Režie:
Noah BaumbachScénář:
Noah BaumbachKamera:
Robbie RyanHudba:
Randy NewmanHrají:
Scarlett Johansson, Adam Driver, Laura Dern, Alan Alda, Ray Liotta, Julie Hagerty, Merritt Wever, Mark O'Brien, Ayden Mayeri, Wallace Shawn, Amir Talai (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nicole (Scarlett Johansson) a Charlie (Adam Driver) sú manželmi stojacimi pred rozvodom, ktorý na začiatku obaja nechcú riešiť právnou cestou. Majú syna, o ktorého sa striedavo starajú po odsťahovaní Nicole k mame v Los Angeles. Neskôr sa Nicole rozhodne využiť právnu pomoc pri rozhodovaní o opatrovníctve syna. Trpký príbeh je zrkadlom osobnej skúsenosti režiséra, ktorý si prešiel rozvodovým konaním na vlastnej koži a scenáristicky obohatil snímok dialógmi zo života bez príkras a bez servítky. (Biopler)
(více)Videa (3)
Recenze (455)
Velmi silný filmový zážitek, kterému nemůžu dát plný počet jenom kvůli tomu, do jakého mě poslal rozpoložení, až beznaděje. Při všem tom nátlaku ohledně svatby a rození dětí, kterého se mi během vánočních návštěv - jakožto na třicítku mířící, dlouhodobě zadané holce - dostalo, se mi teď do myšlenek vkrade ještě hrozba rozvodu. Díky, tohle mi chybělo. Možná jsem až moc sdílná, co se mého soukromí týče, ale z velké části za to může tenhle film. Nejen dialogy a rozlišný postoj muže a ženy ve mně vzbudily spoustu emocí. Je to skvěle zahrané, napsané i natočené, ale taky svým způsobem vyčerpávající... 4,5* ()
Nej Netflix film? Ne moc těžký úkol ale ano. Scorseseho Irčanovi minimálně u mně vládnutí Netflix žebříčku nevydrželo, protože mu Baumbach vytřel karty z rukávu vlastně jednoduchým filmem, který má však dva srdcaře v hlavních rolích, který předvádějí parádní výkony ve filmu, který sice nějak neboří pravidla žánru a není kdovíjak originální a většina postav je klišoidní jak to jde, ve finále to ale k spokojenosti kvůli parádním záběrům, Newmanově klasicky dokonalé hudbe a několika perfektně scénáristicky i herecky vyhroceným scénám stačí. Johansson je super ale hraje tu spíše nesympatickou postavu, to samé se ale nedá říct o Driverovi, který je prostě boží a společně s Phoenixem a DiCapriem předvadí dost možná nejlepší herecý výkon roku a v Driverově kariéře jde fakt dost možná o výkon nejlepší. Pořád to nestačí na plnou palbu, protože to z již zmíněných principů nejde, rozhodně jsem ale více než spokojen..... ()
Každý z nich nese svůj díl viny. O tom žádná. Žádný dlouhodobý vztah se neobejde bez potíží spjatých se stereotypem, stárnutím, neuspokojenými sexuálními potřebami.. nebo s komunikací. I když s ohledem na množství dialogů, které se na nás vysypou, tady problém asi úplně nebude. Ovšem se schopností řešit vzniklé konflikty konstruktivně už to tak jednoznačné není. U režiséra a scenáristy Noaha Baumbacha je patrné, že má nakoukané kousky Woodyho Allena: New York v popředí, cyničnost, neurotické postavy, smršť slov, momenty ze života. Úvodní výčet povahových rysů a specifických (často rozkošně milých) detailů obou manželů je velmi příjemný, dokonale naladí a dává tušit, že tohle bude upřímná a silná záležitost. Je, ovšem od té doby tak nějak přešlapujeme, mluvíme a mluvíme, přidáváme na ostrosti, moc nedojímáme a desítky minut přibývají, aniž by mě nějak dokázaly (jakkoliv) překvapit. U postav jsme blízko, ale nikdy ne tak, jak bych si představoval. Sledujeme boj sarkastických právníků, kteří se neštítí ušpinit ruce, vnímáme hledání osobní identity dvojice mimo společný život. Klobouk dolů nad herci, hádky mezi sebou odmakali na výbornou – i když cestě, jak se ke svárům dostali, jsem zrovna nevěřil. Herecky jsem rád hlavně za Scarlett Johansson, která se zhruba před 15 lety (ano, je to už tak dlouho) propracovala v jednu z nejzářivějších hereček své generace, jenže pak přišel útlum, vyloženě silné role se jí vyhýbaly (za mnohé můžou darebáci z Marvelu). Nyní znovu dokazuje, jak dokáže v divákovi jen ze svých gest (drobnými posunky, mírným otevřením úst) zprostředkovat dění ve svých myšlenkách. Odlehčující scény (opatrná předávka rozvodových papírů, pořezání se v kuchyni před sociální pracovnicí) jsou skvostné. Výsledek je trpce upřímný, ale pod kůži se mi úplně nedostal. 70% ()
Velmi dobré, dusné a nepříjemné drama ukazující odvrácenou stranu zprvu šťastného manželství a emoční devastaci obou zúčastněných. Soudní tahanice, skvělé výkony obou herců a solidní způsob, jak divákovi znechutit potenciální manželství. Realistické áčkové drama, které sice díru do světa neudělá, ale kouká se na něj zkrátka dobře. ()
Je tu toho miliarda. Buďto vás rozseká monolog Laury Dern o Bohu jako otci, scéna s kapesním nožíkem anebo Adam Driver, kterej přece BREČÍ JENOM U FILMŮ!! Ale o zapamatováníhodné scény tu v prvé řadě fakt nejde, protože Marriage Story funguje jako jedna gigantická vztahová zpověď, a svou nekompromisní úderností se hrdě staví po boku dialogové "Before trilogie" od Linklatera. Teď se nechci nechat vysmát a rozhodně bych nečekal, že někdy něco podobného napíšu, ale blíží se časy, kdy bude netflixovská tvorba pravidelně pokoukávat po Oscarech - a hned letos to možná bude hned ten nejprestižnější za nejlepší film. Nemám na mysli Irčana. ()
Galerie (134)
Zajímavosti (12)
- Nápad udělat z postavy Charlieho divedlního režíséra pochází od herce tohoto protagonisty, Adama Drivera. (TammiLargo)
- Herecké obsazení přispělo svými osobními zkušenostmi ke zhotovení scénáře. Noah Baumbach, Scarlett Johansson a Laura Dern si prošli rozchodem a Adam Driver je synem rozvedených rodičů. (MarLin)
- Když se na Halloween převleče Nicole (Scarlett Johansson) za Davida Bowieho, splete si Charlie (Adam Driver) její outfit se zpěvákovou érou „Station to Station“. Nicole jej opraví, že se jedná o éru „Let's Dance“. Nikdo z nich však nemá pravdu. Nicole má na sobě Davidův kostým ze „Serious Moonlight Tour“ z roku 1983. V textu samotné písničky „Let's Dance“ (1983) se však výraz „Serious Moonlight“ objevuje. (TammiLargo)
Reklama