Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dramatický příběh vznikl podle stejnojmenného autobiografického bestselleru Lorenza Carcaterry a představuje kontroverzní vyprávění o událostech, které nemilosrdně ukončily dětství čtyř chlapců a uvrhly je do světa nejhrubšího násilí. Ani po mnoha letech bolestivé vzpomínky nelze vymazat: svět Pekelné kuchyně jim nabídne možnost vyrovnat staré účty... (Universal)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (599)

Kothy 

všechny recenze uživatele

Další 90ková pecka, kterou jsem dlouho odkládal. Obsazení je naprosto skvostné. Děj se odehrává ve dvou časových liniích. Jedna je zaměřená na partu mladých chlapců, kteří koncem 60. kvůli svému výstřelku skončí v nápravném zařízení. Druhá je začátkem 80. let a odehrává se u soudu, když už jsou dospělí. Chlapci si v nápravném zařízení skutečně prošli peklem. Neměli odvahu to nikomu říct a nesli si to až do dospělosti. Shodou náhod se pravda dostala na povrch a viníci byli potrestáni. Ale mají tito už dospělí muži jít do vězení za vraždu jednoho z dozorců? O tom je vlastně značná číst filmu. Místy je to vážně silné. "Mučil jste chlapce?" ()

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem něco jiného, ale zklamaný vůbec nejsem. Čekal jsem, že půjde o pomstu dozorci, který je jako děti týral. O plánování pomsty, o tom, jak ho dostanou atd. Ale nebylo. Líbil se mi správňácký kněz Robert De Niro a menší, ale perfektně zahraná role "opilého" právníka od Dustina Hoffmana (u mě má symbolického Oscara za vedlejší roli). Nejvíc "bodů" si u mě získal soudní proces. Katarze se konala. # příběh 9 | hudba 6 | humor 1 | akce 1 | napětí 5 | pustil bych si znovu 7 ()

