Režie:
Desiree AkhavanKamera:
Ashley ConnorHudba:
Julian WassHrají:
Chloë Grace Moretz, Jennifer Ehle, John Gallagher Jr., Quinn Shephard, Sasha Lane, Owen Campbell, Forrest Goodluck, Emily Skeggs, Steven Hauck (více)Obsahy(1)
Snímek inspirovaný uznávaným románem Emily M. Danforthové, sleduje titulní postavu (Chloë Grace Moretz), která je během maturitního večírku přistižena s jinou dívkou na zadní sedačce auta a následně poslána do speciální instituce pro mladistvé, kde jsou teenageři pomocí křesťanské víry léčeni z homosexuality. V zařízení, vedeném přísnou a tvrdou dr. Lydií Marshovou a jejím bratrem reverendem Rickem – který je živoucím důkazem toho, jak mohou být účastníci programu “napraveni” – je sexuální náklonnost ke stejnému pohlaví léčena pomocí Boha a křesťanské víry. Tváří v tvář nesnášenlivosti a popření se Cameron seznámí se skupinkou “spoluhříšníků” včetně huličky Jane, která je po amputaci, a jejího kamaráda Adama, chlapce “dvojího ducha” z kmene Lakotů. Společně tvoří nesourodou rodinu, která bojuje o přežití. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (81)
Jeden z těch pěkných filmů, na které si rádi vzpomenete i po delší době. Ač je příběh filmu vážný, je natočen nepateticky a s nadhledem i potřebnou humornou vložkou, která skvěle funguje. Barevně vyladěné postavy, kdy žádná není vysloveně špatná nebo dobrá baví od začátku do konce a především herecky v nich exceluje Grace Moretz, která nyla jako Cameron skvělá. Pěkný film. ()
Tohle bylo velké překvapení. Čekala jsem průměrnou LGBT struggled záležitost, ale dostala jsem nadprůměrně příjemné drama s komediálním nádechem se skvělou ženskou režií od Desiree Akhavan a skvělým hlavním hereckým výkonem Chloë Grace Moretz, kterou mám v poslední době ráda víc a víc. Stopáž byla perfektní, vedlejší postavy naplnily účel, exteriéry i interiéry byly příjemné na oko a celý tenhle kousek měl velice odlehčenou atmosféru, která vás ani minutu nestresovala. Záměrně nebrousím do detailů nápravné instituce a jak to v ní mohlo a nemuselo vypadat a když si budete chtít jen vychutnat tenhle film jako takový balzám na duši, udělejte to taky a nečtěte námětové nesrovnalosti, o kterých se zde zmiňuj někteří hodnotitelé. KVIFF 2018 ()
Chloë se z Hit Girl vyloupla v opravdu velmi talentovanou herečku, na jejíž další projekty se budu moc těšit. V "Převýchově" ale nezaujme jenom její výkon, potěší i ostatní mladé tváře, zachycení devadesátkové atmosféry a samozřejmě i námět, protože já jsem třeba neměla tušení o existenci "rodinných" ústavů pro léčbu náklonnosti k opačnému pohlaví. Když terapeuti považují užívání přezdívky Cam (zkratka jména hlavní hrdinky) za "jitření genderové nejistoty", z plna hrdla se zasmějete, ale ve skutečnosti vám z takového uvažování je spíše do pláče. Sympatický snímek, který dokazuje, že festivalová sekce Horizonty opět patří k těm nejsilnějším. ()
Land of the free my frickin ass. Nechci vůbec myslet na to, že film má odrážet realitu, respektive že je o věcech, které se děly a dějí, ale když už na to přistoupím, tak takhle mlčky vyčítající, niterný a nuancovaný přístup k vyprávění mi přijde stokrát lepší než otřesný Boy Erased ze stejného roku, na kterého jsem si musela nechtěně vzpomenout. Sasha Lane, Forrest Goodluck, Owen Campbell, Emily Skeggs (i ostatní představitelné "učedníků") a samozřejmě Jennifer Ehle a John Gallagher Jr. prociťují svoje postavy v zajímavém kontrastu s pasivní a pozorující hlavní hrdinkou a film tak skládá z mnoha individuálních bolestivých traumat jednu velkou tupou ránu do podbřišku. --- In an interview about her career with The Guardian, Akhavan proclaimed, "The only mainstream queer female stories have been directed by men-it disgusts me." In the same interview, Akhavan explains her intentions behind directing The Miseducation of Cameron Post. "I didn’t want it to be propaganda, though I think that would be a more commercially successful film. I wanted the tone to be right… Every film about teens is really about the moment they realise that none of the adults know what they’re doing.” ()
Přinejlepším tři hvězdy a chválu ze Sundance nechápu. Proč natáčet snímek o tom, jak to nikdy ani zdaleka nebylo? Křesťanské převýchovné tábory byly o poznání větší maso jak na začátku devadesátek, kdy se film odehrává, tak nejspíš i teď. Takhle dostáváme jen vyhlazenou, idealistickou vizi světa bez konfliktu vnitřního ani vnějšího. Chloë Grace Moretz je v hlavní roli sympatická, přesto její postava vyvolává řadu otázek, na něž snímek neodpoví. Stejně jako k ní nám nedovolí dostat se blíž ani k ostatním postavám a nenabízí ani psychologickou sondu do hlav mladých lidí, kteří v prudérním prostředí objevují svou sexualitu, ani sociálně ostrou hranu, která by pojmenovávala problém z hlediska systému. Zůstává jen indie oddychovka s pohodovou atmosférou a funkčním řemeslem, na což se sice příjemně dívá, ale když to minete, o nic nepřijdete. Čekal bych, že na Sundance se musí ročně hlásit tisíce takových filmů, takže nechápu, v čem je tenhle zvláštní… ()
Galerie (33)
Zajímavosti (4)
- Ve scéně na konci filmu, kdy Adam (Forrest Goodluck), Cameron (Chloë Grace Moretz) a Jane (Sasha Lane) jedou na korbě pick-upu, si můžeme všimnout, že v levém horním rohu zadního okénka nad Adamovou hlavou je plakát k prezidentským volbám mezi Billem Clintonem a Allem Gorem z roku 1992. (Matej.Mirejo)
- Natáčelo se ve státě New York (USA). (griph)
- V jedné scéně hovoří Adam (Forrest Goodluck) o matce z filmu Carrie (2013). Zajímavostí je, že hlavní hrdinka filmu Chloë Grace Moretz si zahrála hlavní roli i ve filmu Carrie. (Hovadin)
Reklama