VOD (4)
Obsahy(1)
Asger Holm, bývalý policista, kterému byla přidělena služba na tísňové lince, odpoví na volání od unesené ženy. Když je hovor náhle přerušen, začíná po ženě a jejím únosci pátrat. S telefonem jako jediným nástrojem, obklopen stěnami kanceláře vstoupí Asger do závodu s časem, aby zachránil ohroženou ženu. Zločin, který odkrývá, je však mnohem větší, než se na začátku mohlo zdát. Jeden z nejslibnějších tvůrců nové dánské filmové generace režisér Gustav Möller ve svém prvním celovečerním filmu oceněném na filmovém festivalu Sundance Cenou diváků za nejlepší zahraniční film experimentuje s lidskou představivostí, smysly, strachem a přesvědčením, že nejsilnější filmové momenty jsou ty, které nevidíte. (Aerofilms)
(více)Recenze (469)
"Gustav Möller a jeho bývalí spolužiaci z Dánskej filmovej školy v Kodani vyprodukovali jeden z najsuverénnejších európskych debutov tohto desaťročia. Tiesňové volanie divákov nenechá dýchať, a pritom sa takmer celé odohráva v ich predstavivosti. Od formy sa tiež nedá oddeliť, že film nastoľuje…" více
"Tísňové volání má zkrátka vše, co nemá správný thriller postrádat. Akce, napětí, emoce, to vše se tu mísí. Autoři navíc útočí na všechny naše smysly, především pak sluch. Je to prostě podívaná, u které se ani chvíli nenudíme a tvůrci nás drží v neustálém očekávání, co bude dál. A nejen to, jde o…" více
"Ťažko však predpokladať, že Möllerov scenár, napísaný spoločne s Emilom Nygaardom Albertsenom uspokojí úplne každého, a tu sa dostávame k spomínaným vysokým očakávaniam. Príbeh jedného netradičného zločinu a rodinnej drámy síce obsahuje viacero prekvapení, ale vo svojej podstate nepredstavuje nič…" více
"Z hlediska „telefonních“ thrillerů se kromě zmíněného filmu Locke nabízí srovnání ještě třeba s filmem Pohřben zaživa, v němž se hlavní hrdina snaží dovolat nějaké pomoci zevnitř hluboko v zemi zakopané rakve, nebo Telefonní budka, kde ale oproti Tísňovému volání mnohem víc záleželo na tom, co…" více
"Formálně se leckomu možná vybaví srovnání s dva roky starým Saulovým synem, kde také kamera skoro celou stopáž sleduje obličej hlavního hrdiny. Přístup je však odlišný, jelikož ve válečném dramatu je klíčové všechno okolo, tady kamera nekompromisně zachycuje Asgerovy vnitřní pochody a dává nám…" více