Reklama

Reklama

Režisérský debut Woodyho Allena z roku 1969 zachycuje kriminální léta mladého Virgila Starkwella, kterého hraje sám Woody Allen. Přestože byl Virgil nadprůměrně inteligentní, a možná právě proto, připadal si zmatený a osamocený. V osmnácti se vykašlal na školu a vydal se na dráhu zločinu. Jeho sklon zpackat všechno, na co jen sáhnul, jej ale brzy dostal za mříže. Po propuštění potkal mladou a krásnou Louise, do které se zamiloval. Kvůli ní se také rozhodl změnit svůj život. Před tím se ale ještě naposledy pokusí vyloupit banku, což ho opět dostane do vězení. Dny se vlečou a Virgil se rozhodne vzít osud do svých rukou a utéct. Tentokrát se na něj usměje štěstí. Společně s Louise, která je těhotná, odjedou do jiného státu, kde konečně začnou žít normálně. Pronajmou si malý byt a Virgil si najde práci v kanceláři. Jednoho dne se ale objeví neodolatelná sekretářka slečna Blairová, která zjistí, že Virgil je hledaný zločinec a začne ho vydírat. Vrátí to Virgila zpátky do starých kolejí, nebo to tentokrát zvládne bez porušení zákona? (HBO Europe)

(více)

Recenze (207)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Jakkoliv jsem Woodyho fanoušek (a že jsem nebyl vždy, a propracování se trvalo dlouho), zdaleka nikoliv všechny jeho projekty hodnotím jako výborné. Po pravdě, některé jeho filmy jsou hodně mizerné (viz. moje hodnocení). Jeho první sólový počin ale známku výbornou zaslouží, vtipná nadsázka na ntou, Woody si dělá srandu ze všeho a ačkoliv se možná nebudete válet smíchy (záleží na míře citlivosti toho kterého diváka), smát se dá pořád. Janet Margolin opět pěkná, pěkná, pěkná. ()

becki_tu 

všechny recenze uživatele

Moje první seznámení s Woody Allenem dopadlo nad očekávání dobře. Jako příznivec zábavné party Monty Python jsem si nemohl nevšimnout podobného "citu" pro humor, jaký zde zdatně praktikuje právě Woody Allen. Jako gangster je zde Allen naprosto skvělý a hlášky a gagy nejen z jeho úst mě dokázaly spolehlivě pobavit, podobně jsem se u komedie nenasmál už dlouho. Pistole z mýdla, přepadení banky se vzkazem na papíru, "útěk" z vězení... na to se snad nedá zapomenout. ()

Reklama

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

"Vězeňský psycholog se mě zeptal, jestli si myslím, že sex je nechutný. A já na to že je, pokud se dělá pořádně." Mé druhé zastavení na pouti s Woody Allenem a i když vím, že to je docela svérázný chlapík a tvůrce, přesto jsem byl mile překvapen. Hlavně kombinací konverzačního, situačního a nejednou až absurdního vtipu (ovšem tu a tam i nuceného), kterým dokázal svůj příběh o jednom lůzrovi prošpikovat v míře více než hojné. K tomu docela zajímavé pojetí jakoby polodokumentu s různými postavami vyjadřijícími se k povaze a chování hlavního hrdiny. Vcelku velmi zábavná záležitost. ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Typickými allenovskými atributy nabité dílo, které si v ničem nezadá s dalšími filmy z Allenova raného anarchistického období. Ačkoli se jedná spíše o vršení skečů (tematicky i kvalitativně poměrně různorodých), příběh je celkem kompaktní a netrpí roztříštěností. Paradokumentární styl, nebývalé množství vtipů a odkazů na jiná slavná filmová díla a tvůrce (zejména z němého období), které napoprvé nemáte šanci pochytit všechny, dělá ze Seber prachy a zmiz více než jen osobitý debut tehdy slibného a mladého režiséra (scénáristy a herce). ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

S Woody Allenem máme naprosto totožný smysl pro humor. Hlášek a gagů je ve filmu tolik, že z nich žijete pak ještě celou noc i s následky. Když jsem se totiž z ničeho nic začal ve tři hodiny ráno smát, Petruška usoudila, že po dlouhém čase přišla doba, aby mě opět vyšetřili pánové v bílém. Jenže tentokrát byl na vině Woody Allen a ne já. Posuďte sami " Když jsem byl v její blízkosti něco mě svrbělo, myslel jsem si, že je to láska, ale byly to jen plané neštovice." ()

Galerie (40)

Zajímavosti (13)

  • Postava Virgila Starkwella se narodila 1. prosince roku 1935, Woody Allen mu tedy přiřkl svoje datum narození. (Dreadd)
  • První film, ve kterém se Woody Allen objevil coby scenárista, režisér a herec. (don corleone)
  • Na filmu pracoval jako střihač Ralph Rosenblum, který podle své knihy natočený materiál důkladně zkrátil a dodal rytmus ve střídání "dokumentárních" a hraných pasáží. (Oktavianus)

Reklama

Reklama