Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pokračování filmu Frankensteinova nevěsta. Když se syn Henryho Frankensteina, Wolf von Frankenstein (Basil Rathbone) rozhodne vrátit se se svou rodinou do otcova sídla, čeká ho nemilé překvapení. Při průzkumu otcovy laboratoře objeví jeho monstrum (Boris Karloff) a sluha Igor (Bela Lugosi) ho přesvědčí, aby ho oživil. Wolf doufá, že se mu to nepodaří, ale poté, když jsou někteří místní nalezeni mrtví, je mu jasné, že bohužel uspěl. Místní obyvatelé tuší kdo je pachatelem a tak povolají policejního inspektora, aby to zastavil. Wolf v záchvatu paniky zastřelí Igora a monstrum, které tak přišlo o jediného přítele, unese Wolfova syna. (topr harley)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (43)

liquido26 

všechny recenze uživatele

Tento snímek je oproti ostatní hororovým dílům z produkce Universalu netradičně dlouhý, a le vůbec to nevadí, člověk se nenudí, ba naopak. Herci jsou výborní - sympaťák Basil Rathbone v roli Wolfa Frankensteina, Bela Lugosi coby Ygor, zloděj těl se zlomeným vazem, který nemůže zemřít a protože byl prohlášen za mrtvého, tak nemůže být znova popraven (mimochodem podle vzpomínek Bely jr. byla tohle nejmilejší Lugosiho role, neboť chtěl hrát vždycky v komediích a Ygor byl s vým způsobem komická postava), no a samozřejmě Boris karloff, který se zde naposled na filmovém plátně představuje ve své nejslavnější roli. V roli jednorukého policisty se zde objeví Lionel Atwill, který se poté objeví v různých rolích ve všech následujících pokračováních Frankensteinské série. Jediné co bych filmu vytknul je špatná návaznost na Frankensteinovu nevěstu. Pokud si vzpomínáte, tak v Bride stála Frankensteinova laboratoř ve strašidelné věži zcela mimo sídlo Frankensteinů a výbuchem byla srovnána se zemí a v ní skončilo pohřbeno i monstrum. Teď však laboratoř bezprostředně sousedí se zámkem, stojí nepoškozená (až na díru ve stropě) a navíc daleko lépe vybavená a obohacená o různé tajné chodby a místnosti. Přítomnost monstra, které očividně nebylo zničeno je zdůvodněna Ygorem, podle kterého monstrum nemůže být zničeno. Tato nesrovnalost s předchozími díly však na film jako takový nemá vůbec žádný vliv a proto jste ochotni snadno to odpustit, neboť se tak stalo pro účely příběhu. (Koneckonců musím uznat, že lepší je takovéto řešení, než aby Basil Rathbone strávil celý film tím, že bude běhat do nějaké vzdálené rozbořené věže) ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Tento díl se od předchůdců neliší pouze délkou (konečne to má příběh na opravdovou celovečerní stopáž), ale taky pojetím příběhu. Monstrum tu je využíváno ďábelským Ygorem k vraždění lidí. Mě osobně byl Ygor sympatický a určitě na tom má podíl fakt dobrý Bela Lugosi. Ale opravdové herecké eso v rukávu je Basil Rathbone. Tenhle chlápek nepřehrává jak bylo tenkrát zvykem, ale prostě vyfiknul barona, že jsem čuměl. Další upgrade v sérii jsou expresionistické interiéry hradu (možná se mi to jen zdá) ale hodně to přidává na atmosféře. "Frankensteinův syn" je zatím moje nejoblíbenější frankensteinovka, akorát mě štve že monstrum (Karloff) to vždycky na konci odsere. ()

Reklama

Paldini 

všechny recenze uživatele

Opět variace na stejné téma jako v předchozích filmech o "vědeckých" experimentech rodiny Frankensteinů, vědec postupně propadající posedlostí s oživováním dávno mrtvých těl, "nelidské" monstrum a výrazná postava vědcova poskoka. A asi německým expresionismem nejvíce ovlivněný film studia Universal. Architektura staveb je přiměřeně pokřivená, stíny postav jsou patřičně zdůrazněny na bílých stěnách gotického sídla, ale tyhle vyšperkované záběry přicházejí už trochu pozdě. Basil Rathbone v roli pološíleného vědce není zdaleka tak přesvědčivý jako Colin Clive ve Frankensteinovi a už vůbec ne jako Ernest Thesiger v Bride of Frankenstein. A tak naprosto všechnu pozornost si v tomto případě krade Bela Lugosi v roli kriplíka Ygora a samozřejmě monstrózní Boris Karloff, ale u něj už je to jen zmíněná variace na stejné téma. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Značný kvalitatívny posun k horšiemu. Atmosféra zapadnutej stredoeurópskej dedinky, fascinujúca hra s tieňami a expresionistické kulisy sú trademarky verne prenesené z predošlých dielov. Dokonca aj dejová línia je zaujímavá. Bohužiaľ monštrum sa stáva chladnokrvnou kulisou a po charizmatickom emotívnom netvorovi niet ani stopy. Boris Karloff je skvelý ako vždy a Bela Lugosi je zamaskovaný na nepoznanie. Hlavným kameňom úrazu je prehnaná stopáž, ktorá je o polovicu dlhšia ako pri predošlých častiach. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Začátek je zbytečně vlažný. Rozhodně více než by se slušelo a na to co se stane v úvodní půlhodině by klidně stačilo obětovat sotva deset minut stopáže. A to vlastně platí o celém filmu. Tentokrát to totiž už je spíše béčko vařící z vody a narozdíl od minulých dílů se tu objevuje i pár vyloženě směšných scén. Nejvíce zamrzí naprosté upozadění Borise Karloffa. Když už na scéně je, tak pouze v roli vražedného nástroje a ne zlidštěného monstra jako ve Frankensteinově nevěstě. Dokonce opět ani nemluví. Má v celém filmu jedinou pořádnou scénu - tu se zrcadlem. Navíc Basil Rathbone v roli dalšího vědce rozhodně nepodědil charisma "svého otce" Colina Clivea, natož že by byl měl tak ďábelský projev jako Ernest Thesinger. Co naopak potěší je expresionistická architektura dekorací, výborný Lugosi a několik vymazlených záběrů skvěle pracujících s kontrastem černá/bílá. Špatný film to rozhodně není, jen se krčí hluboko ve stínů svých předchůdců. ()

Galerie (71)

Zajímavosti (10)

  • Do role barona Wolfa von Frankenstein byl původně obsazen Peter Lorre, který se narodil ve městě Rózsahegy (dnešní Ružomberok) pod jménem László Löwenstein. Těsně před natáčením však vážně onemocněl a roli tedy po něm převzal Basil Rathbone. (DaViD´82)
  • Namaskovat Karloffa do podoby monstra zabralo v průměru kolem čtyř hodin. (DaViD´82)
  • Původní záměr byl natočit film v barvě. Po zkušebních záběrech se však natáčelo raději černobíle, jelikož na barevných záběrech nevypadala Karloffova nazelenalá maska vůbec dobře. (DaViD´82)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno