Reklama

Reklama

Temná tvář Brooklynu

  • USA Motherless Brooklyn (více)
Trailer 1

New York, rok 1950. Osamělý soukromý detektiv (Edward Norton) se snaží vyřešit vraždu svého mentora a jediného přítele (Bruce Willis). (Magic Box)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (212)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Moc bych toho v životě nedosáhl, kdybych se spoléhal na zákon. Nepolezu přece po slabejch větvích, když se chci dostat do koruny." Tady někomu zachutnala moc, takže se bude lhát, znásilňovat, vydírat a vraždit. To je v pořádku, taky bych to tak pro veřejný blaho udělal. Ovšem detektiv "kecy v kleci, plácá kecá, šašky plašky, vandráci panáci" Lionel mě se svým tourettem neskutečně štval. Nic proti lidem, kteří trpí touto nemocí, ale radši jim pošlu na konto nějakou kačku na léčbu, než bych trpěl s nimi. Na to nemám. A tady jsem to dobrovolně podstoupil. Moje chyba. ()

Remedy 

všechny recenze uživatele

Sirotci z Brooklynu (což je český překlad knižní předlohy a mimochodem mnohem lépe vystihující název než Temná tvář Brooklynu) jsou hodně povedeným výletem do noirového New Yorku z konce padesátých let minulého století. Troufnu si říct, že v rámci současného diskursu reprezentuje tento druhý film Edwarda Nortona silný odklon od mainstreamu, kdy od diváka vyžaduje kromě empatie také notnou dávku pozornosti. Plně koncentrovaný divák je ale posléze odměněn vícevrstevnatým příběhem, jehož jednotlivé části má Norton jak scénáristicky, tak režijně zcela pod kontrolou. Ať už se jedná o otázky rasismu, korupce či obecné sociální nerovnosti, všechno má zde své pevné místo a tvoří dohromady hodně slušný celek. Občas jsem se nemohl zbavit pocitu, že to je celé až moc okatě nablýskané, lehce teatrální a manýristické, ale to by byla asi jediná opravdová výtka. Navíc Norton měl poprvé v plánu zrealizovat celý projekt už před dvaceti lety, takže jde nejspíš o jeho vysněné a téměř plně autorské dílo, které si chtěl prostě udělat po svém. Kdo se ovšem naladí na jeho vlnu, bude hodně spokojen. ()

Reklama

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Motherless Brooklyn je stylově vytříbená noirovka, se skvělým castingem, precizní atmosférou a příznačně zatraceně vychytanou hudbou, ovšem ta zápletka, respektive její zpracování, to je už po hodince trvání filmu na hození flinty do žita a jít se radši věnovat přepočítání zrnek právě zakoupeného pytlíku rýže. Nortona mám jako herce velice rád, jeho výkony se dají většinou označit za strhující, originální a především náročné, a on je vždy vzládá na výbornou, stejně jako je tomu ostatně zde, ovšem Norton jako režisér, natož scénárista, to už je o sakra dost horší kvalita. Sice chápu, že tento svůj příběh odvyprávěl záměrně pomalu, se snahou o co nejpůsobivější a nejpřesvědčivější podobu, což by nebyl zas až takový malér, kdyby to bylo tedy ovšem ale zároveň i dostatečně záživné a tááák moc nenudící. Celé je to totiž neskutečně natahované, se zhruba tak minimálně 45 zbytečnými minutami navíc a asi tak bez 10 dalších nadbytečných postav by se to též obešlo, a pak by to jistě dostalo úplně jiný šmrnc, určitě by tím docílil daleko funkčnějšího napětí, působivěji vygradovaného finále, ale samozřejmě hlavně výraznějšího spádu, který je tu tak hlavním problémem pro jinak mnohem efektivnější dojem z celého filmu. Navíc zde chybí jediná silnější, nebo výraznější scéna, či moment, film nefunguje ale ani po stránce dramatické a emoční, a co se týče samotné zápletky, trocha méně tuctovosti by také jistě prospělo, žádný zvrat, nic nečekaného, zajímavého, nápaditého, a k tomu všemu ještě pak charakterově ploché postavy, prostě nuda a šeď i v těchto ohledech. Po technické stránce se tak zkrátka jedná o skvělou podívanou, s očekávaně výborným výkonem Edwarda Nortona v čele, ovšem musím zopakovat, nic to nemění na faktu, že jako celek je to nudný a utahaný snímek, který si myslím příliš diváků neocení. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nový archetyp soukromého očka, co Touretta „vykašlává“ do rukávu vs. autokratický master builder Babišova typu. Nortonova vysněná adaptace Lethemova novely chytře přesunula děj do sklonku padesátek a tím využila nabízející se noirové nuance (žánrová hudba, výprava spojená s brooklynskou atmosférou, línější tempo odpovídající duchu místa a času). Nutno podotknout, že pan režisér sebe vedl v nelehké roli citlivě a skrz postavu na stopě mentorova vraha tam dokázal dostat utěšující dávku lidskosti. „Tits on a Tuesday!“ ()

petikacka 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době vidím film s Edwardem Nortonem a zase musím pouze s úžasem zkonstatovat, že je prostě geniální herec... Teď ještě k tomu režisér a scénarista...A, že se mu to povedlo !...Příběh o přátelství ochránce a učitele a jeho žáka který trpí nemocí, která tenkrát ještě ani neměla jméno...Film ve stylu noir se sqělým jazzovým podkresem a hereckými výkony mě dostal...Není to sice nic extra převratného, ale je to velice osvěžující, co se filmového zážitku týče...Za mě 88% ()

Galerie (22)

Zajímavosti (7)

  • První informace o chystané adaptaci odhalil sám Edward Norton již v roce 2005. Plánovaným rokem premiéry filmu byl tehdy rok 2009. Film se nakonec do kin dostal o deset let později. (vnimatkrasu)
  • Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo na viacerých miestach v americkom meste New York. (MikaelSVK)
  • Dle režiséra, scenáristy a hlavního herce Edwarda Nortona, ty největší filmový hvězdy na tomto filmu pracovaly bez honoráře. (MarLin)

Reklama

Reklama