Reklama

Reklama

Rédl

(seriál)
  • Slovensko Rédl
TV spot
Česko, 2018, 4 h 35 min (Minutáž: 66–72 min)

Režie:

Jan Hřebejk

Scénář:

Miro Šifra

Kamera:

Martin Šácha

Hudba:

Ivan Acher

Hrají:

Ondřej Sokol, David Novotný, Martin Hofmann, Roman Polák, Petra Hřebíčková, Martin Pechlát, Ján Bavala, Přemysl Bureš, Kryštof Bartoš, Oskar Hes, Ján Sedal (více)
(další profese)

Epizody(4)

Obsahy(1)

Čtyřdílný seriál odkrývá kriminální pozadí podivného příběhu organizovaného zločinu v porevolučním Československu. Komu lze vůbec ještě věřit? Československo v roce 1992 - teprve nedávno padl komunistický režim a sovětská okupační armáda se ve spěchu po železnici stahuje zpět do východní Evropy. Vagony odjíždějící ze země jsou napěchovány zbraněmi, náhradními díly, municí a dalšími cennými věcmi. Dva mladí studenti, testující nový železniční sledovací systém, zjišťují, že některé sovětské vagony se cestou na východ v evidenci nepochopitelně ztrácejí. Oba muži se rozhodnou přijít problému na kloub. O několik dní později je jeden z nich nalezen mrtvý a druhý je pravděpodobně na útěku. Nadpraporčík Roman Rédl se s týmem vyšetřovatelů snaží přijít na to, co bylo důvodem k vraždě a kam až sahají nitky zločinu, který možná překračuje hranice Československa až někam daleko na východ. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (189)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Televizní Rédl a Bez vědomí a kinosálová Amnestie jsou společně ideálním, byť těžko stravitelným menu k hořkým česko-slovenským oslavám polistopadového takzvaného nástupu demokracie, vlády práva a vítězství pravdy a lásky nad cynismem a penězi. *** Přesný rámovací komentář Radek99, tak si ušetřím práci. *** A k výtkám, jež v komentářích tu a tam padaly – já ani při nejlepší vůli nenacházím, co vytknout. Kvituji, že to nemá být příjemná a odsýpající podívaná, je to (mně velice sympaticky) divácky nevděčné už tím, kdo je hlavní hrdina, na kolik způsobů už je tou dobou vnitřně podlomený, jak svou dávnou tragickou minulostí a přímo románovou (čti romantickou) „vinou“ na smrti svého milence, tak nynějším skrýváním milostných preferencí, a celkovou bezvýchodnou rozháraností mezi defétismem, rezignací na naději a bytostnou neschopností přiznat systémovému zlu jeho absolutní nelidskost, zvrácenost a bezbřehý pragmatismus a zároveň si ve stejném světě dál hledat cestu, jak smysluplně žít. Což jednak znamená, že se osobně angažuje o to vehementněji, oč méně chce chápat rozměry a kvalitu zla, proti němuž bojuje, a má neadekvátní očekávání od druhých na temné i světlé straně Síly, čímž se stává nebezpečným všem, na jejichž stranu se postaví... A jednak to z něj dělá nadčasově archetypální křehkou postavu, je jako porcelánová figurka z řecké tragédie, která si svou nevyhnutelnou zkázu ve zdejším světě nese napsanou přímo ve vlastním genomu. A slouží mu jedině ke cti, že to nakonec pochopí – a vyřeší. Důvody k sebevraždě jakožto poslednímu možnému východisku snad ještě nebyly v žádném příběhu tak průzračné, pádné a ušlechtilé. Člověku se přímo uleví spolu s ním, a je to hodně divný pocit. A jednoznačně soudím, že v podání Ondřeje Sokola byl tenhle charakterní, utahaný a opotřebovaný sebeštvanec naprosto famózní. *** Nepřipadá mi ani, že by ve scénáři či jeho ztvárnění bylo cokoli přitaženého za vlasy, naopak jsem úplně ponořená oceňovala, v jak realistickém nepříjemném tempu, upachtěnosti, nevábnosti, ne-vznešenosti, eskalaci, specifických koloritech a soubězích okolností a překážek je vyobrazena každodenní praxe a obstarávání tolika typově různých postav a jak přirozeně je ta společensky výmluvná skládanka křížících se záměrů a souborů hodnot v jednom brilantně vyhmátnutém dobovém námětu a na něm hodinářsky jemně naroubovaném nadčasovém dramatickém příběhu pospojována. Scénář mi po několika úvahách připadá naprosto vynikající, mistrně komplexní a logicky i pocitově bezchybný – až mi nad tou precizností a záběrem zůstává rozum stát. *** Pachuť výpovědi přetrvává nesmírně silná. Rédl není zapomenutelná kriminálka, Rédl je transformační vryp do kolektivního i individuálního vědomí, napořád. *** Jako bonus odemykám výživný informační text o postavě generála Lorence, dost možná nejmocnějšího, nejinteligentnějšího (z mocných), a tedy nejnebezpečnějšího muže Československa: https://denikn.cz/208482/svedomi-posledniho-sefa-stb-netrapi-lituji-spis-toho-co-jsem-neudelal-rika-alojz-lorenc/?cst=07638600c03d562fb8be31b5e9e9c78e9b4eaef3 *~ () (méně) (více)

Tatannka 

všechny recenze uživatele

Dokonalá odpověď Hřebejka na kritiku Učitelky. Seriál, kde se postavy nedělí jen na bezpáteřní slabochy a čestné sympaťáky, a který nemá jednoduchý soud ani pro svoji dobu. Ukazuje i diletantství, které v 90. letech vyplave, když se přetrhne, byť špatná, tradice. Podnětů k přemýšlení se mu ale daří dát mnohem víc. Dobře napsané, dobře zrežírované, dobře zahrané, drhne to jen v detailech - nejlepší letošní český seriál. ()

