Režie:
Noah BaumbachScénář:
Noah BaumbachKamera:
Robbie RyanHudba:
Randy NewmanHrají:
Scarlett Johansson, Adam Driver, Laura Dern, Alan Alda, Ray Liotta, Julie Hagerty, Merritt Wever, Mark O'Brien, Ayden Mayeri, Wallace Shawn, Amir Talai (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nicole (Scarlett Johansson) a Charlie (Adam Driver) sú manželmi stojacimi pred rozvodom, ktorý na začiatku obaja nechcú riešiť právnou cestou. Majú syna, o ktorého sa striedavo starajú po odsťahovaní Nicole k mame v Los Angeles. Neskôr sa Nicole rozhodne využiť právnu pomoc pri rozhodovaní o opatrovníctve syna. Trpký príbeh je zrkadlom osobnej skúsenosti režiséra, ktorý si prešiel rozvodovým konaním na vlastnej koži a scenáristicky obohatil snímok dialógmi zo života bez príkras a bez servítky. (Biopler)
(více)Videa (3)
Recenze (455)
Hodně nepříjemný, bolavý film. Svým způsobem takový hraný dokument o rozvodu s vysokou mírou autenticity, jak jen je to u hraného filmu možné. Vyznění neodlehčí ani ta zjevná náklonost k Woodyallenovské poetice a proprietám jeho filmů (silně konverzační charakter, neurotičtí hlavní hrdinové, dokonce i vizuální podobnost Adama Drivera a W. Allena, intelektuální prostředí, New York atd.). Ještě že jsem se zatím nikdy nerozváděl... ()
Kvalitní drama, které umně vykresluje, jakou paseku dokážou napáchat i zdánlivě triviální manželské neshody. Film důvod rozpadu manželství neřeší, soustředí se na škody napáchané rozvodem. Je to zajímavé, vlastně i věrohodné, jen běžnému člověku ne až tak blízké, jelikož protagonisté jsou opět, jak už to tak u Hollywoodu bývá, z nápadně vyšší vrstvy. Díky výborným hereckým výkonům postavám jejich emoce vcelku i věříme, ale stejně se s odstupem času nemohu zbavit dojmu, že v tom bylo něco krapet umělého... 8/10 ()
Jako divadelní představení vlastně výborné a scéna, kdy to ze sebe Nicole a Charlie konečně pustí, pečlivě připravená, efektní a skvěle zahraná. Na prknech by to bylo jistojistě na samostatný potlesk ve stoje. Komická cukrátka v podobě sociální pracovnice nebo kamarádky předávající rozvodové papíry na ehm, ehm, ale dají se přežít, holt pan Baumbach cítil, že musí svůj "niterně upřímný" příběh lehce vyvážit. Přes veškerou snahu o všední a hlubokou upřímnost, působí tahle historie právě až příliš precizně, uměle, akademicky a nakonec ve své podstatě pouze otřepaně. Emancipovaná právnička a macho právník...ach jo. Ovšem preciznost spočívá i v hereckých výkonech a Johansson i Driver pochopitelně vynikající. ()
Vynikajúca nezávislá vzťahová dráma s veľa psychologickými postrehmi. Anatómia rozpadu manželstva. Presne ako zo života... no možno až na to, že obaja boli pomerne úspešní, takže tu financie až tak neriešili. Na právnikov bolo. No je tu aj druhá rovina, rovnako zaujímavá. A síce ako to dopadne, keď do vzťahovej krízy vstúpia ďalšie osoby - nenažraní právnici. Šikovní dosť na to, aby oboch dokázali zmanipulovať a celý rozvod zmeniť na hotovú traumatickú drámu. Také rádoby ženy kamarátky by som zavieral do gulagu. A keď je ešte takáto fuchtla aj rozvodová právnička, tak hotové peklo. Ten chlap sa ocitol naozaj v ťažkej situácii, totálny vzťahový armagedon. A pritom možno stačilo, keby si u toho mediátora vzájomne prečítali tie listy o sebe. Naozaj krásne vyznania... Je tu tiež veľa podnetov, nad ktorými sa oplatí premýšľať. Nemám síce päťkový pocit, ale veľa tomu nechýbalo. 89/100 ()
