Režie:
Sergio LeoneKamera:
Tonino Delli ColliHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Henry Fonda, Claudia Cardinale, Jason Robards, Charles Bronson, Gabriele Ferzetti, Don Galloway, Paolo Stoppa, Woody Strode, Jack Elam, Keenan Wynn (více)VOD (3)
Obsahy(2)
V legendárním westernu Sergia Leoneho, který se částečně natáčel v Monument Valley, se z příběhu pomsty stává epické rozjímání o minulosti Divokého Západu. Aby získal půdu, na níž má vést hlavní tah, najme si chromý železniční baron Morton (Gabriele Ferzetti) zabijáky v čele se sadistickým Frankem s pomněnkovýma očima (Henry Fonda), který zavraždí majitele pozemku Bretta McBaina (Frank Wolff) i s celou jeho rodinou. Chvíli poté však nečekaně dorazí McBainova novomanželka Jill (Claudia Cardinaleová), která půdu zdědí. Desperát Čejen (Jason Robards) i tajemný psanec Harmonika (Charles Bronson) se rozhodnou vzít Jill pod svá ochranná křídla a zmařit tak Frankovy plány na získání jejího dědictví. Postupem času však vyjde najevo, že Harmonika chce Franka dostat z jiného důvodu... který má co dělat se smrtí. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (1 767)
Il Buono, il brutto, il cattivo bol film, ktorý som zhliadol len z jedného dôvod a to, aby som mal neskôr odpozeraných prvých 300 najlepších a prvých 300 najobľúbenejších filmov. Once Upon a Time in the West som pozeral z úplne rovnakého dôvodu a osobne mi to pripadalo, ako klasický western v ktorom sa niekto niekomu mstí, nič viac nič menej. ()
O TNZ se nedá napsat a říct nic, co už napsáno a řečeno nebylo. Z klasiky nejklasikovatější se poněkud vymkl Henry Fonda, který si neklasicky zahrál jednu z nejpadouchovatějších postav filmové historie. Ale že ty jeho upřímné blankytné zraky dokázaly pěkně zledovatět... O hudbě se dá říct jen tolik, že jsem slyšela už nejednu nádhernou skladbu, geniálně rámující filmový děj. Ale Morriconemu nikdo nesahá ani po paty. ()
Režisér Sergio Leone prorazil s neobyčejnou lehkostí tradici Američanů. Vytvořil realističtější život amerického západu a v pohodě konkuruje hollywoodským tradičním westernům, které jsou většinou vytvářeny podle zažitých schémat. Jinými slovy, italský režisér zvolil originální metodu, tvrdší styl s neuvěřitelnou gradací děje v plném prokreslení jednotlivých postav filmu. Není pochyb o tom, že to je jeden z nejlepších westernů. ()
Príležitosť vidieť tento film som za svoj život mala hádam stokrát,nikdy ma však nenapadlo pozrieť si ho celý.Človek zrejme musí na určité filmy dozrieť,aby dokázal patrične oceniť ich kvalitu a krásu.Doteraz to bola len hudba,ktorú som poznala a obdivovala,dnes je to celý tento úžasný film.Henry Fonda mi nesmierne učaroval,takú obrovskú charizmu som ešte u žiadneho herca nevidela.Vtedy na Západe je bezpochyby jeden z najvzácnejších skvostov v celej filmovej histórii a ja mám v tejto chvíli z celkom pochopiteľných príčin neprekonateľné nutkanie znížiť počet hviezdičiek viacerým filmom. ()
Jeden z těch filmových skvostů, na které se nedá zapomenout nejen pro příběh samotný, kdy jsem chtěla být na místě Claudie, ale i díky nezapomenutelné melodii, kdy se mně pokaždé, kdykoliv jí slyším, ježí chloupky na celém těle......úžasné........western Tenkrát na západě v mých očích zatím nikdo nepřekonal. ()
Galerie (158)
Zajímavosti (99)
- Úvodní scéna filmu se natáčela na nádraží La Calahorra, pár kilometrů od španělského města Guadix. (raininface)
- Stejně jako další snímky Sergia Leoneho (např. Hodný, zlý a ošklivý), i film Tenkrát na Západě vznikl procesem Techniscope s poměrem stran 2.35:1. Není se čemu divit, Techniscope byl vynalezen v Itálii jako širokoúhlý systém využívající výšku políčka 35 mm filmu jen na dvě perforace oproti čtyřem většiny ostatních procesů. Nevýhodou byla ztráta kvality obrazu na distribučních kopiích, které už musely být adjustovány na 4 perforace na políčko. To přinášelo hlavně zvětšení zrna a ztrátu barevné tonality, která byla ale žádoucí pro "cool" vzhled Leoneho westernů, které jsou často uváděny jako příklad mistrovského využití Techniscope. (Trainspotter)
- Sergio Leone ve filmu mnohokrát odkazuje na filmy, které ho ovlivnily: tři muži čekající na vlak jako ve filmu V pravé poledne (1952), zkrácená winčestrovka Woodyho Strodea (Stony) jako zbraň Stevea McQueena v seriálu Wanted: Dead or Alive (od r. 1958). Dále odkazuje i na filmy Ocelový oř (1924) a Comancheros (1961). (džanik)
Reklama