Reklama

Reklama

3 dny v Quiberonu

  • Německo 3 Tage in Quiberon (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Pro generace diváků je Romy Schneider naplněním romantického snu – noblesní císařovnou Sissi. Do francouzského letoviska Quiberon přijíždí ale jako zlomená žena, herečka na soumraku kariéry, matka, která se marně snaží navázat vztah k vlastnímu dítěti, osobnost výrazně rozkolísaná sklony k alkoholismu a depresím. V melancholických kulisách přímořského střediska má podstoupit pomyslné vzkříšení, jehož součástí je vedle ozdravných procedur i rozsáhlé interview, které přijíždí udělat novinář německého deníku Stern Michael Jürgs a zdokumentovat fotograf Robert Lebeck, Romyina dávná známost. Film Emily Atef je hluboce působivým a dojemným portrétem výrazné osobnosti. (Film Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (42)

Othello 

všechny recenze uživatele

3 problémy v Quiberonu. Dva jsem ochotný odpustit, třetí nikoli. 1 - sic iluzi zastaveného času černobílá vždy sluší, body jí ubírá očividně digitální obraz s minimem černé, zato s hromadou šedých odstínů. Nemluvě o postprodukčním rozostřování. 2 - několikrát mě neskutečně iritovala práce s komparzem, kterému někdo řekl "3-2-1 - zapalte si všichni cigarety a jedem!" Veškerý kompars tak má neustále v ruce čerstvou cigaretu a místnosti postrádají onu zrnitou mlžnost, kterou by ona zakouřenost vytvořila. Tak. To jsou tedy ony vizuální detaily, které jsem se rozhodl tolerovat, zejména díky herectví Marie Bäumer, jejíž přechody ze stavů nesnesitelné sebelítosti do manických euforií jsou úžasné a nejsilnější momenty filmu přicházejí, když přes celé to zamlžené vědomí zničehonic prosvitne naučený úsměv herečky, který se sem tam vrátí jakoby jediná ozvěna dob minulých. Proč ve mně film nakonec neobstál je díky závěru, jež přijde s laciným reklamním rozhřešením, prostopravdami a motivační hláškou nakonec, jakkoli takovéto útěšné uzavření kariéry Romy Schneider naprosto nekoresponduje s postupným uhasínáním a sérií tragédií, jež její osudy nakonec ve skutečnosti uzavřely. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Z bohatej filmovej kariéry Romy Schneider sa v tejto filmovej dráme toho veľa nedozvieme, teda až na niekoľko zmienok o jej najslávnejšej úlohe Sissi. Emily Atef neponúka klasický životopisný film, vyberá si krátku epizódku zo života asi najslávnejšej európskej herečky svojej doby, necháva vo svojom filme nahliadnuť do duše prostredníctvom jej posledného poskytnutého a veľmi otvoreného rozhovoru... Fascinujúca výpoveď slávnej ženy, plná emócií, silných, depresívnych i dojímavých momentov, otvárajúca tému veľkej slávy v showbiznise v kontraste s často trpkým súkromným životom. (Pozor, spoiler! V závere si Romy celkom získala môj obdiv, ako sa dobrovoľne dokázala vzdať ďalšej kariéry a nájsť svoje šťastie v novom mužovi svojho života a láske k deťom, o to viac ma zarazilo, keď som si dodatočne prečítal, že len krátku dobu po tom pod vplyvom stále zhoršujúceho sa zdravotného stavu vydýchla naposledy. Koniec spoileru.) Marie Bäumer podala vynikajúci herecký výkon a čiernobiely vizuál snímky je rovnako neskutočne pôsobivý. Veľké skúsenosti režisérky s divadelnou a televíznou tvorbou je vo filme vo výsledku v komornom ladení cítiť, ale 3 dni v Quiberone rozhodne zapôsobia aj na veľkom plátne. Osobne nemám žiadne výhrady, hoci v druhej polovici sa stopáž trochu nadmerne tiahla. Nesúdim, ale tlieskam! (90%) [Kino Úsmev, Košice - Be2Can] ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