Nejsem tak ohromená, bohužel nešikovně načasovaná projekce. Koncem listopadu mě zaujal seriál Divorce, který je na stejné téma a přestože je pojat poněkud „odlehčeně“, rozvádějící se dvojice v něm exceluje. V každé krátké epizodě je s úctyhodnou lehkostí syrově vystiženo, čím si (byť rozumný a kultivovaný) pár prochází a jak náročné to celé je i v denních, rutinních momentech. Zaujalo mě, jak se pod tlakem postoje obou mění, vyvíjejí, k jakým názorům obě zničené duše spějí, jak se střídá ochota si vyjít vstříc se zlobou a vztekem, "jak to bude s dětmi? S majetkem? S příbuznými? S přáteli? Kolik nás to bude stát? A co z nás nakonec zbude?" Řada situací byla do živého a stála za zamyšlení. A ano, byly to stejné situace, na nichž stojí tento emotivní film. Obojí je ze života a absurdita zraňujících kopanců plus síla krásně zahraných emocí, mají silný dopad i na diváka, který si ničím podobným projít nemusel. Takže já se takto ochudila o kvalitní zážitek z tohoto pěkného filmu. Nebýt seriálu, určitě hodnotím výše. Adam Driver je senzační herec! Mám pro něj poctivou slabost, rozsekal mě v Hladových srdcích a tady jen potvrzuje své parádní kvality, které bych ocenila známkou nejvyšší. S Prdelačkou to tak růžově nemám. Nijak zvlášť mě sice neirituje, bohužel nedokážu plně ocenit ani její herectví, ani její vzhled. A sympatie mi na ovace nestačí. Těžko můžu soucítit s pětatřicetiletou oplácanou, oškubanou labilní hysterkou, které z nudy a pocitu nedostatečného uplatnění hráblo a jen aby se něco dělo, potřebovala do toho trochu šlápnout. Protože ji už ani ten sex s manželem přes rok nelákal, ten „otrapa“ jí nestál ani za trochu něhy ze staré známosti, jí se nakonec rozloží celý svět na molekuly, jelikož si on ten sviňák sviňácká přirozeně zaskočil jinam. Copak asi čekala? Nevíme. Ale dovídáme se, že kamenem úrazu byla řada hovadin, však hlavně že nechtěla žít tam, ale onam. A tak vezme osmileté robátko, které nám později v závěru, snad v devíti letech, slabikuje a hláskuje psaný text, jako děti z našich končin slabikují ve věku dávno předškolním, dárečkama a všelijakýma hovadinkama z něho vypěstuje solidní fakaňátko, které spinká s maminkou, nosí se na ručičkách, vyčůraně se logicky prosazuje tak, aby z toho mělo prospěch jenom ono, přičemž rodičům nemusí být povděčno ani náznakem a poslední, kdo by ho zajímal, je tata, který chyby bezesporu má, ale najednou má život naruby. Děcko pryč, musí lítat za majlant z bodu A do bodu B a ačkoli se zdálo, že i přes zničující rozchod se dohodnou na zásadních věcech jako lidi, nestíhá mrkat na drát, neboť se roztáčí mimořádně promakaný kolotoč rozvodového práva, ke kterému se jasně řeklo, že nebude využit. Nicméně paninka je ducha vrtkavého a jede si svoje, čili dohoda padá a nastupují žraloci. Z náznaků je cítit, že madam solila už průběžně,zcela cíleně a člověka z toho docela mrazí. Viz. „Tady už jsem byl, ty rybičky si pamatuji.“ Moje oblíbená Laura Dern byla senzační, bezchybná, přesná, role na ni a Alan Alda byl naprosto boží! Tak ráda jsem ho viděla v krásné roli, která sice nebyla v případu až tak zásadní, nicméně velmi silná a nezapomenutelná. Věty, které pravil by zasloužily tesat. Sečteno, podtrženo, velmi pěkný film, který lze jen doporučit. Průměrné hodnocení uděluji jen proto, že už to tady bylo jak v Kramerová vs. Kramer, tak ve zmiňovaném seriálu, který ačkoli nedisponuje červeným hodnocením a první epizoda nepůsobí nikterak seriózně, může zaujmout zejména divačky, kterým se líbilo i tohle. Vlastně až dnes plně oceňuji, jak dobrý ten seriál je. () (méně) (více)
Galerie (134)
Zajímavosti (12)
- Adam Driver musel 15krát udeřit do stěny kvůli vícenásobným záběrům. V jednu chvíli uhodil tak tvrdě, že téměř prorazil stěnu. (Davidamper)
- Charlie (Adam Driver) nosí hodinky Rolex Oyster Perpetual 39. (Liqid)
- Vtip, který vypráví Bert Spitz (Alan Alda) o kadeřnici, která kritizuje prázdninové plány, končí jejím návratem, kdy žena vypráví kadeřnici o nádherné dovolené, končící návštěvou u papeže, který jí položil ruku na hlavu a zeptal se jí: „Kdo udělal ten tvůj hrozný účes?“ (Davidamper)
Reklama