Režie:
Noah BaumbachScénář:
Noah BaumbachKamera:
Robbie RyanHudba:
Randy NewmanHrají:
Scarlett Johansson, Adam Driver, Laura Dern, Alan Alda, Ray Liotta, Julie Hagerty, Merritt Wever, Mark O'Brien, Ayden Mayeri, Wallace Shawn, Amir Talai (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nicole (Scarlett Johansson) a Charlie (Adam Driver) sú manželmi stojacimi pred rozvodom, ktorý na začiatku obaja nechcú riešiť právnou cestou. Majú syna, o ktorého sa striedavo starajú po odsťahovaní Nicole k mame v Los Angeles. Neskôr sa Nicole rozhodne využiť právnu pomoc pri rozhodovaní o opatrovníctve syna. Trpký príbeh je zrkadlom osobnej skúsenosti režiséra, ktorý si prešiel rozvodovým konaním na vlastnej koži a scenáristicky obohatil snímok dialógmi zo života bez príkras a bez servítky. (Biopler)
(více)Videa (3)
Recenze (454)
Iba za dobré herché výkony (aj keď z nich občas cítim oscarové snaženie, nahováram si, že to tak nie je) a svižne/vtipne urobený úvod, ktorý človeka vtiahne a chytí, to veľmi štedro zaokrúhľujem nahor na tri hviezdzičky s odretými ušami. ten film je veľmi staromódny - čo by nevadilo - bohužiaľ však je aj veľmi priemerný, na Kramer vs. Kramer, s ktorého porovnávaním musel (a musí) rátať, sa ani zďaleka nechytá a v mnohých momentoch (a bohužiaľ aj v tých najzásadnejších - ideových, scenáristických, tematických) je americkejší než coca-cola - bohužiaľ vo všetkom tom "negatívnom", čo si pod "americkým" predstavíme: lacné dojenie emócií, generický vizuál, ľahký snobizmus a egocentrizmus, povrch. ale sympatické je, že sa to aspoň snaží a snaha sa väčšinou cení... ale keby to nemalo 137 minút ale napríklad 87, tak by ma to snaženie menej nudilo a otravovalo. ()
Špičkově napsaná a stejně tak dobře zrežírovaná studie nevyhnutelných východisek vztahu dvou racionálních a pracovně ambiciózních lidí. Stoprocentně uvěřitelné v dialozích i hereckých výkonech, které už nemohly být lepší. Jsme v tom s postavami, každé jejich rozhodnutí i hádku chápeme a Baumbach udržuje sympatie na obou stranách (byť jsem jako chlap více souzněl s Driverem), přičemž ještě okázale zvládá střídat režijní styly a rytmus i náladu vyprávění, takže nápadnější vedení pozornosti a výrazně kompoziční střihové postupy ve vhodnou chvíli zaměňuje dlouhými záběry, jimiž nechává vyniknout své bezvadné herce. Uteklo mi to jako voda, Scarlett moc přeji Oscara (Driver to asi proti Phoenixovi letos nedá) a dalšího Baumbacha už teď vyhlížím - po Meyerowitz Stories, kde jsem se s postavami navzdory jejich dobrému vykreslení nemohl ztotožnit, jsem každý aspekt Marriage Story emocionálně prožíval. Příště například Actor Story o životě Jacka Nicholsona a budu nadšený. )) 90% ()
Je tu toho miliarda. Buďto vás rozseká monolog Laury Dern o Bohu jako otci, scéna s kapesním nožíkem anebo Adam Driver, kterej přece BREČÍ JENOM U FILMŮ!! Ale o zapamatováníhodné scény tu v prvé řadě fakt nejde, protože Marriage Story funguje jako jedna gigantická vztahová zpověď, a svou nekompromisní úderností se hrdě staví po boku dialogové "Before trilogie" od Linklatera. Teď se nechci nechat vysmát a rozhodně bych nečekal, že někdy něco podobného napíšu, ale blíží se časy, kdy bude netflixovská tvorba pravidelně pokoukávat po Oscarech - a hned letos to možná bude hned ten nejprestižnější za nejlepší film. Nemám na mysli Irčana. ()
Tak tohle je tedy velké dlouhé zklamání plné skvělých herců. Kdybych měl ohodnotit žánry každý zvlášť, tak: vtip je zde tak na 2 hvězdy, drama je to zdlouhavé a z větší části nezajímavé a žádnou romanci jsem zde nezpozoroval. Každopádně i přes to, že mi film ale vůbec nesedl, nemohu upřít jisté kvality, které film dozajista má. Avšak osobní prožitek z díla je tak 50% a představuje další důkaz, že oskarové filmy často nebývají nic zvláštního. ()
Vynikajúca nezávislá vzťahová dráma s veľa psychologickými postrehmi. Anatómia rozpadu manželstva. Presne ako zo života... no možno až na to, že obaja boli pomerne úspešní, takže tu financie až tak neriešili. Na právnikov bolo. No je tu aj druhá rovina, rovnako zaujímavá. A síce ako to dopadne, keď do vzťahovej krízy vstúpia ďalšie osoby - nenažraní právnici. Šikovní dosť na to, aby oboch dokázali zmanipulovať a celý rozvod zmeniť na hotovú traumatickú drámu. Také rádoby ženy kamarátky by som zavieral do gulagu. A keď je ešte takáto fuchtla aj rozvodová právnička, tak hotové peklo. Ten chlap sa ocitol naozaj v ťažkej situácii, totálny vzťahový armagedon. A pritom možno stačilo, keby si u toho mediátora vzájomne prečítali tie listy o sebe. Naozaj krásne vyznania... Je tu tiež veľa podnetov, nad ktorými sa oplatí premýšľať. Nemám síce päťkový pocit, ale veľa tomu nechýbalo. 89/100 ()
Galerie (135)
Zajímavosti (12)
- Postava Laury Dern (právnička Scarlett Johansson) volně vychází z losangeleské právničky Laury Wasser, která zastupovala Scarlett Johansson a Noah Baumbacha během jejich skutečných rozvodů. Mediační scény byly skutečně natočeny v budově, kde sídlí její kancelář. (Davidamper)
- Když režisér Noah Baumbach oslovil Scarlett Johansson, procházela si herečka zrovna druhým rozvodem. (TammiLargo)
- Když se na Halloween převleče Nicole (Scarlett Johansson) za Davida Bowieho, splete si Charlie (Adam Driver) její outfit se zpěvákovou érou „Station to Station“. Nicole jej opraví, že se jedná o éru „Let's Dance“. Nikdo z nich však nemá pravdu. Nicole má na sobě Davidův kostým ze „Serious Moonlight Tour“ z roku 1983. V textu samotné písničky „Let's Dance“ (1983) se však výraz „Serious Moonlight“ objevuje. (TammiLargo)
Reklama