Reklama

Reklama

Princip slasti

(seriál)
  • Polsko Zasada przyjemności
TV spot
Česko / Polsko / Ukrajina, 2019, 9 h 20 min (Minutáž: 54–57 min)

Scénář:

Maciej Maciejewski

Hrají:

Małgorzata Buczkowska, Karel Roden, Sergej Strelnikov, Aňa Geislerová, Kryštof Hádek, Marek Taclík, Martin Finger, Lucie Zedníčková, Robert Mikluš (více)
(další profese)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Desetidílná kriminální minisérie je dalším mezinárodním koprodukčním projektem České televize, která tentokrát spojila síly s Polskem a Ukrajinou. Na moři nedaleko pláže v ukrajinské Oděse se objeví loďka unášená vlnami. Uvnitř objeví dva plavci nahé zmrzačené tělo mladé ženy s uťatou paží. Ve stejný den je na nábřeží Visly ve Varšavě přivolána policie k záhadnému napadení a objeví v kufru opuštěného auta useknutou ženskou paži. Další dramatický nález učiní herci pražského divadla během představení přímo na jevišti, když v tašce přímo na scéně najdou uťatou paži mladé ženy. Tři lidské ostatky ve třech evropských městech a trojice vyšetřovatelů z Česka, Polska a Ukrajiny v podání Karla Rodena, Malgorzaty Buczkowské a Sergieje Strelnikowa rozjíždějí rozsáhlé mezinárodní pátrání. K odhalení pravdy budou ale potřebovat mnohem více odvahy a odhodlání, než si původně mysleli. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (91)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Věčná škoda. Bavilo mě to dost cca od třetího dílu, ale bál jsem se, aby to tvůrci v poslední části nepokazili. Bohužel se stalo. Zkratkovité, nelogické zakončení, s důležitým zvratem, který měl přijít mnohem dřív. Mezi otevřeným a nedomyšleným koncem je bohužel rozdíl. Jinak tempo bylo příliš pomalé a bez některých osobních peripetií vyšetřovatelů bychom se opravdu obešli. Nejlepší byla hudba Michała Lorence, jehož kompozice jsem od doby, co přestal spolupracovat s Vladimírem Michálkem, neměl možnost slyšet. PS plácnout seriálu jako celku dvě hvězdy a hodnotit tak dojem je vážně dost nesmyslné, když už tady máme možnost hodnocení po epizodách, že? ()

DAPDO 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po celkem velké spokojenosti z prvního dílu, kdy se všechno teprve rozjíždělo, jsem byl přesvědčenej, že kvalita půjde každým týdnem nahoru a že zápletka a příběh bude promyšlenej tak, že bude postupně všechno do sebe zapadat. Velkej omyl, v polovině seriálu jsem měl v hlavě zmatek z milionu postav a jmen, který se do té doby v ději třeba vůbec neobjevily, takže jsem usoudil, že bude lepší nekoukat na každej díl v TV jednou za týden, ale počkat si, až bude všechno pěkně pohromadě a zbytek dokoukat v kratším časovým rozsahu. Z hlediska postav kdo je kdo to přece jenom pomohlo, ale když se ani v předposledním díle nic moc nevyjasnilo, začal jsem mít divnej pocit, že v tom závěrečným nedostanu odpověd na všechny otázky, leda že by měl ten díl tři hodiny. Obavy se naplnily, vrah, kterýho jsem tipoval hned, jak se na scéně objevil, byl odhalenej, ale pořádnýho vysvětlení proč, jak a kde jsem se nedočkal. Jediný trošku vysvětlení podal divákům svýma domněnkama při jízdě autem major Seifert během jedné minuty a než nechat vraha všechno vysvětlit při výslechu, tak mu Viktor radši prohnal hlavou kulku a byl konec. S obsazením postav jsem neměl problém, jak už jsem psal po úvodní části, trošku změna, než koukat pořád na jedny a ty samotný profláklý obličeje českejch herců. Ale zase hodně potěšil Jan Vlasák, kterej i když se objevil pořádně jen ve dvou epizodách na pár minut, zanechal ve mně silnější dojem než většina herců ve vedlejších rolích, kteří byli v každým díle. Tenhle borec by si zasloužíl hlavní roli v nějákým seriálu nebo filmu. Když to shrnu, seriál se dal natočit jen na šest dílů, protože třeba linie, kdy Kryštof Hádek ojížděl malířku, nebo gay příběh polskýho policajta neměly s vyšetřováním a příběhem nic společnýho, ale takovejch detailů, který nakonec úplně vyšuměly do ztracena bylo víc. Celkově v hodnocení všech deseti částí mi vyšly tři hvězdy, ale ze zklamání z posledního dílu jsem musel poupravit pár hodnocení a jdu o jednu níž. ()

