Režie:
Emily AtefScénář:
Emily AtefKamera:
Thomas W. KiennastHrají:
Marie Bäumer, Birgit Minichmayr, Charly Hübner, Robert Gwisdek, Denis Lavant, Yann Grouhel, Christopher Buchholz, Vicky Krieps, Jean-Louis Coullo'ch (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Pro generace diváků je Romy Schneider naplněním romantického snu – noblesní císařovnou Sissi. Do francouzského letoviska Quiberon přijíždí ale jako zlomená žena, herečka na soumraku kariéry, matka, která se marně snaží navázat vztah k vlastnímu dítěti, osobnost výrazně rozkolísaná sklony k alkoholismu a depresím. V melancholických kulisách přímořského střediska má podstoupit pomyslné vzkříšení, jehož součástí je vedle ozdravných procedur i rozsáhlé interview, které přijíždí udělat novinář německého deníku Stern Michael Jürgs a zdokumentovat fotograf Robert Lebeck, Romyina dávná známost. Film Emily Atef je hluboce působivým a dojemným portrétem výrazné osobnosti. (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (42)
Portrét hvězdy jako obyčejné nešťastné ženy. Základem je slavný rozhovor s novinářem Sternu a děj sestávající z všedních chvil v lázeňském hotelu ve Francii ukazuje ženu, která má potíže s pitím i rodinným soužitím a do jejíhož života vstoupily tragické události ještě předtím, než rok po jejím posledním rozhovoru zemře nejprve její náctiletý syn David a brzy nato také sama Schneiderová. Berlínská rodačka Atefová biografické vyprávění natočila netradičně.Je to jemné a intimní, místy však také odlehčené, až živelné drama, jehož všeobecná výpověď dalece přesahuje úzký časový i tematický záběr. Stačí čtveřice protagonistů - Romiina kamarádka Heidi, novinář a fotograf z časopisu Stern - a pár převážně hotelových interiérů. Kamera visí na protagonistech, všímá si pohledů, úsměvů. Díky tomu, že fotograf Robert Lebeck se přátelil se Schneiderovou, atmosféra během rozhovoru, před ním i po něm je důvěrná. Přesto v pozadí neustále visí napětí. Ze života, který jako by už nešlo zachránit, z neschopnosti navázat běžný mateřský vztah s čtrnáctiletým synem, usínat bez prášků a šampaňského. Scény vykazují řádnou porci melancholie.V závěru Romy Schneiderová tančí po kamenech poblíž vln a také divák v tom vidí poctu dávným obrazům filmových nových vln. Režisérka Emily Atefová však nestaví pomník ani své hrdince, ani kinematografii její doby. Mezi řádky je to film o mnohém. O novinařině, přátelství, ba co víc, o samotné možnosti nezištného přátelství, když je člověk slavný. Snímek, který stejně jako jeho protagonistka shodil veškeré líčení. A nabízí divákům tvář, v níž lze vidět skutečné vrásky. ()
Velice citlivě natočená psychologická sonda do duše geniální herečky, která (jako málokdo a kdoví, jestli vůbec někdo) unáší vnitřní svár mezi svou skutečnou osobností a tím, jak vypadá a chce vypadat pro okolní svět. Film mi připadá natolik přesvědčivý, že si skoro myslím, že zcela se s takovými stavy a situacemi úplně vyrovnat prostě nedá. ()
Filmy jsou občas zatraceně magické záležitosti. Romy Schneider sice již není mezi námi, ale němečtí tvůrci i tak natočili krásnou dialogovku s Romy Schneider, díky které se můžeme dostat do její hlavy a trošku taky tušit, jak těžký život měla. Což ostatně řeknou i fakta na wikipedii, ale vidět to přeci jen "na živo" a s úžasnou herečkou Marií Bäumer, to se Vám prostě každý den nepoštěstí. ()
Hodnocení přeháním, ale Marie Båumer svou Romy rozbalila tak, že už jen z toho důvodu nechci jinak. Citlivá, psychologická záležitost, v níž je Romy představena přesně tak, jak ji mám (jaksi intuitivně) zafixovanou já. Nešťastná, ale srdečná žena, pochybující o smyslu svého konání, přičemž jistá si sama sebou absolutně v konání jiném, osamělá, přesto obklopená, oslnivě krásná, přitom stárnoucí a unavená, laskavá k cizím, krutá k blízkým, otevřená kdekomu, uzavřená před svými dětmi, v noci ovíněná na parketu v náruči bezďáka, dopoledne ovíněná na zemi hotelového pokoje, však jen v myšlenkách v náruči Delona, či oběšeného manžela. Chránící si soukromí, přitom schopná přiznat cokoli do magneťáku novináře v pracovní době. Upřímný zájem o každého, ochota se seznámit, podepsat, společně se pobavit, se střídá s urgentní potřebou schovat se, zakrýt, usnout, utéct, ale u postele potřebuje strážného anděla, kterému však stejně prchne. Kapitulaci střídá bojovnost, laskavostí žádá laskavosti. Moc pěkný film. Portrét velké hvězdy, kolem níž se točil svět, která snad životní tragédie i přitahovala, přestože zlomená, zůstala okouzlující a nezapomenutelná. Chtěla jsem vidět Romy a viděla jsem Romy. U sledování hrozí akutní otrava nikotinem. ()
Z môjho pohľadu zaujímavý a užitočný film o krátkom výseku života Romy Schneider. Hlavná úloha dobre zahraná, o ostatných sa to už s istotou nedalo konštatovať. Aj keď Romy Schneider patrí k mojim obľúbeným herečkám, film Sissy som nevidel a ani mi to nie je ľúto. Napriek tomu, že ide v podstate o dialógový film dobre sa mi naň pozeralo. Bohužiaľ iba 2/3 celkového času, pretože v poslednej tretine už došlo k recyklovaniu predošlého a poklesu môjho záujmu o dianie na obrazovke. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (6)
- Horst Buchholz, otec Christophera Buchholze, který ve filmu hraje, si zahrál po boku skutečné Romy Schneider, a to ve filmech Robinson nesmí zemřít (1957) a Miláček z Paříže (1957). (SONY_)
- Film ostro kritizovala dcéra Romy Schneider, Sarah Biasini. Uviedla, že jej matka bola v Quiberone na thalassoterapii (liečba chorôb studenou alebo zohriatou morskou vodou, morským vzduchom, slnkom, riasami, bahnom a pieskom), ako to často robila predtým, a nie na nejakej detoxikácii. Uviedla, že jej mama nebola alkoholička a zobrazený pobyt mal za cieľ schudnúť a nie zbaviť sa nejakej závislosti. (Arsenal83)
- Natáčanie prebiehalo od 1. novembra 2016 do 25. januára 2017 vo Francúzsku a Nemecku. Miesta natáčania boli pôvodné miesta v Bretónsku (Quiberon) a Hamburgu, ako aj na ostrove Fehmarn v Baltskom mori, kde bol pamiatkovo chránený hosťovský dom hosťa premenený vo filme na hotel. (Arsenal83)
Reklama