I když o echt tragických posledních letech Romy Schneider nevíte (jako já) před projekcí ale lautr nic, tak režisérce Emily Atef se daří svébytnou posmutnělou emotivní sychravou náladou, kde se střídají letargická deprese se záchvěvy činorodosti, a atmosférou neodvratného blížícího se konce, je nebývale podmanivě navodit. Což je počin ještě o to více fascinující, že se jí to daří na omezené ploše několika mála hotelých prostor, a to aniž by jakoukoli z těch tragických událostí ztvárnila či byť jen mezi řečí zmínila. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Hodnocení přeháním, ale Marie Båumer svou Romy rozbalila tak, že už jen z toho důvodu nechci jinak. Citlivá, psychologická záležitost, v níž je Romy představena přesně tak, jak ji mám (jaksi intuitivně) zafixovanou já. Nešťastná, ale srdečná žena, pochybující o smyslu svého konání, přičemž jistá si sama sebou absolutně v konání jiném, osamělá, přesto obklopená, oslnivě krásná, přitom stárnoucí a unavená, laskavá k cizím, krutá k blízkým, otevřená kdekomu, uzavřená před svými dětmi, v noci ovíněná na parketu v náruči bezďáka, dopoledne ovíněná na zemi hotelového pokoje, však jen v myšlenkách v náruči Delona, či oběšeného manžela. Chránící si soukromí, přitom schopná přiznat cokoli do magneťáku novináře v pracovní době. Upřímný zájem o každého, ochota se seznámit, podepsat, společně se pobavit, se střídá s urgentní potřebou schovat se, zakrýt, usnout, utéct, ale u postele potřebuje strážného anděla, kterému však stejně prchne. Kapitulaci střídá bojovnost, laskavostí žádá laskavosti. Moc pěkný film. Portrét velké hvězdy, kolem níž se točil svět, která snad životní tragédie i přitahovala, přestože zlomená, zůstala okouzlující a nezapomenutelná. Chtěla jsem vidět Romy a viděla jsem Romy. U sledování hrozí akutní otrava nikotinem. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Životopisný film sa dá nakrútiť mnohými spôsobmi a výňatok z určitého dôležitého životného obdobia podľa mňa funguje lepšie, ako súhrn celého života a preskakovanie zo scény na scénu po dlhých rokoch. O Romy Schneider v podstate vedia fimoví fanúšikovia a fanúšikovia bulváru staršieho veku všetko a tento film im aj to, čo sa o herečke rozprávalo, potvrdí. Atef ale necháva každej zo štyroch hlavných postáv dostatok priestoru aj na to, aby sme pochopili aj zmýšľanie ľudí, ktorí sú dôležití viac menej iba preto, lebo sa točia okolo hviezdy. Pričom nemusí ísť nutne o kritiku, dôležitá je aj otázka, kým by bola Romy bez nich. Prirovnanie k slnečnej sústave by nebolo od veci, osobne by som do svojho filmu o nejakej veľkej hviezde nejakú podobnú metaforu namontoval. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (6)

  • Bývalý manžel Romy Schneider, Daniel Biasini, označil film za totálny výmysel, v ktorom nič nezodpovedá realite. Jej údajná priateľka z detstva Hilde Fritsch (Birgit Minichmayr) totiž nikdy neexistovala a v Quiberone nikdy preto s Romy nemohla byť. (Arsenal83)
  • Film ostro kritizovala dcéra Romy Schneider, Sarah Biasini. Uviedla, že jej matka bola v Quiberone na thalassoterapii (liečba chorôb studenou alebo zohriatou morskou vodou, morským vzduchom, slnkom, riasami, bahnom a pieskom), ako to často robila predtým, a nie na nejakej detoxikácii. Uviedla, že jej mama nebola alkoholička a zobrazený pobyt mal za cieľ schudnúť a nie zbaviť sa nejakej závislosti. (Arsenal83)

Související novinky

DAS FILMFEST zve na filmové hody

DAS FILMFEST zve na filmové hody

15.10.2018

3 země – 4 kina – 5 sekcí – 9 hostů – 34 celovečerních snímků a další tři bloky krátkých filmů. Festival německy mluvených filmů DAS FILMFEST si letos pro všechny filmové fanoušky přichystal skutečné… (více)

Be2Can hlásí rekordní počet zapojených kin

Be2Can hlásí rekordní počet zapojených kin

20.09.2018

Be2Can: rekordní počet zapojených kin, Zlatá palma, současný německý film, čínská senzace ve 3D a čerstvá cena Fipresci z Benátek pro maďarský film   Be2Can – přehlídka soutěžních a oceněných filmů… (více)

Reklama

Reklama