Reklama

petisek 

všechny recenze uživatele

Tento seriál mi pripadá, akoby niekto mal veľký balík peňazí a až potom rozmýšľal, čo za neho natočí. No a peniaze sa míňajú pomaly, stále ich je v rozpočte dosť, tak pridáva postavy a dejové linky, až z toho vznikne nekonečne dlhý seriál, plný postáv, o ktorých už neviem, kto je kto. Fajn hudba, lokácie, atmosféra, medzinárodné prostredie a herci, ale mohlo to mať o polovicu menej dielov a hercov a bolo by to minimálne jednoduchšie pochopiť. ()

PamelaJJK 

všechny recenze uživatele

Objektivně bych dal 4 hvězdy, protože jsem byl z Principu slasti nadšen, ale naštvalo mě, že jsme se sice dozvěděli, kdo vraždil, ale ne to, proč zrovna takovým způsobem. A to je velká škoda. Ale vzhledem k zdejší stádovité popravě, to p(r)ominu a přidám i tu poslední hvězdu na plný počet. Opět se projevila "odbornost" a "znalost" a "kdovícoještě" tohoto tupého stádečka ovcí, které opisují jeden od druhého a seriál hodnotí třeba po třech dílech... Nehodlám hodnotit to, jakým způsobem ČT film prezentovala (originální znění na webu, titulky, necenzurované verze,...), toho už je tu dost. Průměrně inteligentní člověk jistě pochopí, že se policisté z ČR, Polska, Ukrajiny a Německa nebaví česky a neřeší to... Seriál byl příjemně temný a chladný, zajímavé dějové linky, skvěklá kamera i atmosféra, vynikající hudba a parádní obsazení. Za českou stranu moji oblíbenci Karel Roden, Taclík, Vlasák, Kryštof Hádek a samozřejmě i další. Za ukrajinskou stranu určitě charismatický a sympatický Strelnikov a za polskou stranu jistě Małgorzata Buczkowska. Ta mi ze začátku byla nesympatická, ale časem (nejpozději do konce třetího dílu) si mé sympatie získala. Není to prvoplánová krasavice, ale má charisma. Vynikající je i střídání lokací. Já jsem byl prostě nadšen a nemám důvod cokoliv hanit. Jedinou chybičku jsem napsal hned v úvodu, ale tu milerád odpustím. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Dojem po dvou epizodách: Dá se samozřejmě začít a skončit s tím, že se na to nedá koukat kvůli příšernému dabingu, který jednak absolutně nepasuje do pusy, jednak je typově úplně mimo a jednak nedává smysl (když se sejde ukrajinský a český tým a všichni spolu mluví plynulou češtinou, nejde než se smát). Ale míření na méně inteligentní publikum v dramatické tvorbě je dlouhodobá strategie České televize, tak se tomu asi nejde divit - snad jen se jde divit, že tak zjevně drahý seriál má dabing jak odpolední dokument na Barrandově. (Dodatek: Ne, že to je na iVysílání bez dabingu, není omluva, nestačí to a je ještě smutnější, že je plně namixovaný originál, který uvidí zlomek lidí.) I odhlédnuto od tohohle je to ale slabota. Jabłoński si získal zjevně bohaté prostředky, takže si dává pozor, aby byly dobře vidět. když se kamera může hýbat, hýbe se. Když může vyletět do vzduchu, vyletí. Když může být někde nějaký odraz,t ak tam je. Že televize už je dávno někde jinde a už se dá o režii i přemýšlet, nejen oslňovat, je mimo svět tohohle seriálu. Ostatně první věc, co divák uvidí, jsou prsa hlavní hrdinky. Hromada detektivních klišé je moc velká na to, aby to šlo brát vážně, ale ne dost, aby šlo přímo o funkční neonoir. Nakonec je to typický ČT katův šleh, který byl upatlán z nejdražších surovin. Tím nepatřičněji působí. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (11)

  • Díky mnoha hodinám tréninku, dokonce i v těch nejtěžších scénách, herci nakonec nepoužili žádného doubla. [Zdroj: ceskatelevize.cz] (Duoscop)
  • Na přání režiséra měli herci v průběhu natáčení na place vždy reálné zbraně. [Zdroj: ceskatelevize.cz] (Duoscop)
  • Třináct je rekordní počet klapek opakovaného záběru v jedné z nejtěžších scén seriálu. [Zdroj: ceskatelevize.cz] (Duoscop)

Reklama

Reklama