stranu díky tomu je v tom filmu kus opravdové agrese a hrany. Takže bych vážil nějakou sympatii s ne úplnou přehledností a artikulovaností. Ale někdy nic z toho není podstatné a důležitější je, jak ten film funguje jako symbol, což o Sorry to Bother you v některých kruzích v Americe rozhodně platí. Tak co s tím? Je to důležitý film, je to zajímavý film, i když nevím, jak moc je dobrý. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (4)

  • V jednu chvíli nosí Detroit (Tessa Thompson) náušnice s frázemi: „Bury the rag a deep in your face.“ Jedná se o úryvky z písně „The Lonesome Death of Hattie Carroll“ od Boba Dylana, což je protestsong o chudé afroamerické ženě zavražděné bohatým bělochem. (bigjames)
  • Více než šedesát scén ve filmu bylo natočeno během pouhých 28 dní. (bigjames)
  • Během scény v baru, když je postava Dannyho Glovera (Langston) dotázána, proč netancuje, odpoví větou: „I'm too old for this shit,“ kterou proslavila jeho role Rogera Murtaugha ve filmové sérii Smrtonosná zbraň. (bigjames)

Reklama

Reklama