Reklama

Lukoboss 

všechny recenze uživatele

Jak je vidět, česká filmová tvorba se zase o kousek posunula dál. Nejen tematicky, ale taky zpracováním. Tentokrát nehledejte žádný komediální prvky, jedná se o ponurej a hnusnej thriller, jak to má být. Doba to byla šílená, takže atmosféra sedí na výbornou. Stejně tak casting se povedl - O. Sokol ukazuje, že umí hrát slušně (teď narážím na jeho pitvoření v naprosto debilní "Tváři"), oba záporáci jsou hovada "jaksepatří", stejně jako starej bývalej voják, kterej je slizkej, až by se had vedle něho styděl. Je fakt, že díly přes hodinu jsou možná moc, dalo by se ubrat a tím přidat tempo, stejně jako některý scény jsou na přivření oka, nicméně pořád je vidět kvalitní práce. Jsem rád, že se J. Hřebejk vymanil ze všech těch Pelíšků a Pupend, který mám sice v oblibě, ale už to stačilo. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,SEŠ VOJENSKEJ PROKURÁTOR, NE INSPEKTOR COLOMBO. TAK PŘESTAŇ DĚLAT PÍČOVINY“...“ /// (Nepřestal…) Poručík Rédl na stopě velkýho podvodu. Do rozdělení republiky zbejvá pár dní, takže můžeme obdivovat žigulíka, socialistický uniformy i ošuntělou atmosféru tý doby, ale hlavně sledovat, jak se celkem zajímavě rozbíhá porevoluční policejně politická story, ve který jde o ruský zbraně a taky (kurva hlavně!) vo člověka. Možná to je takový jednodušší, ale televizně to funguje Líbí se mi ty pletky s STB, celkem fajn je casting, ale ta 4* je za nezprzněnej konec. Co nezprzněnej… von je dobrej. Dramaticky i emociálně. Poklona scénáristovi i režii. A ČT. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Vzpomínáme s tebou šéfe. 2.) Mám doma AK-47, Makarov PM, PK… a další krámy, který se tenkrát váleli ve vlaku. 3.) Myslel jsem, že Hřebejk zapomněl točit filmy. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

Opět silně opěvované, leč nikterak dokonalé dílo. Máme zde příběh z více než zajímavé doby, která je doplněna ani ne tolik zajímavou zápletkou, kde má vládnout jasná atmosféra. Ono toho nicméně zase tolik není. Atmosféra zde nicméně je, ale jak rád říkám, dalo se z toho vyždímat více. A zde to platí dvojnásob. Lidé popisují počátek 90. let u nás jako dobu chaosu. Krom aut bývalých VB s nápisem "policie", a soudkyně, co nezná doslovně zákony mi to, ale nepřipadalo nijak chaosovité. Samozřejmě bych to nedefinoval jako pořádek, ale asi ani ne tolik jako to, o čem se mělo mluvit. Hřebejk k tomu dodává i svůj bizarní humor, kdy děda stěhuje stromek, aby nemusel mít plný krk jehličí. Ono to obecně není vůbec špatné, ale nejde o moc něco, co by extra se mi zapsalo do paměti jako skvělý kus roku. Sokol se snaží sám ze sebe vyždímat maximum a my mu to někdy žereme, někdy ne. Máme zde někdy zbytečně podceněné herecké výkony, které vypadají jako z amatéřiny. K tomu přičteme záporáky, ze kterých jde sice respekt, ale větší projev u někoho, že je Rusák si užijeme až ke konci. A dosti v chabě jinak v epické scéně. Tenhle seriál někdy popírá sám sebe. Pro Hřebejka asi neustálá reparace toho, co napáchal za posledních přerušovaných více jak deset let. Ale pro mě v celku zklamání toho, kde jsme prostě mohli vidět víc. A to mnohem víc. ()

Galerie (111)

Zajímavosti (24)

  • Záběry v televizi krátce před novoroční půlnocí, kdy skončila československá federace, obsahují logo, které Česká televize používala až později. Projev Jana Stráského, předsedy federální vlády, a Michala Kováče, předsedy Federálního shromáždění, odvysílala tehdejší F1 bez loga. (L_O_U_S)
  • Na začátku epizody se objeví větrné elektrárny se dvěma turbínami, avšak v roce 1992 byla v ČR jen jedna větrná elektrárna a ta měla jen jednu turbínu. (Diablo_d)
  • V 28. minúte môžeme na stole vidieť diaľkové ovládanie moderného dizajnu, pravdepodobne od Smart TV, ktoré sa tam dobovo nehodí. V 40. minúte zase môžeme v pozadí vidieť moderný cenník benzínu a nafty aj s aktuálnou cenou. (bbaron)

Související novinky

Zemřel herec Martin Havelka

Zemřel herec Martin Havelka

03.10.2020

V dopoledních hodinách dnes přišla zpráva o úmrtí filmového, televizního a divadelního herce Martina Havelky. Zemřel v Brně ve věku 62 let. Informaci na svém twitterovém účtu zveřejnil režisér Jan… (více)

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

29.12.2019

S blížícím se Silvestrem vám tradičně přinášíme hlasování TOP uživatelů ČSFD.cz za nej filmy a seriály uplynulého roku. Jaké jsou jejich "topky" i s krátkým shrnutím názoru můžete vidět níže. Z filmů… (více)

Reklama

Reklama