Reklama

Šakal 

všechny recenze uživatele

Na začátku toho horkého dne ani jeden z nich netušil, jaké fatální následky bude mít jejich " dětská klukovina " a jakým způsobem tento čin ovlivní natrvalo jejich životy. Z bezstarostných klučíků, ( kteří si z dlouhé chvíle a pro nasycení ) " hrají hru " s místním prodavačem párků, se rázem stávají " dospělí " pykající tvrdě za svůj čin. Nicméně ne vždy má nápravný systém účinky nesoucí jeho název.... Sleepers jsou silným psychologickým dramatem natočeným podle autobiografické? knihy Lorenza Carcaterry ( mimochodem držíce se této předlohy opravdu věrně ) pojednávající o síle PŘÁTELSTVÍ a nastolující velmi silnou otázku: je pomsta, pokud je vykonána na člověku, již se na dotyčných dopustil hrůzných činů " akceptovatelná " ? Vražda byla, je a vždy bude sice vždy " pouze " vraždou a ničím jiným, nicméně pokud prožijete, to co mladí " hrdinové " tohoto snímku ( stále ještě spíš při rozsvíceném světle ? Jak výmluvná to otázka....), dá se " odpustit " , dá se ponechat tento čin bez odezvy? Carcaterra ( Levinson ) ne náhodou tuto otázku ( toto dilema ) ponechávají na otci Bobbym v podobě vynikajícího ( chce se dodat, jako vždy ) Robeta De Nira. Přesto pro mě osobně je zde number one Kevin Bacon .Ten svou postavu( odporného, pedofilního a sadistického dozorce Nokese ) zahrál tak přesvědčivě, že mu ten KONEC jednoduše přejete. Přiznávám, že napoprvé mě snímek téměř uzemnil a přikoval hluboko do křesla, teď po opětovném shlédnutí ( po delší odmlce ) jeho dopad již tak silný nebyl, přesto pro tentokráte zůstávám při plném hodnocení. Neboť ( při vší úctě k A. Minghellovi ) to nebyl on a " jeho " Anglický pacient, ale právě Levinson a " jeho " Spáči, kdo u mě v roce 1996 bodoval... p.s. v první " dětské části " mi nemohly nevytanout na mysli vzpomínky na mistra S. Leoneo a jeho Once upon a time in America. Leone sice vítězí na plné čáře, nicméně v tomto případě to není pro Levinsona urážka. S touto částí si i on poradil více než obstojně, patří k vrcholům celého snímku. Přesto si neodpustím poznámku, že této části ( narozdíl od Carcatery ) se měl Levinson věnovat podrobněji, ikdyž chápu, že stopáž kolem 170min by byla pro mnohé již těžce stravitelná. Nicméně si troufám tvrdit, snímku by to pouze prospělo, věřte mi. Přes to všechno se jedná o jedno z nejzdařilejších převedení knižní předlohy na filmové plátno. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Samotné zpracování jsem nedokázal vždy přijmout bezvýhradně: Přehnaná spousta voiceoverů (během první půlhodiny přítomných snad po každé krátké scéně, někdy i uprostřed scény!) mě celkem štvala – ze začátku jsem si místy připadal jak u rozhlasového čtení doplněného o pohyblivé obrázky. Částečně mi i přes hezkou myšlenku o přátelství a jedinečnosti společného okamžiku nesedl úplný závěr, když v sestřihu s opulentní hudbou až pateticky povyšuje dojetí z dočasného happy endu nad zkratkovitě podaným reálným dovršením příběhu. Jenže u mě nakonec zvítězil příběh... silný a bohatý příběh, který díky mnoha postavám a řádce zvratů by klidně obstál i v ještě rozsáhlejším zpracování. Vidět Spáče nebo i nedávno zhlédnutou Tajemnou řeku kdysi v dětství, nejspíš by ve mně některé scény s poznáním hrozby zneužívání dětí zanechaly menší trauma... Nepříjemně mě dostala gradace potrhlých klukovských žertů až do menší kriminality s tragedií na konci a ještě více mě přikovala celá část z děsivé polepšovny ve stylu totalitní věznice. Hodně zajímavé bylo sledovat, nakolik se jistí pachatelé stávají v průběhu děje díky jiným událostem rovněž oběťmi (a později zas obráceně), a zastavit se nad (ne)smyslem a možnými následky přímočáré pomsty. Oceňuji, nakolik film zůstává k závěru zneklidňující. Levinson se jako režisér vyznamenal temnými flashbacky, jindy zcela odlišnou atmosféru pěkně dotváří dobovou hudbou. Dojmy mi výrazně povedla i trojice hereckých legend: De Niro, Gassman a Hoffman; zvláště Robert De Niro jako kněz dokázal na menším prostoru vystřihnout nezapomenutelný výkon, dostalo mě jeho charisma a schopnost podat složité myšlenkové pochody v dlouhých mlčenlivých pohledech. [75%] ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Dějově tradičně silný film, opírající se nejen o naprosto jistou režii, ale především o hvězdné herecké obsazení, ve kterém se nedá ukázat na nejlepšího. Nejlepší scéna tu však je a není ani tak výrazná, jak by se čekalo. Je to ta kde De Niro popisuje váhové deficity. Jeho typická momentka, které máme tak rádi ze slavných mafiánských fresek. Pokud se podíváme na film jako celek, tak tématicky je samozřejmě nesmírně atraktivní a divácky přitažlivý. Už tyto fakta ho v podstatě pasují do role favorita, který se jednoduše bude líbit. A taky že ano. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (7)

  • Během natáčení museli Brad Renfro (mladý Michael) a Joe Perrino (mladý Shakes) nosit barevné kontaktní čočky, aby měli stejnou barvu očí jako Brad Pitt (Michael) a Jason Patric (Shakes), kteří hráli jejich postavy jako dospělí. (Listeroman)

Reklama

Reklama